Historien bakom 747:an i pattayam

Kondens

Medlem
IMG_20230430_090025.jpg

Varför? Vad var tanken? Kommer den stå kvar? Vem betalar?
Så många frågor!
Någon som har en historia att berätta?

Försökte söka men jag är väl för kass på det...

IMG_20230430_090025.jpg

Så många frågor!

Finns ett antal runt om i landet.
Några är resorter, andra kafé och restauranger.

Denna känner jag inte till.
Kanske under uppbyggnad?

Senast ändrad:
Står mellan soi 5 och 6 skulle jag kanske skrivit...
Ser ut att ha stått där ett tag också, som bakgrund till Runway street food.
Syns på google maps.

IMG_20230430_090025.jpg

Så många frågor!

Tanken var att ha matmarknadsstånd innuti, har i par år suttit en skylt utanför med tel nummer om man ville hyra en plats för matlagning/servering innuti.

Om jag inte mins fel så låg planet där i delar i början, sen skärmades det av med plåt så man inte hade insyn och blev byggplats när sattes ihop
Så om öppet nu så har det nog öppnat nyligen?

Öppet och öppet... Det saknas ju en dörr på vänstersidan så öppet är det ju. Men för att komma in där behövs en rejäl stege. Och jo, jag skulle väldigt gärna klättra in men försöker jag något sådant lär jag missa flyget hem...
Matmarknaden framför är inte speciellt stor eller speciell på något vis. Möjligen att namnet skulle kännas malplacerat utan planet där...

Ser för mig ut som att det är länge sedan monteringen avslutades och att man bara lämnade det där...

Jag har väl förmodligen tillbringat för lite tid i Thailand för att begripa, men för mig ser det ut som makalös förstöring av kapital..
IMG_20230430_090116.jpg

Öppet och öppet... Det saknas ju en dörr på vänstersidan så öppet är det ju. Men för att komma in där behövs en rejäl stege. Och jo, jag skulle väldigt gärna klättra in men försöker jag något sådant lär jag missa flyget hem...
Matmarknaden framför är inte speciellt stor eller speciell på något vis. Möjligen att namnet skulle kännas malplacerat utan planet där...

Ser för mig ut som att det är länge sedan monteringen avslutades och att man bara lämnade det där...

Jag har väl förmodligen tillbringat för lite tid i Thailand för att begripa, men för mig ser det ut som makalös förstöring av kapital..
IMG_20230430_090116.jpg
TIlls bara för några månader sen tillbaks var det avstängt för insyn från 2nd road sidan iaf.
Har vart avstängt ett bra tag med pågående arbete på insidan när jag cyklat förbi.
Finns några sådana flygplan med servering runtom i landet och verkar väldigt populärt.
Det är ett project som startades precis innan pandemin så förutsättningarna kan ju ha förändrats.
Men med tanke på att marken är stor mitt i mellan beachroad och 2nd road plus ett flygplan är det troligen någon med pengar och som har lyckats bättre än många av oss finansiellt.
Får se vad det blir när det är klart.

Tillbaka
Topp