Kaffekri......

.......forts..
TV och thai är en intressant företeelse, inte helt obekant för de flesta av oss.
Jag har försökt följa nyhetsprogrammen och vilka kanaler de går på. Kanalerna 3 och 7 och några till blir det mest. Amarind heter en av kanalerna med riksnyheter och här har de en reporter som kan tjata hål i huvet på en vattenbuffel!
T.ex En olycka har hänt och en hobbyfilmare har fått 5 min of fame genom att tillhandahålla en filmsnutt till reportaget. Nu blev den bara 37 sek lång och måste alltså köras på nonstop under hela 15 minuter, bara så att absolut ingen kan missa hur det hela gick till. Helst ska bilen, mordet, kniven eller vad tusan det nu kan handla om, inringas i rött så man inte missar något.
Snacka om att nedvärdera sina tittares inteliigens! Thai sitter lydigt kvar och tittar utan att klaga medan farangen bytt kanal redan innan 2a varvet på filmsnutten.
Dess emellan pågår en orgie i matlagningsprogram och tävlingar. Lika skoj som att se målarfärg torka

OK, jag har långtråkigt i sjuksängen så ni får stå ut med mina betraktelser

Thailändska långfilmer som jag har sett är bra.
Det som går på tv är väl samma smörja på Svensk tv?
Var i Sverige i sommras och inte var det bättre tv där, bara massa skit.
Skall jag se på nåt blir det streaming, skiten på vanlig tv ser jag inte i något land.

Thailändska långfilmer som jag har sett är bra.
Det som går på tv är väl samma smörja på Svensk tv?
Var i Sverige i sommras och inte var det bättre tv där, bara massa skit.
Skall jag se på nåt blir det streaming, skiten på vanlig tv ser jag inte i något land.
Jag måste hålla med om att nationell TV har blivit sämre men det finns undantag. SVT:s kanaler tittar jag alltmer sällan på, det är alldeles för mycket samhällsdebatt och för lite underhållning där. Men det finns en del satellitkanaler som är bra, det tendenser dock att bli alltför mycket repriser på dessa. En fördel med svensk TV framför thailändsk är dock att man slipper dom fjantiga oljuden.

Nu är det dags att ladda bryggaren med riktigt kaffe. Tack för dina betraktelser @Khun Leo , de är intressanta men se till att bli frisk snart.

Dom här filmerna skrattar jag åt i Thailand, barnslig humor men det passar en barnslig grabb som mig ;)

L_p0062448043.webp

images.webp

Vill man ha riktigt gott kaffe så ska man till Vietnam istället. Borde väl finnas en bra marknad för vietnamesiskt kaffe i Thailand tycker jag men det kanske finns visst kulturellt och nationalistiskt motstånd i Thailand mot grannländernas produkter?

Sedan många år tillbaka dricker jag bara Vietnamesiskt kaffe tillagat i droppfilter. Ofta 100% Robustabönor, vilket ger en otrolig kick på morgonen. I Thailand (Udon Thani) går det nästan aldrig att hitta men i Bangkok finns en e-handelsshop, som fungerar utmärkt. Coffedelivietnam.com.

Jag måste hålla med om att nationell TV har blivit sämre men det finns undantag. SVT:s kanaler tittar jag alltmer sällan på, det är alldeles för mycket samhällsdebatt och för lite underhållning där. Men det finns en del satellitkanaler som är bra, det tendenser dock att bli alltför mycket repriser på dessa. En fördel med svensk TV framför thailändsk är dock att man slipper dom fjantiga oljuden.

Nu är det dags att ladda bryggaren med riktigt kaffe. Tack för dina betraktelser @Khun Leo , de är intressanta men se till att bli frisk snart.

Hej

För egen del framstår SVT,s kanaler som ljuset i mörkret, det är skönt att slippa alla avbrott för reklam och få ta del av fakta, nyheter, sport, naturprogram och dokumentärer, inte minst kunskapskanalen är bra tycker jag.

Mvh isan lover

• Like
Reactions: Nox

Tillbaka
Topp