Irriterande beteenden och egenskaper hos andra personer ...

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
- Män som sittandes på publika transportmedel kliar sig i örat och därefter nyfiket tittar på fingret. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
 
;D ;D ;D Kul tråd , det som irriterar mig mest är folk som blundar för sanningar som tillex...... och även ....... ::)
 
"Birger " sa:
Ja, fast värre än då är väl när dom hungrigt tittar på läckerheten och sedan stoppar äcklet i mun ?

Kan bara hålla med fast jag har inte sett en vuxen person göra så, bara barn.

En sak som också irriterar mig å det värsta är när snorungar och yngre personer inte har vett att resa sig och lämna plats åt äldre personer på bussen. Farsan råkar ut för detta så gott som dagligen trots att han är 87 år. Han är ofta helt slut i benen när han kommer hem p g a detta. :mad: :mad: :mad:
 
"Birger " sa:
Ja, fast värre än då är väl när dom hungrigt tittar på läckerheten och sedan stoppar äcklet i mun ?

Hade en styrman som satt helt øppet och stoppade i sig dom, usch fick ju kvæljningar nær man såg det.
 
"Jonas " sa:
Nu kände jag mig träffad får nog anmäla till forumsvärden! Hets mot latgrupp, inte alla som orkar byta språk.

Jag använder "¨" tecknet som är på sidan av "Å".
Har blivit så van med det så det kommer er automatik när jag sitter vid en Windows-burk. Sjukt vad fort man vänjer sig.
 
Irriterande kan det vara när någon skriver saker och stryker under ord som inte är klickbara länkar :D Ha ha

Internet har förändrat hur jag ser på understrykningar. Det har hänt att jag reagerat på att det inte går att klicka på understrukna ord som är utskrivna på papper :eek:
 
"Berralund " sa:
Kan bara hålla med fast jag har inte sett en vuxen person göra så, bara barn.

En sak som också irriterar mig å det värsta är när snorungar och yngre personer inte har vett att resa sig och lämna plats åt äldre personer på bussen. Farsan råkar ut för detta så gott som dagligen trots att han är 87 år. Han är ofta helt slut i benen när han kommer hem p g a detta. :mad: :mad: :mad:

Ofta på bussen(innan jag köpte bilen ) så fick jag stå 1,5 timmar till Khon-Kaen, nu råkar jag vara vid mycket god hälsa samt god fysik, men sketna Thaiungar reser sig inte för en äldre människa, tyvärr mycket ovanligt . Snarare så kan de själa sittplatser ... Var tog denna fina uppfostran vägen som jag inbillade mig att Asiater hade innan jag flyttade till thailand
 
Folk som hela tiden avslutar en mening med utropstecken! Dessa tycker antagligen att de är lite viktigare än alla andra! Lustigt! Nu måste jag gå och sk*ta!
 
"Phonta " sa:
Ofta på bussen(innan jag köpte bilen ) så fick jag stå 1,5 timmar till Khon-Kaen, nu råkar jag vara vid mycket god hälsa samt god fysik, men sketna Thaiungar reser sig inte för en äldre människa, tyvärr mycket ovanligt . Snarare så kan de själa sittplatser ... Var tog denna fina uppfostran vägen som jag inbillade mig att Asiater hade innan jag flyttade till thailand

Ser många gngr detta beteendet på spårvagnarna i gbg. Kommer in äldre med rullator, kryckor etc. Ingen reser sig, själv frågar jag alltid om dom vill ta min plats uppfostran och respekten för äldre tycker jag över lag blivit väldigt dåligt spelar ingen roll vilket land. När jag var yngre kunde jag gjärna hjälpa en gammal tant som jag såg kom ifrån affären med tunga bördor, inget jag vågar göra längre då det lätt blir polis polis då ingen tar ett sådant beteende för givet utan tror man skall stjäla.
 
"Folk" är väl ingen specifik person! Sen var det inte Berra! Jag tänkte på! I första hand iaf!

:police:
 
"Berralund " sa:
Nu känner jag mig träffad. :-[

hee... exklamation ingår i språket för att tydliggöra och poängtera och är inte minst viktigt där vi inte har ett media med "ljud" som här, vi har endast det skrivna språket och när vi inte hör är det viktigt att med exklamationstecken visa på stämning samt innebörd i det vi vill förmedla, så det är bra tycker jag att ni använder diverse ?! samt diakritiska tecken som "'*^osv, för det ger mer kropp till vad ni vill säga!

Lyco
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp