Hvor er dette bilde tatt i Thailand

Nja, den som tagit bilden, upphovsmannen, har "äger" fortfarande upphovsrätten.

Då man accepterar fejsbocks användarvillkor ger man dock fejsbock en begränsad användarrätt, nyttjanderätt, till de bilder man lägger ut. Det betyder att Facebook får använda dem utan att betala dig och kan även sälja denna rättighet vidare till olika företag i reklamsyfte etc. Utan att du som upphovsman får någon ersättning. Denna rätt har fejsbock så länge bilden ligger kvar på fejsbock.

Då nyttjanderätten är icke exklusiv har du som upphovsman fortfarande alltid rätt att ex sälja nyttjanderätten till nån annan som vill använda din coola bild från walking street som omslagsbild på till sin nya bästsäljare "Pattaya The single man's ultimate Travel guide".
Ja du ser! Själv använder jag inte FB så inget jag behöver bry mig i. Det var inte FB detta började med utan det handlade om publicering av andras bilder. Många av oss gör det medvetet eller omedvetet men det är olagligt i många fall.

Hvor er bilde tattb , litt hjelp . Bildet er tatt av ett hellig fjell i Chonburi , som mange turister besöker ,ikke så langt fra Pattaya .

hao San Suk.webp

Hvor er bilde tattb , litt hjelp . Bildet er tatt av ett hellig fjell i Chonburi , som mange turister besöker ,ikke så langt fra Pattaya .
Det hellige fjellet heiter Khao Sam Muk , Rundt dette fjellet er det 5 Chinesiske Budda tempel , Og her ser dere bilde av gudinna Muk . Hvor er dette , Det ligg 45 minutta frå Pattaya ,

R.webp

i.webp

Det hellige fjellet heiter Khao Sam Muk , Rundt dette fjellet er det 5 Chinesiske Budda tempel , Og her ser dere bilde av gudinna Muk . Hvor er dette , Det ligg 45 minutta frå Pattaya ,

R.jpg

i.jpg
På andre siden av fjellet er det en skulptur av Gudinna Muk som er 5 meter höy Og den står ved inkjörselen til ett Chinesisk Kloster . Hvor er dette , Er dere ikke kjent i Chonburi .

Ja du ser! Själv använder jag inte FB så inget jag behöver bry mig i. Det var inte FB detta började med utan det handlade om publicering av andras bilder. Många av oss gör det medvetet eller omedvetet men det är olagligt i många fall.
Japp inte får man lägga ut andras bilder inte. Det kan bli både dyrt, skadestånd, och medföra skakning av galler.

Det finns företag som jagar och letat upp folk som lägger ut bilder som de inte har rätt till. Sen skickar de en fet faktura och säger betala annars stämmer vi dig på stålar och anmäler dig för brott.

De har kontakt den riktiga upphovsrätts innehavaren förs och frågat om han vill ha lite stålar.

Japp inte får man lägga ut andras bilder inte. Det kan bli både dyrt, skadestånd, och medföra skakning av galler.

Det finns företag som jagar och letat upp folk som lägger ut bilder som de inte har rätt till. Sen skickar de en fet faktura och säger betala annars stämmer vi dig på stålar och anmäler dig för brott.

De har kontakt den riktiga upphovsrätts innehavaren förs och frågat om han vill ha lite stålar.
Hade en jobbarkompis som fick 20.000 kr för en video som dök upp på nyheterna utan hans tillåtelse. Bildombudsmannen hette han/de som skötte om kravet mot 20% provision.

Hvor er dette , Det står i centrum av en stor stad som en fyrtårn med ei klokka i toppen .Alle farangene i Pattaya har reist forbi stötta mange gonger , så jeg er sikker på att dere har sett den.

P1140535.webp

Tillbaka
Topp