INTERNETUPPKOPPLING Programering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Långeman

Forumveteran
Hur programerar jag om en internetbox från TOT till att funka med 3 BB.
Vet med säkerhet att det går, men, hur gör man??????????

Nagot ar galet med Chai Mai servbern , kommer bara in via Browser . Kor 3 bb och alla andra Svenska sajter funkar samt Thaisajter.. Vad fn ar detta , kanske bannad ....eller inte onskvard ;)

"Phonta " sa:
Nagot ar galet med Chai Mai servbern , kommer bara in via Browser . Kor 3 bb och alla andra Svenska sajter funkar samt Thaisajter.. Vad fn ar detta , kanske bannad ....eller inte onskvard ;)

Eller båda delarna 5555 55555
Berätta hur du löste ditt modenproblem .

3bb modemet pajade ur under askvader i fredags ,fick hjalp for hundra thbt av en firma mitt emot Foodland HP heter firman...... Fick nytt modem idag pa garanti , men det funkar EJ , skit att Thai aldrig eller sallan kollar eller gor nagot korrekt . Nu kor jag pa det gamla D link modemet och kam nu komma in utan browser ;D

"Phonta " sa:
Har bästa tänkbara bredband här i Stockholm, ibland fungerar det ändå inte så bra! Teknikens under...-ibland måste man också rensa hårddisken på skit.

"Phonta " sa:
3bb modemet pajade ur under askvader i fredags ,fick hjalp for hundra thbt av en firma mitt emot Foodland HP heter firman...... Fick nytt modem idag pa garanti , men det funkar EJ , skit att Thai aldrig eller sallan kollar eller gor nagot korrekt . Nu kor jag pa det gamla D link modemet och kam nu komma in utan browser ;D

Där ser du, anklaga inte CM:s stackars server. ;) Allvarligt, det är surt när utrustningen pajar, jag har i varje fall ingen kunskap i felsökning. Ibland är det tur att man har duktiga kompisar som kan det där med IT. :)

"Berralund " sa:
Där ser du, anklaga inte CM:s stackars server. ;) Allvarligt, det är surt när utrustningen pajar, jag har i varje fall ingen kunskap i felsökning. Ibland är det tur att man har duktiga kompisar som kan det där med IT. :)

Berra det är faktiskt sant att ibland kopplas man inte upp hos C M utan får prova igen.

"Långeman " sa:
Berra det är faktiskt sant att ibland kopplas man inte upp hos C M utan får prova igen.
Händer för mig också ibland. Känns som servern är nere några minuter sen funkar det som vanligt igen ...

Ja ni har rätt, men nuförtiden är det ganska korta stunder det strular. Det var värre förr. Jag vet att Admin har kontakt med leverantören och dom jobbar ständigt med förbättringar. Men inget sådant system är helt perfekt kanske??

"Berralund " sa:
Ja ni har rätt, men nuförtiden är det ganska korta stunder det strular. Det var värre förr. Jag vet att Admin har kontakt med leverantören och dom jobbar ständigt med förbättringar. Men inget sådant system är helt perfekt kanske??
IT system är alltid perfekta :D

Jo visst har det blivit mycket bättre och kortare svarstider.

Jag kommer bara in på cm via mobilsurf inte med mitt bredband å så har det varit en vecka nu. Bara cm som är så här.

Samma här igen nu idag onsdag, har varit så nu i tre dagar , beror ej på mitt ,modem utan på Chai Mai servern .

Just nu kör jag via Thor Browser men har ingen lust att koppla upp mig på den hela tiden , så det blir lite sämre med inlägg och inga bilder , men det är nog Berra glad för då sanningen är för stötande ::) ;)

Kan EJ köra direkt till Chai Mai servern ö ver 3 bb bredband ,funkar EJ ,,,

Trist att det blir så här, Admin får sparka leverantören där han är som högst när han plockar potatis. Inget fel på dina bilder för det mesta, Phonta. ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp