Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja felet många gör är att dom kommer så sent som möjligt till flygplatsen sen stressar dom sii igenom hela incheckningsprocessen och boardingen. Eventuell väntetid tillbringar dom vid gaten, sen gnäller dom halvt ihjälstressade hur tråkiga flygplatserna är.Jag älskar att vara i en flygplan o vara på flygplatser kommer alltid långt innan flyget ska åka är som ett barn i godisaffär. Är överlycklig den dagen vi ska flyga någonstans så jag försöker att resa så mycket jag bara orkar.
Håller med dig, är alltid ute i god tid för att slippa stressen.Ja felet många gör är att dom kommer så sent som möjligt till flygplatsen sen stressar dom sii igenom hela incheckningsprocessen och boardingen. Eventuell väntetid tillbringar dom vid gaten, sen gnäller dom halvt ihjälstressade hur tråkiga flygplatserna är.
Många flygplatser har bra restauranger vissa är som ett varuhus med sina utbud.
Jag brukar åka till flygplatsen tidigt, checkar in elektroniskt innan så behöver jag inte vänta på att incheckningen öppnar sen blir det någon restaurang eller lounge.
Kanske lite shopping innan flyget, inte ovanligt att man kan hitta någon elektroisk pryl till bra rabatterat pris helst på Suvarnabhumi på någon av elektronikbutikerna, rabatt på rabatten![]()
Jag är lite som du vill ha tid att handla lite ,ströva runt, och äta en go mat på någon restaruang där, äter inte flygplansmat. Sen är mina flygbilljetter business eller + så det blir lounges( inget skrytJa felet många gör är att dom kommer så sent som möjligt till flygplatsen sen stressar dom sii igenom hela incheckningsprocessen och boardingen. Eventuell väntetid tillbringar dom vid gaten, sen gnäller dom halvt ihjälstressade hur tråkiga flygplatserna är.
Många flygplatser har bra restauranger vissa är som ett varuhus med sina utbud.
Jag brukar åka till flygplatsen tidigt, checkar in elektroniskt innan så behöver jag inte vänta på att incheckningen öppnar sen blir det någon restaurang eller lounge.
Kanske lite shopping innan flyget, inte ovanligt att man kan hitta någon elektroisk pryl till bra rabatterat pris helst på Suvarnabhumi på någon av elektronikbutikerna, rabatt på rabatten![]()
Med prioritypasset kan du ta med gäster på loungen.Att sitta på ett fik t ex är en del av nöjet för min del. Titta på folk från jordens alla hörn är alltid intressant. Men reser jag ensam brukar det bli en lounge eftersom jag har ett Priority Pass. Sen i god tid till gaten, hatar att stressa om jag inte måste.
Är inte så att varje gäst måste betala $27 när du har prioritypass?Med prioritypasset kan du ta med gäster på loungen.
Tror att man kan ta med en gäst gratis. Jag har aldrig betalat något i varje fall. Kanske att rederiet har fått räkningen?Är inte så att varje gäst måste betala $27 när du har prioritypass?
Har aldrig betalat något för gäster jag har tagit med mig och det har jag gjort många gånger.Är inte så att varje gäst måste betala $27 när du har prioritypass?
Nej, det stämmer inte helt , flygplan har faktiskt brutits sönder av turbulens ,men då har det inte varit i det skick som föreskrivs ,, dvs man har inte röntgat vingbalkar mm ,, är detta gjort korrekt så är det inte farligt att flyga i kraftig turbulens ... jag är inte flygrädd , har min utbildning att falla tillbaks på , Flygtekniker . men visst är det obehagligt att flyga i kraftig turbulens , rädsla eller inte ..... Vågar ni gå över gatan i Thailand så vågar ni flyga varje dag varje timme ....titta på en del Piloter ,, de är inte alla unga , Hur många flygningar har en femtioårig pilot gjort ,, ofta har dessa varit jaktpiloter i Svenska försvaret ,, eller liknande ... Dessutom en styrman och ibland ytterligare en som kan flyga , äter inte samma mat ,, mm Att en kärra skulle ramla ned , det är ytterst osannolikt ,, Terror är det som skrämmer mig mer ,, galna Muselmaner som placerar laddningar i kärrorna , det är ett allt större hotKänner en dam som varit flygvärdinna i 30 år, hon försökte lugna mig med att än har inget plan trillat ner vid turbulensdet stämmer nog, men fick inte mig lugnare
![]()
Ja, och kan jag köra Hoj i tusentals mil i Thailand utan dödsrädsla , då kan jag flyga ..Ingen rädsla överhuvudtaget för min del. Känns som vilken transport som helst. Håller med föregående talare, tvåhjuliga fordon är mycket värre.
Har varit uppe i en sådan här kärra, en gammal Anonov An-2. Sägs att näst efter Boeing är det flygsäkraste planet.![]()
Vid inflygning under 100 knyck i timmen, när hjulen tar mark 50 knyck.
Snacka om att det kändes som att hänga i luften och va på väg att trilla ner![]()
Samma här, bryr mig inte. Ner kommer man ju alltid!Hade obehag att flyga men i mitt jobb var jag tvungen att flyga mycket så det blev ickefråga. Flyga eller inte jobba, det blev att flyga, idag bryr jag mig inte. Kraschar det så gör det tänker inte på det.
Amerikanska buschplanet "Beawer" som flyger runt i Alaska under alla årstider , har även det en mycket låg stallfart ,, samma typ av högvingad kärra
![]()