Gubben och Tunan.

Pepsi

Forumveteran
Hoppas att allt är bra med dig.
Det är bra med mig.. När jag öppnade TS idag hade jag tanken om at ställa en översättnings fråga i en annan tråd. Men efter det inlägget i en denna tråd, jag såg om mig så backar jag. Känns inte bra. Eftersom jag inte varit inne på TS på över ett halvår och nu tänkt ta upp lite kontakter, så trodde jag man var välkommen. Jag har svarat på en tråd om översättning gällande tattoo. Inget annat. Jag "stormar" inte in i någons tråd.. Ursäkta att jag önskade komma tillbaka på forumet..

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Det är bra med mig.. När jag öppnade TS idag hade jag tanken om at ställa en översättnings fråga i en annan tråd. Men efter det inlägget i en denna tråd, jag såg om mig så backar jag. Känns inte bra. Eftersom jag inte varit inne på TS på över ett halvår och nu tänkt ta upp lite kontakter, så trodde jag man var välkommen. Jag har svarat på en tråd om översättning gällande tattoo. Inget annat. Jag "stormar" inte in i någons tråd.. Ursäkta att jag önskade komma tillbaka på forumet..
Kolla på tiden och att det var fredag som krille gjorde sitt inlägg. :)

kurant

Forumveteran
Är inte tonfiskar stora typ flera hundra kilo styck?
Det finns stora bjässar i Atlanten men inte här, det är ett stort släkte av fiskar med många olika sorter.
Här kustnära är det Skipjack Tuna som är vanligast i fångsten.
Längre ut från land, fiskar de stora båtarna med frysrum Yellowfin Tuna som blir större.

Visst hoppats vi på någon stor också men knappast över 10kg.

D
Bra fråga, väldigt svårt svar.
Generellt finns bara den billigaste artikeln i lager för ingen eller få vill betala för bättre kvalitet .
Annars finns ju det mesta att köpa Online men det är långa leveranstider numera i karantänerna. 1-3 månader är normalt idag för försäljningen på internet har mer än tiodubblats och postgången här har mycket i kvar till svensk nivå.
Det har postnord också

kurant

Forumveteran
Det blev en timeout, man har lossat båten med alla redskap för att den ska tåla mer regn utan att sjunka.
Även pålandsvinden på 10m/s är i mesta laget.
Hoppas det blir kortvarigt, nu när månen är i nedan.
Lågtrycket vandrar nu mot Vietnam.

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
G Gubben har varit svårt sjuk. Ordet är fritt 5
Liknande trådar

Topp