När gav ni er fru/sambo/partner...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
När gav ni er fru/sambo/partner en blomma sist?
Eller när fick ni en sist?

Jag hade köpt en bukett tulpaner igår, när min partner kom hem hade han köpt en blomma till mig :)

image.jpg

image.jpg

Varken jag eller frun är direkt romantiska av oss.
Jag tror faktiskt aldrig att jag gett henne blommor.

Inte ens på alla hjärtans dag har hon fått något.

Men vi kan gå och köpa någon diamantring den 13 november bara för att hon har sett en som hon gillar.
Sedan köper vi blomfrön och så sår hon dessa.

Fast nån gång har jag säkert köpt blommor. Kommer bara inte ihåg när.

Jag har heller aldrig varit av den romantiska sorten innan, men har blivit det mer och mer med åldern :)

"Berralund " sa:
Min älskade fick bättre upp på Alla hjärtans dag. En guldring, modell mindre men dock. :love_transparent:
Bättre upp? Det är väl tanken som räknas eller är det bara därför att det inte går att pantsätta blommor?

"Farang53 " sa:
Bättre upp? Det är väl tanken som räknas eller är det bara därför att det inte går att pantsätta blommor?

Absolut är det tanken som räknas. Men att se hennes ögon när hon fick ringen etsar sig fast på näthinnan. Och den blicken är värd varenda krona.

"Berralund " sa:
Absolut är det tanken som räknas. Men att se hennes ögon när hon fick ringen etsar sig fast på näthinnan. Och den blicken är värd varenda krona.
Helst när dom minst anar det.

När jag köpte blommor till mitt ex så visade hon ingen uppskattning, så jag tröttnade.

"Kycklingen " sa:
Vad synd, även om den ena ger blommor är det ju ändå på något sätt för bådas skull.
Det är ju fint med blommor.
Eller som min fru sa, du ger dem till mig för du ska slippa ta fram vas och sätta dem i vatten själv ... 5555

Detta är ingen blomma och inte ett dugg romantiskt men otroligt gulligt eftersom min partner vet att jag alltid fryser om fötterna.
Men tyvärr är det dags att slänga dom nu eftersom det har blivit ett hål under.

image.jpg

Jag stickar ibland, det är inte så svårt.
En liten blomma då och då skadar inte, min sambo uppskattar det mycket. Det blir mest impulsköp när blomsteraffären passeras.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp