Hur mycket hjälper er partner till ?

Hej

Båda föräldrarna gick ju bort ganska nyligen december 2022 och april 2023, men så länge dom levde hjälpte frugan till med allt möjligt, städade hemma hos dom varje gång vi var där, tvättade deras kläder när dom blev äldre, tvättade och lade upp mammas hår, klippte henne också ibland, ordnade fotbad, lagade mat åt dom o.s.v, sen när min mor var på ålderdomshem dom sista tre veckorna hon levde hade hon med sig frukt dit och matade henne, klippte hennes naglar m.m, så hon gjorde mycket för dom. Frugan köpte alltid blommor och mat m.m till dom varje gång vi var där, hon brydde sig verkligen om dom och ofta dit även utan mig.

Mvh isan love

Senast ändrad:
Sina egna föräldrar, svårt då de befann sig på andra sidan jordklotet. Där fanns dock Två bröder och två systrar på "samma" gata
Hennes far gick bort 2012 och sin mor i år, hon han dock precis återvända båda gångerna och säga farväl.

Mina föräldrar, de klarade sig själva när frugan och jag träffades och nu 26 år senare klarar de sig fortfarande själva. De bor på annan ort och är aktiva, precis skaffat sig en ny hundvalp efter det att sin trotjänare sedan 12 år somnat in.

ENis

Sina egna föräldrar, svårt då de befann sig på andra sidan jordklotet. Där fanns dock Två bröder och två systrar på "samma" gata
Hennes far gick bort 2012 och sin mor i år, hon han dock precis återvända båda gångerna och säga farväl.

Mina föräldrar, de klarade sig själva när frugan och jag träffades och nu 26 år senare klarar de sig fortfarande själva. De bor på annan ort och är aktiva, precis skaffat sig en ny hundvalp efter det att sin trotjänare sedan 12 år somnat in.

ENis
Låter bra. Men kommer din fru att hjälpa dom med mat, städning den dagen dom behöverdet eller utgår frun att hemtjänsten sköter det?

Låter bra. Men kommer din fru att hjälpa dom med mat, städning den dagen dom behöverdet eller utgår frun att hemtjänsten sköter det?

Behöver dom hjälp så är väl det nått vi gör tillsammans. Jag och min fru, bror min och hans fru samt syster min och hennes man.

Ingen av oss bor dock i samma stad som våra föräldrar, så vi lär nog se till att de får bra hjälp på plats när vi inte är där.

/Enis

Kjerringen gjor alt arbeidet , som matlaging ,städning , maler hus , vasker klär . stryker klärne ,henter en Chang til meg ,serverer kaffi på terassen kl 6,00 på morgenen , Ho tar alt husmors-arbeidet . Og klager aldrig .

Liknande trådar

Tillbaka
Topp