Internetleverantör

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Vad har ni för internet leverantör?

Jag har telia och jag betalar en fast summa var 3:dje månad.

Det verkar som om det är många som kör kontantkort på datorn, kan någon förklara för en som mig som inte är så teknisk vad det är för fördelar och nackdelar med det mot vad jag har idag.

:wai:

Jag skulle tro att du har ADSL vilket i de flesta fall är mycket snabbare än 3G.
ADSL går via telefonledningen och du behöver inte ha ett telefonnummer kopplat till det.
3G körs via telefonkort i datorn, i en dongel kopplad till datorn eller via mobiltelefonen.
Jag har båda systemen och snart även en fiberlina på jobbet.

Jag undersöker möjligheten att få ADSL i Thailand för att via internet kunna ta emot svensk TV via något som kallas Dreambox. 150:-/månad och ett par hundra kanaler. ( Jag använder bara ett par av dem)

Jag har ADSL från Perspektiv Bredband hemma. Fungerar klockrent och driftsäkert. Men innan årsskiftet skall bostadsrättsföreningen ha dragit in fiberlina och då lär jag ansluta mig till den. Då kan man få IP-telefoni också, så det betyder att Telia ryker all världens väg. Det gäller bara att få med det gamla telefonnumret, men det skall ju inte vara några problem.

Här i Thailand har jag ADSL från 3BB. Det fungerar mycket bra. Flera andra falanger som jag talat med menar också att 3BB är den bästa leverantören i Thailand. Jag köper 9 Mb och när jag kollar hastigeten med Bredbandskollen så får jag faktiskt ca 9.80 Mb ner och ca 0.6 Mb upp. Klart godkänt!

/Anubaan

Själv har jag Bredbandsbolaget fiber 100/100.
Kostar numera 270:-/månad... Sura pengar att lägga ut (Länken till bilden är inaktuell)

Klaga inte! Sverige har bland de billigast Internetförbindelserna i världen.

270:-/månad är ungefär vad jag betalar för 9/.05 ADSL här i Thailand

/Anubaan

För mig är det så att saker ska fungera. Stadiga och stabila saker ska det vara och jag vill helst ha allting tillgängligt när jag behöver det.

I Sverige kör jag med Telia. Bredband, hemtelefon och mobiltelefon. Telia har alltid funkat och verkar vara det säkraste kortet. Pris kommer i andrahand vad gäller kommunikation.

Det samma med betal/kontokort. Där har jag VISA-kort (som de flesta) knutet till mitt lönekonto och ett AMEX utifallatt...

Saker får gärna kosta, bara det funkar.

I Thailand har jag ADSL (3BB) eftersom inte 3G är direkt någon stabil sak att förlita sig på.
Kommer inte ihåg om det är 599Thb eller 699Thb det kostar. Men det är oviktigt.
Så länge det är smidigt och fungerar så betalar jag och är glad. Sedan förväntar jag mig att det ska funka när jag kommer till Thailand utan att jag ska behöva krångla för att få igång det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp