julpynt o nyårshälsningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
något som jag har reagerat på i thailand är att man har "framme" julpynt o nyårshälsningar o ibland även julgranar närhelst på året.

kan någon förklara för mig varför det är så. är det så att thailändarna är så "slöa" att de inte bryr sig om att plocka bort det eller??

jag har ingen aning men tycker det ser lite knasigt ut faktiskt...

Dom förbereder sig bra? kanske.... Dom har ju julpynt i stora shopping mal flera månader innan nyår, dom pyntar inte för jul vad jag har förstått utan det är bara vårat nyår dom firar.

Ja, ( Och här kom det barn och sålde jultidningar på min sista semestervecka (v32) )

Nej jag har ingen bra förklaring mer än att jag tror dom älskar att fira ,och att hitta anledningar att fira,

Halloween saker finns ju överallt i thailand med... flera månader innan och flera månader efter

Visste inte att dom firade Halloween har jag aldrig sett. Damen sa också att hon aldrig firat halloween är detta på turistorter?

hamnade på ett halloween party på en pub i kao lak 2008.. blev glatt förvånad men det var riktigt kul.

:nod:

såg faktiskt en klädd julgran mitt ute i kao sook på en liten restaurang i februari...
inte riktigt vad man förväntar sig

känns som kulturkrockar ligger till grund..

Tycker jag hittade mer julpynt i Thailand på Big C och Tesco än vad jag gör i Sverige juletid.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp