IPTV populärt

Hej

Man skulle ju kanske kunna stänga ned internet ?

Men det vore knappast så populärt.

Mvh isan lover
Då har väl ingen blivit tagen.

Det bästa vore att helt kriminalisera illegal IPTV som det är nu så sitter det massa självgoda sossar och kollar på illegal IPTV och gynnar samtidigt den organiserade brottsligheten med människohandel, pr*stitution, terrorism mm.

Då har väl ingen blivit tagen.

Det bästa vore att helt kriminalisera illegal IPTV som det är nu så sitter det massa självgoda sossar och kollar på illegal IPTV och gynnar samtidigt den organiserade brottsligheten med människohandel, pr*stitution, terrorism mm.
Hej

Det finns tydligen över 400 miljoner betalande kunder som abonnerar på IPTV runtom i världen och ytterligare några 100 miljoner som ser på sändningar därifrån utan att vara kunder, det finns hundratals lagliga streamingbolag och plattformar i världen så IP-TV är ju inte ensamt, sen finns det även ett stort utbud av rena piratsajter som enligt analyser har över 216 miljarder globalt registrerade besök.

Jag tror att det här problemet troligen kommer att växa ännu mer när landskamper och mästerskap i populära sporter inte längre kan visas i statliga kanaler som alla kan se i respektive land, numera köps ju även detta upp av bolag i spekulation och läggs på kanaler som man sen försöker tvinga folk att betala för att se, det borde nog lagstiftas om att landskamper och mästerskap ska kunna ses av alla i respektive land via public service.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Det finns tydligen över 400 miljoner betalande kunder som abonnerar på IPTV runtom i världen och ytterligare några 100 miljoner som ser på sändningar därifrån utan att vara kunder, det finns hundratals lagliga streamingbolag och plattformar i världen så IP-TV är ju inte ensamt, sen finns det även ett stort utbud av rena piratsajter som enligt analyser har över 216 miljarder globalt registrerade besök.

Mvh isan lover
Tack för sammanställningen.

Ville du säga nåt med den? Det visar ju bara att det är en oerhörd business som göder trafficking och droghantering. Hoppas du inte stödjer detta, och försvarar dig med att andra också stödjer dessa kriminella.

Men du kanske har gått över till en leverantör som håller sig på rätt sida lagen? Bra isf.

Tack för sammanställningen.

Ville du säga nåt med den? Det visar ju bara att det är en oerhörd business som göder trafficking och droghantering. Hoppas du inte stödjer detta, och försvarar dig med att andra också stödjer dessa kriminella.

Men du kanske har gått över till en leverantör som håller sig på rätt sida lagen? Bra isf.
Hej

Det jag ville säga med statistiken var att problemet och omfattningen nog är mycket större och globalare än vad en del tycks tro, internet är ju i princip gränslöst och alla kan med dagens teknik nå webbplatser, spela spel, se film, sport och prata med människor över hela jorden oberoende av fysiska avstånd.

Men samtidigt är ju inte internet laglöst. Det land du befinner dig i styr ju vilka lagar som gäller för på nätet där och vissa stater och regimer använder censur för att blockera innehåll och förhindra medborgare från att nå vissa delar av nätverket t.ex via brandväggar som i Kina.

För att hindra människor att se idrott och film via olaglig streaming kan dom bolag som har köpt rättigheterna använda sig av Geoblockering där sändningar utanför rättighetsområdet blockeras, Rättighetshavare kan även ansöka hos domstol för att tvinga internetleverantörer att blockera olagliga IP-adresser eller servrar. Nu är jag ju ingen expert på det här men jag tror ändå att det blir svårt att stoppa detta helt eftersom det är globalt, det handlar nog mer om att begränsa möjligheterna.

Mvh isan lover

Hej

Det jag ville säga med statistiken var att problemet och omfattningen nog är mycket större och globalare än vad en del tycks tro, internet är ju i princip gränslöst och alla kan med dagens teknik nå webbplatser, spela spel, se film, sport och prata med människor över hela jorden oberoende av fysiska avstånd.

Men samtidigt är ju inte internet laglöst. Det land du befinner dig i styr ju vilka lagar som gäller för på nätet där och vissa stater och regimer använder censur för att blockera innehåll och förhindra medborgare från att nå vissa delar av nätverket t.ex via brandväggar som i Kina.

För att hindra människor att se idrott och film via olaglig streaming kan dom bolag som har köpt rättigheterna använda sig av Geoblockering där sändningar utanför rättighetsområdet blockeras, Rättighetshavare kan även ansöka hos domstol för att tvinga internetleverantörer att blockera olagliga IP-adresser eller servrar. Nu är jag ju ingen expert på det här men jag tror ändå att det blir svårt att stoppa detta helt eftersom det är globalt, det handlar nog mer om att begränsa möjligheterna.

Mvh isan lover
VET du vad IP-TV är? Verkar inte så.

Leverantörer av IP-TV gör så gott dom kan för att begränsa möjligheterna till piratvisning av deras tjänster, men "piraterna" är ganska duktiga på att kringgå sånt. Då faller ett stort ansvar på konsumenten, vi BEHÖVER INTE stötta olaglig verksamhet, även om idag själva stöttningen är i en gråzon. Vi kan köpa dessa tjänster av leverantörer som gör rätt för sig.

Visst är det möjligt att stötta trafficking och droghantering, men man kan ju också frivilligt låta bli (även om det är möjligt).

Men tar du ditt ansvar och använder dig av en laglig IP-TV-leverantör? Tidigare har jag fått uppfattningen om att du körde på piratkort, men jag kan ju ha fel där. Eller är det känsligt? Eller ett sånt där fall där du hänvisar till "familjemedlemmar" för du har inget med det att göra?

Jag bara undrar. För det är en riktigt skitig business, det där. Och det är inte svårt att inte stötta trafficking och droghantering, även om internet är stort (som du verkar tycka är ett problem). Kan dock kosta några kronor att ha rent mjöl i påsen, vilket jag inte du tycker är ett skäl för att skita ner sitt mjöl....

Hej

Mvh isan lover
IPTV är en teknik, lite som en telefon som kan användas för att prata med andra med på avstånd.

Jag pratar om illegal IPTV där de som betalar för att stjäla upphovsrättsskyddat material gynnar den organiserade brottsligheten med människohandel, pr*stitution, terrorism mm.

IPTV är en teknik, lite som en telefon som kan användas för att prata med andra med på avstånd.

Jag pratar om illegal IPTV där de som betalar för att stjäla upphovsrättsskyddat material gynnar den organiserade brottsligheten med människohandel, pr*stitution, terrorism mm.
Tro inte han förstår skillnaden. Ingick nog inte på "fiskeskolan" 1953......

Hej

Jag tror att det här problemet troligen kommer att växa ännu mer när landskamper och mästerskap i populära sporter inte längre kan visas i statliga kanaler som alla kan se i respektive land, numera köps ju även detta upp av bolag i spekulation och läggs på kanaler som man sen försöker tvinga folk att betala för att se, det borde nog lagstiftas om att landskamper och mästerskap ska kunna ses av alla i respektive land via public service.

Mvh isan lover
Vi är ju tvingade att betala för SVT ,,,är inte det fel också???
SVT ska inte vara styrt av reklam påstår dom,,,sicket hyckleri.

Hej

Mvh isan lover
Så det ska vara gratis att se på fotboll och annan idrott? De är ju högavlönade så de har säkert inget emot att gå ner i lön och 'idrotta' som gratis underhållning.

För mig är reklam och sponsrat av precis samma sak men jag vet att andra inte tycker så. Jag tycker det är irriterande vare sig det kallas reklam eller spons.
Självklart är det så.
Det värsta tycker jag är lögnen om att dom är oberoende av reklam eller inte styrda av det.
Så länge dom visar reklam borde dom inte få ta ut TV avgift av folk.
Som man dessutom måste betala om man fyllt 18 och har beskattningsbar inkomst.
Detta oavsett om man har TV eller inte,,,,,Stazi fasoner och infört av S+MP

Självklart är det så.
Det värsta tycker jag är lögnen om att dom är oberoende av reklam eller inte styrda av det.
Så länge dom visar reklam borde dom inte få ta ut TV avgift av folk.
Som man dessutom måste betala om man fyllt 18 och har beskattningsbar inkomst.
Detta oavsett om man har TV eller inte,,,,,Stazi fasoner och infört av S+MP
Jag gillar vissa delar av SVT och tycker det skall finnas kvar men deras anslag är för stort och det skulle behöva göras om lite.

Jag gillar vissa delar av SVT och tycker det skall finnas kvar men deras anslag är för stort och det skulle behöva göras om lite.
Idrott och då nästan bara friidrott sen ser jag ibland på någon dokumentär eller naturprogram.
Lönerna på SVT är ju orimligt höga så där finns mkt att göra..
Hade en kompis som jobbade där en tid men han gav upp.
Egna ideer eller förbättringar var inte att tänka på. "Här bestämmer vi"
Och enligt honom är det som ett politiskt näste som inte lutar åt höger eller är det minsta neutralt. som dom påstår.

Tillbaka
Topp