Högt spel.........

kurant

Forumveteran
Fick denna story nyss och den roade mig.

Den utspelar sig i Filippinerna men kunde lika gärna vara i Thailand.

Lesbiske Mitch 30 år har en fransk man (70 år) som ska flytta ner till henne. Han skickade 120.000thb i juni så hon kunde hyra och möblera en lägenhet för dem. Han har inte skickat något mer.
Hon har hyrt en lägenhet och möblerat den bra för 60.000thb.

Samtidigt har hon sen tidigare en tysk boyfriend som skickar pengar varje månad.

Flera av hennes lesbiska väninnor har nästan hela tiden bott hos Mitch och levt på hennes pengar med support från Europeiska sponsorer.

Nu kommer fransmannen ner den 19 oktober och flyttar in och veckan senare tysken för att träffa sin flickvän.
Fransmannen har fått indikationer att det inte handlar om kärlek och kanske dumpar henne, men vill ge relationen en chans i alla fall.

Hon vill inte ens träffa och ta emot tysken just nu av förklarliga skäl, men då upphör nog inflödet av pengar gissar jag på.

Mister hon båda, så mister nog Mitch även sina lesbiska väninnor som levt av hennes överflöd……

fortsättning följer……. om några veckor.

Det verkar lite rörigt kring Mitch nu, fransmannen har kommit och nu visar det sig att hon inte betalt hyran under tiden så hyresvärden är nu och vill ha betalt.
Inte blir det enklare av att fransmannen inte kan engelska utan måste använda google translate för enkla saker. Man kan ju undra hur dom tänker som åker till ett annat land utan att ens behärska någon basic engelska.

Nu har visst Mitch dessutom lånat privat från olika långivare till den vanliga 10-15% räntan per månad som han i så fall måste lösa.

Nu har han varit här en vecka men bara varit ur lägenheten vid ett tillfälle påstås det.
Den betydligt yngre tysken (45 år) kommer inom en vecka….

Nu har jag fått se fransmannen på riktigt och även försökt prata med honom, det stämmer att inte kan många ord engelska. Han ville ha hjälp med internet i sin Samsung telefon. Den var inte laddad med några pengar trots han gett pengar till Mitch för detta. Tur att han inte fattade mitt svar.

Nu hade han visst gett henne pengar till allt som behövs för hushållet för en månad framöver, men Mitch har ju långivare på besök hela tiden så de pengarna är redan slut.

Hon ligger nog 100.000 back och han tror på 50.000 plus så snart måste nog bubblan spricka.

Nu har det gått några dagar och skvallret säger att Mitch får numera 5000p i veckan och från det kanske hon kan spara undan lite för att hålla räntorna i schack.
Han har fått dela wifi med mig när han behövt det som lösning men det är kortsiktigt för vi drar idag till annan ö för både semester med sol och bad samt att leta ett bra boende där. Vi har bara november kvar av kontraktet här.

Vidare fick jag veta att han har diabetes, hjärtproblem och knaprar många olika mediciner.
Får väl hoppas att det går bra för paret framöver. Pappa och mamma har kommit på besök och bor med dom nu.

Det finns idéer att dom ska följa med föräldrarna och bo hos dom på Mindanao. Det blir garanterat ett mer passande liv för dom på landet.
Jag tror han passar bättre som en ”Ferdinand under sin krokek” i en risby än i stan.

Vi får se om dom är kvar när vi är tillbaka om två veckor.

I alla fall så kommer skvallret fram till oss, här ligger kärringarna i klar ”thaiklass” i att sprida nyheter och sanningar.;)

Nu har skvallret nått oss och det är att fransmannen gör slut och har köpt biljett till Bangkok.
Han har tidigare haft ett förhållande i Thailand med en nu +50 årig poliskvinna och dom ska visst återuppta relationen.
Det sägs bli Chiang Mai området men det kan också vara kring Sukhothai som han nämnt tidigare vistats i.

Mitch som inte ens har ett jobb kommer inte att kunna ha kvar lägenheten utan det blir nog att flytta hem till föräldrarna.
Tyskens intresse har nog kallnat då hon inte svarat honom sen han kom till Phil.

Av en händelse så är den väninna och ”kompis" som fört ihop fransmannen och Mitch en av de större långivarna som nu vädrar en större förlust.

Tillbaka
Topp