job2do koncert!!!!

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej
Är det någon här inne som vet något om det underbara band Job2do?
har dom några koncerter här i december?

grymma. Kan tipsa om T-bone om du gillar liknande musik även om det är mer åt ska/reggae. Sångaren kallas även Ga-Pi och har gjort en hel del sköna låtar mer åt reggae.

T-bone

Ga-Pi

"legolas " sa:
Måste få fråga Er Thailands-tokar... (skämt) Detta band Job2do är det ett thailändskt band? Jag kollade på youtube en låt, och han som sköter snacket, antingen så är han en africangubbe ifrån Jamaica nånstans i caribien, eller så kör han det tugget som en gimmick, han har ju Jamaica-frissen också på skallen.

Men är detta verkligen ett thailändskt band eller ett utländskt?

legolas

Lego

Det korrekta svaret är:
Ja! gruppen job2do är ifrån thailand och spelar reagge, som ursprunligen kommer från Jamaica och västindiska Ö-världen
En utav deras större hits är: Do do do do ter tam

"legolas " sa:
Ja men lyssna på den africanen som sköter snacket, han kör ju stenhårt med skitengelska ifrån Jamaica, det hörs ju tydligen. Så han är bara en copycat med andra ord, och är thailändare... OK då vet jag... tack

legolas

Lego

Sångaren är thailändare och inte afrikanare, sen att han ser ut som en rastaman är en annan sak, sen spelar de as skön reagge musik ..

http://www.thai-eyes.com/thailand/thai- ... w-website/

Han sjunger på Thailändska kanske därför det låter som skit engelska. Sen skall man se det som att alla som spelar en musikstil som är taget ifrån ett annat land eller som något band spelat innan är copycats så är väl alla band i dagens läge copycats.

Är det någon som känner till en svensk sångare som sjunger på thai? Han heter Jonas Andersson.

Legolas. job2do sjunger både på engelska och thailändska nu för tiden men så var det inte från början. Det beror på att han blivit riktigt känd i reggae världen. Det började med att han gjorde engelska versioner av några thailändska låtar som sen slog bra även utanför thai. Låten do do do ter tam finns i både engelsk och thailänskt version och jag har hört svenska vänner spela den engelska versionen (från spotify) utan att någonsin varit i thai hehe. Nu för tiden samarbetar han ju med artister både från thai och resten av världen och därför inte så konstigt att han gör vissa låtar på engelska. Dessutom är han ju så omtyckt av många farang så han ville kanske vara lite hjälpsam :)

Han spelar för övrigt i Sverige ibland, senast på nån full moon party cruise på sån där finlandsbåt tror jag, inget för mig. Men jag har för mig han kommer från trang och brukar hålla till i det området (alltså hela södern) mest även om han turnerar runt massor. Namnet job2do är en liten politisk känga som har något med att det finns mycket jobb kvar att göra i thailand innan det är ett verkligt paradis :) Thailand har faktiskt en riktigt het reggae scen men många bra band, men job2do är "the original" och funnits med länge. Många thai kids i södern verkar ha blivit reggaetokiga :nod:

Både jag och frugan gillar han och brukar lite retsamt nynna "do do do ter tam" när vi tycker den andra gör något galet. refrängen betyder ju ungefär: vad gör du med mig, varför gör du så här mot mig" ;)

Jonas,..en av mina favoriter! Har även träffat och pratat en liten stund med honom. "Hyvens kille"!!! :)

Hälsningar från ett kallt och snöigt skåne

100_3121.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp