Irländsk tonårstjej vädjar om rättvisa rörande korruption på Phuket, dödshot och kidnappning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Jessie Vard har bett om att jag ska dela hennes YouTube video för att sprida ljus över den situation som hon och hennes familj har hamnat i och tvinges leva med.

Bristfälligt översatt till svenska med Google. (Originaltexten finns på Youtube)

Thailändarna bör veta detta om Phuket, vad händer där. Så mycket korruption som ingen klarar av att styra. Jag tror ingen har intresse av att kontrollera korruptionen. Vi förlorar vårt hem och min fars verksamhet på grund av korruptionen. Nu har vi inga pengar och ingenstans att bo och vi är rädda för att gå ut. Vi har tillbringat 5 år på flykt från denna ondska. Korrupta advokater hartagit alla våra pengar genom att ljuga och fuska. Korruption är med polisen, advokater, vid domstolen, landkontor och banker också. När de alla arbetar tillsammans de fattiga och oskyldiga måste förlora.Detta är inte det thailändska sättet. Inte undervisningen av kungen.Och min far nästan förlora sitt liv också. Många gånger folk försöker döda honom för att han slåss korruption mot oss.Förra veckan han åka till Phuket till domstolen, men han måste köra från Phuket igen eftersom dåliga människor följer honom för att skrämma honom kanske döda honom. Detta var precis efter att han reda slump att en polisanmälan som han gjorde och undertecknade 3 månader sedan hade ändrats av polisen. Bevisen han gav efter att ha tagits bort.Jag frågar finns det någon lag eller rättvisa i Thailand? När min far gå till domstol domaren skratta åt honom i domstolen. Jag tror inte roligt. Jag bär denna smärta i hela mitt liv. Alla våra mänskliga rättigheter har tagits ifrån oss. En dag nästan 5 år sedan många män kommer vårt hus för att döda min far och Phuket polisen gör ingenting. De försöker även kidnapp mig när jag går till skolan en dag. Vi kan inte leva i vårt hus längre och polisen inte gör någonting. Varför är det så? Min pappa är 5 år som försöker göra polisanmälningar.Har min far dö för oss att få rättvisa?Det finns många bra thailändska människor där ute unga och gamla som tror på lagen och ordet av kungen.Jag är ung och måste lära sig att vara bra och ärlig. Jag vill hjälpa min pappa och det är det bästa sättet jag kan komma på.Jag ber alla goda och ärliga människor att dela min video och låta världen se det goda i thailändska folket inte bara de dåliga.Vi behöver ert stöd och hjälp. Vänligen dela ... AKTIE ... DELA Tack .... (Färdiga DELA-knappar finns efter detta inlägget , nere till höger vid det brandgula plus-tecknet om du vill hjälpa Jessie)
1_2015224203548406_vpSBbcXhYvnjDUtZQjDByoRcWEruvViHzDtRzLOg_jpeg.jpeg

Ännu en som gjort misstaget att tro att thai och falang är lika inför lagen.
Dom borde antagligen åkt hem till Irland för 5 år sedan. Fullständigt meningslöst för falang att driva en sak i domstol här oavsett hur bra bevis/avtal/kontrakt man har.

Visst är Thailand fantastiskt , i alla fall när man från början har insikt om hur i lla det är ställt med moral samt synen på att tala sanning , "Money number one" sade någon till mig i början när jag träffat min fru,, ja nu vet jag att det stämmer , förutom för Er med fruar och familjer samt bekanta i Thailand som inte är som andra Thai är ..

Korrupt som fn är detta land , vet inte om någon har intention att få bukt med detta , tvivlar stark , allt styrs av begär samt allt är tillåtet i stort sett .. lögner , svek , mord , förtal mm... Om man bara vet detta så klarar man sig bra här , vara på sin vakt är inte fel när man lever med folk som har denna syn på vad som är rätt eller fel ....

Jag har två långa äktenskap med västerländska kvinnor bakom mig , inget av dem har slutat pga svek eller otrohet utan av andra anledningar , 16 resp 17 år har de varat , aldrig har jag blivit lurad eller känt att jag kan eller kommer att bli lurad , hade jag inte fått och tagit med mig de varningar jag fick efter min första kontakt med Thailand så hade jag antagligen varit utblottad idag .............Annars underbara människor i ett skönt klimat

Men hualigen vad korrupt det är.................

Senast redigerad av en moderator:
Bara för att en rökande pimpad gift småbarnsmamma, skriver ett inlägg, så köper folk detta, var finns resten av historien? av vad jag förstår så är inte caset hennes, bakgrundshistoriken, tack

Står var och en fritt att dela, själv avstår jag....

Senast ändrad:
Jag avser inte att dela detta , jag köper inte heller historien utan att veta mer om detta , men defakto är att så ruttet är systemet här , att sen folket tar efter är inte konstigt
när myndigheter är genomruttna, jag vet tillex massor av faranger som årligen "köper" sina visum , har man inga medel som krävs så betalar man 15000 thbt till en dam som sitter på ett kontor , hon tar 5 samt den som stämplar (hennes polare) på Mig. delar med chefen på de 10 återstående ... Överallt ser man denna helt sjuka syn på vad slantar har för makt .. För många år sen var jag i Gdansk , en kamrat som var boende där sade att den enda som var omutbar i det landet var statyn på torget , ungefär samma här kan jag tänka , med ganska få undantag i alla fall ,, dessutom samma typ av avundsjuka som ger vid hand att man gärna anmäler (Golar) sina landsmän utan att blinka .......................;)

Bara för att en rökande pimpad gift småbarnsmamma, skriver ett inlägg, så köper folk detta, var finns resten av historien? av vad jag förstår så är inte caset hennes, bakgrundshistoriken, tack

Då ska vi se

Hon röker säger du? Var har du fått det från? Är det en dålig människa då eller vad menar du?
Hon är pimpad säger du? Var har du fått det från? Är det en dålig människa då eller vad menar du?
Hon är gift säger du? Var har du fått det från? Är det en dålig människa då eller vad menar du?
Hon är småbarnsmamma säger du? Var har du fått det från? Är det en dålig människa då eller vad menar du?

Du undrar var resten av historien finns och vill ha mer bakgrund. Du får väl fråga henne.

Står var och en fritt att dela, själv avstår jag....
Ja, vem har påstått något annat. Jag skrev ju dela "om du vill hjälpa". Om du inte vill dela hennes inlägg @Ubon så tycker jag att du är helt inne på rätt spår, avstå helt enkelt. As simple as that. Det finns ingen anledning tycker jag att klanka ner på henne som person om man inte har goda grunder för det. Har du det @Ubon eller är läget bara bittert i allmänhet?

Jag avser inte att dela detta , jag köper inte heller historien utan att veta mer om detta
Jag respekterar ditt beslut @Phonta Man ska inte köpa allt man ser på nätet. Ibland delar man saker på nätet utan att ha gjort någon djupare källkontroll. Hennes historia lät inte så osannolik tyckte jag, den skulle mycket väl kunna vara sann. Kanske inte men den belyser ändå ett aktuellt problem med korruption. Det är föredömligt av dig tycker jag att du inte kastade någon skit på henne bara för att du misstror hennes historia. :D

"Money number one" sade någon till mig i början när jag träffat min fru.
Annars underbara människor i ett skönt klimat.
Men hualigen vad korrupt det är.................

Ja, du @Phonta! Min första varning jag fick utav mina vänner var: - A smiling thai is not a honest thai..
Och det fick jag erfara genom min plånbok blev ovanligt tunn snabbt.. :eek::mad::eek:

Grannen Olsson skriver:

Då ska vi se

Hon röker säger du? Var har du fått det från? Är det en dålig människa då eller vad menar du?
Hon är pimpad säger du? Var har du fått det från? Är det en dålig människa då eller vad menar du?
Hon är gift säger du? Var har du fått det från? Är det en dålig människa då eller vad menar du?
Hon är småbarnsmamma säger du? Var har du fått det från? Är det en dålig människa då eller vad menar du?

Du undrar var resten av historien finns och vill ha mer bakgrund. Du får väl fråga henne.

Prova att titta på hennes och hennes FB-vänners profil, tror säkert Du finner svaret,

Har jag eller någon annan nämnt något om att detta skulle vara en sämre person?

Prova att titta på hennes och hennes FB-vänners profil, tror säkert Du finner svaret,

Har jag eller någon annan nämnt något om att detta skulle vara en sämre person?

Prova att titta på hennes och hennes FB-vänners profil, tror säkert Du finner svaret

Senast redigerad av en moderator:
skit samma, blev en del dubletter, nej tak Grannen Olsson, jag tänker inte hjälpa till, men Du
kan ju följa med till Bankens huvudkontor och ställa direktören mot väggen, lycka till

huh?

skit samma, blev en del dubletter
Ja jag ser det. Håll i hatten.

nej tak Grannen Olsson, jag tänker inte hjälpa till
Jag har inte bett någon hjälpa till. Jag tror du menar Jessie Vard och hennes vädjan om att dela inlägget. Det är hennes egen text. Så ingen orsak att tacka mig :D

men Du kan ju följa med till Bankens huvudkontor och ställa direktören mot väggen
Vilken bank? Huvdkontor och direktör? Va? Nej förlåt jag är lite korkad ibland men jag hänger inte alls med här. Postade du ditt inlägg i rätt tråd?

Prova att titta på hennes och hennes FB-vänners profil, tror säkert Du finner svaret

Jag tror faktiskt jag hoppar över det Ubon. Mina frågor till dig var i huvudsak retoriska och jag hoppades väl på något sätt att få svar av dig på vilka grunder du har när du klankar ner på hennes person.

en rökande pimpad gift småbarnsmamma

Det finns så mycket näthat och det är så lätt att hata och kalla andra människor för namn och uttrycka sig nedsättande när man sitter bakom ett tangentbord. För mig skulle det vara lite främmande att uttrycka mig så om andra människor. Vi är alla olika. Tur det. :D

Blev du utsatt för korruption? Vill du berätta hur det gick till när det begav sig? :D
Inget komplicerat, huset som jag hyrde var till salu, fick ett erbjudande att ta över papper och sånt för 100.000thb, sen skulle jag sköta banken och amorteringar..
Men inget hände efter pengarna hade hamnat i thaihänder, dessa stålar gick till att betala andra skulder som thai hade..

Inget komplicerat, huset som jag hyrde var till salu, fick ett erbjudande att ta över papper och sånt för 100.000thb, sen skulle jag sköta banken och amorteringar..
Men inget hände efter pengarna hade hamnat i thaihänder, dessa stålar gick till att betala andra skulder som thai hade..
Så du betalade innan du fick papper på dealen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp