H1N1 Virus... Kul eller inte?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Kom inte och säg att hon "bara" är förstestyrman hemma, då lurar du bara dig själv. Jag erkänner villigt att jag är förvisso kapten på jobbet, men hemma är det inget snack om saken - där är det ombytta roller. :-[
:wai:
Berralund!

För mig så är hon min 1:e styman skulle jag säga, jag skulle nog säga att vi har delade uppgifter, jag sopar och svabbar golv, hon tar hand om mat och tvätt, jag sköter om trädgård, hon sköter firman o.s.v., har inte märkt att hon är den bestämmande, vi har alltid en öppen dialog om vad ska hända... ???

Jo-Be

"Jo-Be " sa:
Berralund!

För mig så är hon min 1:e styman skulle jag säga, jag skulle nog säga att vi har delade uppgifter, jag sopar och svabbar golv, hon tar hand om mat och tvätt, jag sköter om trädgård, hon sköter firman o.s.v., har inte märkt att hon är den bestämmande, vi har alltid en öppen dialog om vad ska hända... ???

Jo-Be

De var en hel del skämt i mitt inlägg, det är demokrati som råder hemma också. Men hon brukar skoja till det så själv. Vi har ju ingen firma, men jag fixar allt praktiskt ändå och försöker lära henne om det svenska systemet så mycket jag kan. Tidigare har språket satt begränsningar, men det går bra nu.

Öppen dialog - det är rätt uttryck!

"legolas " sa:
Jag måste gratulera Er killar när ni säger att ni har en öppen dialog , Och ni säger ni är gifta med en thailändskor?????

Det låter ju mer som om ni är gifta med en falangtant ju!!!! Jag trodde faktiskt inte det var möjligt att ha ett fullständigt öppet äktenskap, där allting ligger öppet på bordet. Trodde aldrig en sekund att detta var möjligt med en hemlighetsfull asiatisk kvinna!!!

Vi har i alla fall lovat att aldrig ljuga för varandra, och det är jag säker på att hon inte gör och inte jag heller. Men förstås - att inte berätta allting innebär ju inte att man ljuger. Men jag har ändå en känsla av att jag får reda på det mesta, speciellt om pengar är inblandade. ;)

Berralund och Legolas!

Nu talar jag från hjärta och erfarenhet.

Jag hade en svart stund i mitt liv och det var när jag stod upp ljög rakt upp i ansiktet på en dåvarande arbetsgivare, när han fick reda på sanningen från en medarbetare, naturligtvis kom han till mig och jag fick en konfrontation som hette duga, om jag lärde mig en sak så var det att tala sanning, oavsett hur bra eller dåligt jag hade skött mig själv eller jobbets utförande.

Med den minnesbetan i bakhuvudet, har jag sagt till jongrak att jag inte kommer att ljuga eller på något annat sett tala osanning, inte ens en liten vit lögn kommer över mina läppar, det betyder inte att jag är en skvallerbytta om någon annan gör det, jag ser det som han problem och nått som personen själv får lösa...

m.v.h. Jo-Be

"legolas " sa:
Berralund - jag vet ju i alla fall att ni BOR i Sverige bägge två, så jag är övertygad om att din fru anammar de svenska sederna på ett helt annat sätt än för de av oss som har en thailändska som aldrig varit i falangland och fått lära sig lite grand av våra värderingar, seder och bruk.

Så du har givetvis en klar fördel över mig där. Det är just det där med att inte tala om, att hålla undan information, som gör asiatiskorna så grymt duktiga på att köra lite grand av ett eget "race" om man inte är vaksam.

jag vill inte tala illa om våra underbara kvinnor som vi har gift oss med. Men jag märker vid flera tillfällen att jag MÅSTE FRÅGA för att få den information som jag vill ha, nog måste väl ni ha märkt det samma eller?? För det är väl inte så att ni bara är godtrogna va???

Godtrogen, nej det tror jag inte att jag är. Och jag menar - vad skulle hon vinna på att undanhålla information? Hon är väl medveten om att om jag skulle få reda på något som hon har undanhållit mig så blir det problem. Jag är - precis som Jo-Be en mycket ärlig person. Mina föräldrar uppfostrade mig och syrrorna på det sättet och
hon säger att hon har fått samma uppfostran. Och jag tror henne!

Så jag är säker på att hon inte kör ett eget race!

Legolas!

jag kan bara tala för mig och den nuvarande, ska ärligt erkänna att de föregående inte hade rent mjöl i påsen, för mig blev/är det en efarenhet rikare.
Kommer inte att klandra dem för något, det var deras val att manipulera, jag var själv färsking s.a.s. Min lärdom gick genom plånboken den gången, visst är det likadant nu, men under en mer kontrollerad form.

jag hoppas att jag inte låter som en dumskalle, brukar inte öppna mina tankar...

Jo-Be"fooled or ruled"

Legolas!

Vi har gemensamt konto, och var sitt kort, om någon av oss skulle ta ut pengar så får jag ett sms på min mobil eller viseversa, tar jag ut så får hon ett sms, funkar skit bra, ingen utav oss två kan spendera onormalt med pengar utan att den andre får reda på det... :D
Hushållpengar får hon när det behövs eller när dessa tagit slut, inge tjat inge gnat...

M.v.h. Jo-be

Legolas!

Vad jag har läst i ditt sista inlägg, så har ju du löst problemet(på ditt sätt)om penga hanteringen i din familj, i mina ögon så ser det helt ok ut :thumbsup:.
Men jag tror i slutänden att man inte kan släppa garden till 100%, måste ha den där lilla gnagande känslan kvar, när man minst anar det så smäller det till, då kan det vara bra att en liten gard uppe och inte åka på en käftsmäll och bli uträknad till 8... :o :D

Jo-Be"a good man"

"legolas " sa:
jag tänkte på det,,, kanske bäst att vara snäll emot Berra, i alla fall tills han mönstrat av. Vi vill ju inte att han blir arg och kör skutan upp på torra lann...
Legolas!

Berralund, har för mycket saltvatten i blodet för att ta illa upp och skulle det ta eld i fartyget, så lär vi få höra det med ord och visor(lite Harry Brandelius kanske) ;D :D ;D

Jo-Be"a singingstar"

"legolas " sa:
jag tänkte på det,,, kanske bäst att vara snäll emot Berra, i alla fall tills han mönstrat av. Vi vill ju inte att han blir arg och kör skutan upp på torra lann...

Jag säger bara en sak:

MFF - SVENSKA MÄSTARE[move][/move]

Jaha! ???

Då fick man på skallen igen ;D :D ;D
Jag har och se fram emot SM-Guldet igen om en si sådär 104 år... :upanddown:

Haha! En sak är säker"Tomten är Bajare"!!

Jo-Be"R.I.P. Tomten 2008"

Tomtenbajare.jpg

legolas, jag som hade så höga tankar om dig, hela mitt universum kretsade kring dig :angel: och så hädar du å de gruvligaste :'( :'( :'(

BLÅVITT ;D ;D ;D ;D :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :angel: :angel: :angel: :angel:

Mvh Peter :wai:

b.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
832
Anonym
A