Kackerlackor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"gunnarg " sa:
Vet någon hur man blir av med kackerlackor utan att använda DDT?

Gunnar

Ja med tanke på kackerlackans framgång världen over, så har ju beskämpningsmetoderna inte varit speciellt lyckosamma. Det finns säkert lika många metoder att beskämpa dem som det finns arter, nämligen 4000.

Hittade en sida här som jag tycker låter intressant och miljovänligt också! http://www.insekt.asia/

Mvh Peter :wai:

Fråga en thai. eller falang som bor där, de vet...köps i typ "järnhandel"...-har gjort detta en gång, inte mot kackerlackor men annan skadeinsekt. Det är viktigt att den som besprutar mot detta skyddar ögon och mun och följer instruktionerna noga. Har glömt namnet på burkarna.

Mvh Hans Svensson

"gunnarg " sa:
Var kan man köpa rödcederolja i Thailand och vad heter det på thailändska?

Gunnar

haha...jag var nastan rädd for att du skulle komma med den frågan. Vad jag luskat ut kallas den allmant for Toon , Suren eller Indian Mahogany.

På Thai skulle oiljan vara น้ำมัน มะฮอกกานี อินเดีย แดง nam[sup]H[/sup] man[sup]M[/sup] ma[sup]H[/sup] haawk[sup]F[/sup] gaa[sup]M[/sup] nee[sup]M[/sup] in[sup]M[/sup] diia[sup]M[/sup] daaeng[sup]M[/sup]

Detta är jag ju inte alls säker på att oljan heter så, men om du säger nam man mahogany india daeng, sa kanske de fattar!

Sen kan du ju säga att du skall använda det mot แมลงสาบ ma[sup]H[/sup] laaeng[sup]M[/sup] saap[sup]L[/sup], är kackerlacka på thai!

Fråga på en trädgårdsbutik eller liknande och fråga efter det du ser ovan, red indian mahogany oil eller red cedarwood oil, så tror jag sakert att de forstår vad du menar.

Mvh Peter :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp