Har du åkt business class?

Har du åkt business class

• Ja

Röster: 39 73.6%
  • Nej

Röster: 14 26.4%

• Totala väljare
    53

Då anser jag att servicen har blivit sämre.
Men den gruppen som behöver alkohol på flygningar krymper hela tiden och mindre störningar numera är uppskattat.
Dom får gärna häcka bak i planet.

För min del kunde dom ta bort det helt.
En massa spring av pissnödiga i onödan.
Hej

Ja brukar man ha för vana att störa folk om man dricker alkohol gör man helt rätt i att avstå och hålla sig till alkoholfria alternativ, men för oss som kan njuta av en GT, öl eller ett glas vin utan att störa andra är det en trevlig del av resan

Mvh isan lover

Drinkvagnar serverar alla typer av drycker även alkoholfria, det gör även stewards om man ringer på klockan eller går bak till galleyt.

Jag har inte läst någonstans att Lufthansa Group inte längre är ett fullservice bolag.

Övriga medlemmars erfarenheter är inte heller att LH börjat ta betalt för dryck efter maten' så som Finnair och SAS, i ekonomi class.
Flög med Finnair till Bangkok för 3 dagar sen, jag fick en liten flaska rött vin för hela flygningen, sedan är 10 timmar mellan måltiderna som gör man irriterad särskilt om man inte gillar första måltiden och väntar till nästa måltid. Liten snack kostar 4 €.
Så mycket snålhet av Finnair, nästa gång byter jag bolag fast jag har Guld kort.
Qatar och Emirat får man bättre mat och dryck.

IMG_20230917_142053.jpg

Flög med Finnair till Bangkok för 3 dagar sen, jag fick en liten flaska rött vin för hela flygningen, sedan är 10 timmar mellan måltiderna som gör man irriterad särskilt om man inte gillar första måltiden och väntar till nästa måltid. Liten snack kostar 4 €.
Så mycket snålhet av Finnair, nästa gång byter jag bolag fast jag har Guld kort.
Qatar och Emirat får man bättre mat och dryck.

IMG_20230917_142053.jpg
HÅller med helt. Flyg med tex Qatar istället nästa gång. Guldkortet har du användning för där

Ingen dryckesvagn den 16 augusti till Singapore.
Det behövde jag inte läsa mig till.

Knalla dit bak är inte fullservice.

Sträckan med Singapore Airlines var däremot en dryckesvagn före och efter maten med många val av olika drycker för törstiga.
Testa och ring på klockan så får du se om de kommer. LH staff brukar vara väldigt trevliga.

Fick alltså ingen dryck då den inte kom på vagn? Eller gick crew och hämtade varje beställning separat i galleyt?

Gillar du inte LH group längre så rekommenderar jag dig att byta bolag.

Kolla i stolsfickan framför dig nästa gång om det finns ett menyblad med dryck och priser på densamma, det har icke fullservice bolag såsom Finnair och SAS.

Testa och ring på klockan så får du se om de kommer. LH staff brukar vara väldigt trevliga.

Fick alltså ingen dryck då den inte kom på vagn? Eller gick crew och hämtade varje beställning separat i galleyt?

Gillar du inte LH group längre så rekommenderar jag dig att byta bolag.

Kolla i stolsfickan framför dig nästa gång om det finns ett menyblad med dryck och priser på densamma, det har icke fullservice bolag såsom Finnair och SAS.
Vill du bli kränkt, förolämpad mm så att du får använda knappen för anmälan så säg bara till.

Jag står så gärna till tjänst

Nu tror jag visst att du kommit ifrån ämnet.

Och knappen vi diskuterar är inte "Anmäl" knappen utan "call button" den sitter oftast ovanför huvudet vid läslampan men kan även sitta i stolen eller på IFE skärmen.
Trögpelle, anmälaknappen används på forumet när man känner sig kränkt, påhoppad och förolämpad.
Det drabbar ju dig med jämna mellanrum.

Trögpelle, anmälaknappen används på forumet när man känner sig kränkt, påhoppad och förolämpad.
Det drabbar ju dig med jämna mellanrum.
Som sagt nu har du lämnat ämnet, och går från sak till person mycket vanligt när argumenten tryter....

Själv använder jag inte call button särskilt ofta, jag ser till att få en plats vid gången så jag kan resa mig gå bak och hämta dryck utan att störa mina medpassagerare .

Som sagt nu har du lämnat ämnet, och går från sak till person mycket vanligt när argumenten tryter....

Själv använder jag inte call button särskilt ofta, jag ser till att få en plats vid gången så jag kan resa mig gå bak och hämta dryck utan att störa mina medpassagerare .
Du har fått svar tillräckligt tidigare i tråden men fortsätter som en unge.
Ämnet är tämligen väl besvarat även om du själv inte åkt på länge.

Du har fått svar tillräckligt tidigare i tråden men fortsätter som en unge.
Ämnet är tämligen väl besvarat även om du själv inte åkt på länge.
Svar? jag vet var call button sitter.

Jag vet även var call button sitter i Lufthansa Premium Economy på Airbus 380.

Lufthansas PE är mycket trevlig med breda säten, man behöver inte dela armstöd med någon och bra benutrymme. Maten serveras på porslin och man får glas glas

Annars så tycker jag att LH Economy är en så pass bra fullservice produkt så det är frågan om det är värt att betala för PE. Det tycker jag är viktigare på bolag som SAS och Finnair.

Om man flyger Economy med LH på A380 så ska man försöka få ett säte i den lilla kabinen längst bak på övervåningen. Det blir en intim och privat känsla. Det gäller för övrigt alla bolag som flyger A380.

Svar? jag vet var call button sitter.

Jag vet även var call button sitter i Lufthansa Premium Economy på Airbus 380.

Lufthansas PE är mycket trevlig med breda säten, man behöver inte dela armstöd med någon och bra benutrymme. Maten serveras på porslin och man får glas glas

Annars så tycker jag att LH Economy är en så pass bra fullservice produkt så det är frågan om det är värt att betala för PE. Det tycker jag är viktigare på bolag som SAS och Finnair.

Om man flyger Economy med LH på A380 så ska man försöka få ett säte i den lilla kabinen längst bak på övervåningen. Det blir en intim och privat känsla. Det gäller för övrigt alla bolag som flyger A380.
Du är bara ute efter att ställa till med tjafs och bråk i all oändlighet.

Ett annat liknande forum borde passa dig bättre, men det är tufft där.
Kanske för tufft.

Tillbaka
Topp