Hur hanterar ni flygrädsla

Köpte just en resa ner , landar den 17e januari , 2545 kr tycker jag var ok ,, enkel resa ,köper enkel för då kan jag flyga hem när jag känner för det , gumman vill inte flyga ner i vinter , kanske när jag kommer hem och tar hand om hunden .
Norwegians system skrev ihop mitt mellannamn med efternamnet på bokningen ,, men i passinformationen som nu krävs av Thaimyndigheterna står det rätt ,, messade dem på facebook , inte mitt problem att deras program skriver ihop namnen ... Visste ni att Thailand nu kräver förhandsinfo av flygbolaget på passinformation , det skulle vara Sverige 55555lol
Ojoj! Kommer du att vara ensam pappaya:cool:

Köpte just en resa ner , landar den 17e januari , 2545 kr tycker jag var ok ,, enkel resa ,köper enkel för då kan jag flyga hem när jag känner för det , gumman vill inte flyga ner i vinter , kanske när jag kommer hem och tar hand om hunden .
Norwegians system skrev ihop mitt mellannamn med efternamnet på bokningen ,, men i passinformationen som nu krävs av Thaimyndigheterna står det rätt ,, messade dem på facebook , inte mitt problem att deras program skriver ihop namnen ... Visste ni att Thailand nu kräver förhandsinfo av flygbolaget på passinformation , det skulle vara Sverige 55555lol
Tyckte du skrev för par veckor sen att ni skulle flytta till Isaan för Sverige rasade samman?

Samma här, bryr mig inte. Ner kommer man ju alltid!
Jag brukar tänka,, ska planet störta och vi dö,;), så gör det då vi åker tillbaka från härligheten:)
Nej, jag är eller har aldrig varit flygrädd, men lider med er som är det. Gillar faktiskt att flyga och flygplatser som en hel del av er.

Tyckte du skrev för par veckor sen att ni skulle flytta till Isaan för Sverige rasade samman?
Jag skrev att det kan bli så , vilket jag vidhåller ,min fru förstår inte vart det barkar med Sverige , idag talat idioten till finansminister om att det nu kostar 71 miljarder om året i initiala kostnader ,, därför dras nu budgeten på lärarsatsningar .. Min fru ser inte några problem här ,, men hon får väl se

Hur hanterar du din flygrädsla?
Var frågan som ställdes.

Ja! Allt som lämnar fast mark måste ju på ett el. annat sätt komma ner till marken.

Hur det är en annan fråga!

Kolla bara på: MH370, de fortfarande inte hittat el. fått svar vad som hänt...

Denna flygresa va en utav dom bättre på senaste år:)åkte ju hem 01.20 på natten och va så trött att jag inte brydde mig;)

Somnade gott och sov i 9 timmar:Dsom tur va så sov barnen också:)

Ganska behagligt med nattflyget, tycker man kommer in bra i dygnsrytmen om man sovit på flygresan.

På det sättet gillar Thai Air , dvs att flyga på natten ,, blir dessutom för mig i alla fall en bättre kontrollerad jetlag av detta ,, Annars är det inga problem med flyget ner till Paradiset , kan flyga när som helst , men hem är det Tuuuuungt :( men nu har man ju köpt en biljett ner igen , så något att se fram emot ..En dryg månad blir det , Bara Hojen och jag ... skall bli så sköönt , Glad att jag inte är flygrädd , varför vara rädd för ett så säkert transportmedel ,, åker man buss eller MC i Thailand , då kan man sova lugnt även på flyget :wai:

På det sättet gillar Thai Air , dvs att flyga på natten ,, blir dessutom för mig i alla fall en bättre kontrollerad jetlag av detta ,, Annars är det inga problem med flyget ner till Paradiset , kan flyga när som helst , men hem är det Tuuuuungt :( men nu har man ju köpt en biljett ner igen , så något att se fram emot ..En dryg månad blir det , Bara Hojen och jag ... skall bli så sköönt , Glad att jag inte är flygrädd , varför vara rädd för ett så säkert transportmedel ,, åker man buss eller MC i Thailand , då kan man sova lugnt även på flyget :wai:
Det finns dom som åker tuk-tuk i Bangkok;) Och att sitta i framsätet i en minivan mellan Phnom Phen och Sihanoukville:eek: Har man gjort det, då känns det väääldigt tryggt på flyget.

Nu är jag inte livrädd för att flyga, flyger också ett par ggr i månaden i jobbet, tycker bara att ju äldre jag blivit så har obehaget tilltagit;)

Jag körde ner till flygplatsen när vi åkte hem, visst obehag när mörkret faller på och all tung trafik som kör likt självmordskandidater:eek:

Så håller med att flyga är tämligen säkert jämfört med att ge sig ut i trafiken, fast i trafiken har man väl en falsk trygghet att kontrollera situationen iom att man själv kör.

Flyga kommer jag aldrig sluta med, skulle aldrig klara den begränsningen:)

Tillbaka
Topp