R
Raderad medlem 6798
Gäst
Du @kurant har en fin båt att fiska med havets läckerheterEn härlig dag men också väldigt väldigt berusade....
Ojjojjoj.....
I
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du @kurant har en fin båt att fiska med havets läckerheterEn härlig dag men också väldigt väldigt berusade....
Ojjojjoj.....
I
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
I stort sett permanent, vi brukar åka till Sverige i två månader på sommaren.Du kanske redan har skrivit det och jag missat det i dina trådar, men bor du permanent i Filippinerna?
Inte mycket som är rätt i tillståndet men det är inga problem.Du @kurant har en fin båt att fiska med havets läckerheter. Hoppas på det fina fiskelyckan i framtiden
. Jag undrar bara, båten heter ju Leifen, men på tillståndet för fiske står det Leifin ?
. Kommer du få problem med någon fiskeinspektör?
![]()
Åsa-Nisse även därInte mycket som är rätt i tillståndet men det är inga problem.
Båten är 5,5m lång, motor 12 hk.
Verkligheten är 17 m och 36 Hk.
Typiskt Filippinerna för att få billigare avgifter.
Så gör alla på olika myndigheter.
Nu är det inte jag som har några tillstånd utan det är min fru som är ägare och broder Oskar som har tillstånd att att fiska.
Som utlänning får jag inte ha verksamhet och jobba.
Vi var ute och körde lite idag.
Blev bara en kortare sväng med en motor.
Farten imponerande, garanterat över 12 knop.
Nu pratar dom att åka ut och fiska på onsdag, om två dagar.
Så då behövs lysen och sånt hittade jag inte i någon av våra affärer.
Då gjorde jag fyra egna i plywood som får duga ett tag.
![]()
![]()
![]()
![]()
Det finns internationella regler, men knappast någon bryr sig här.Lanternor, färger mm är det någon regel som gäller i stort sett hela världen?
Ja natrligtvis galler den regeln over hela varlden att man maste ha lanternor, jag var pa en dansk ostasiatare och vi gick genom Banka straiten pa vag fran Djjakarta Indonesien til Fremantla i Astralien nar vi segla ratt in i en fiskeflotta utan lanternor,Lanternor, färger mm är det någon regel som gäller i stort sett hela världen?
I Malacca Strait för snart 4 år sedan när vi var på väg hem från Kina hände det att fiskebåtar enbart lyste med en ficklampa på något segel eller liknande när vi närmade oss. Man är inte rädd om livet precis.Ja natrligtvis galler den regeln over hela varlden att man maste ha lanternor, jag var pa en dansk ostasiatare och vi gick genom Banka straiten pa vag fran Djjakarta Indonesien til Fremantla i Astralien nar vi segla ratt in i en fiskeflotta utan lanternor,
Jag tror miss J har ett finger med i spelet!Då är det dags i morgon.
Inköpslistan är en stark handlampa eller liknande.
Sen ska det köpas in ris, torkad fisk, vatten, diesel och frukt.
Säkert en massa saker till.
Förra dealen var att vi skulle stå för alla omkostnader och dela på hälften av fångstens värde.
Den nya är att vi får dra av alla omkostnader innan vi delar intäkterna på hälften.
Hur gick detta till ??????
Det tror jag inte.Jag tror miss J har ett finger med i spelet!