Kamera för MC dvs Actionkamera

Mittåt endumen men det är väl inte så dumt med silikon.
En toastol kostar ju mer än en dashcam. och den sitter ju stenhårt.

Mittåt endumen men det är väl inte så dumt med silikon.
En toastol kostar ju mer än en dashcam. och den sitter ju stenhårt.
Silicon och silicon , en djäkla skillnad på vad man använder , våtrumssilicon , jag sätter inga stolar med silicon ,jag lägger våtrumssilicon mellan porslinkant och golv innan jag drar i fyra skruv i pluggen som sitter i golvet ,, och jag har monterat en helv . massa stolar under mina år jag jobbat i fastigheter /badrum:)

Fö. många "Gäster " i forumet då en del som normalt ingår i skaran är avstängda , bara en fundering:rolleyes:

Silicon och silicon , en djäkla skillnad på vad man använder , våtrumssilicon , jag sätter inga stolar med silicon ,jag lägger våtrumssilicon mellan porslinkant och golv innan jag drar i fyra skruv i pluggen som sitter i golvet ,, och jag har monterat en helv . massa stolar under mina år jag jobbat i fastigheter /badrum:)

Fö. många "Gäster " i forumet då en del som normalt ingår i skaran är avstängda , bara en fundering:rolleyes:
Vill upplysa om att dra skruv genom tätskiktet, då gäller inga försäkringar;)
ny våtrums standard, man fäster holken med Silicon.

Vill upplysa om att dra skruv genom tätskiktet, då gäller inga försäkringar;)
ny våtrums standard, man fäster holken med Silicon.
Vem har sagt att man skall igenom tätskiktet Ligger det tillex matta ja , då funkar det ju inte att dra skruv ....Och vilken silicon använder du då Micke ??

Och som du antyder , ny standard , även på typ av gipsskivor för vägg samt även typ av skruv och brickor mm till dito skivor under kakel ,en helv massa skit som skall till :):):) och även nya typer av tätmassa för våtrum , vad jag menade är att silicon är inte bara silicon ,,

Skulle vilja säga att använda ett konstruktionslim vore ok ,, det är dock inte vad gemene man kallar Silicon ,,, men det följer med pads med starkt dubbelhäftande lim på ;)

Senast redigerad av en moderator:
Och som du antyder , ny standard , även på typ av gipsskivor för vägg samt även typ av skruv och brickor mm till dito skivor under kakel ,en helv massa skit som skall till :):):) och även nya typer av tätmassa för våtrum , vad jag menade är att silicon är inte bara silicon ,,

Skulle vilja säga att använda ett konstruktionslim vore ok ,, det är dock inte vad gemene man kallar Silicon ,,, men det följer med pads med starkt dubbelhäftande lim på ;)
Man kallar det att limma när man fäster med Silicon, glas Silicon är att föredra då den är beständig och inte gulnar som många andra Silicon gör.

Funkar på plastmatta också, men står faktiskt att man "bör" limma, vilket ger en liten öppning till att dra skruv ;)

Ha! Ett tips du vänder upp holken,lägger på en sträng SILIKON,ställer ner skitet,lite diskmedel på fingret,ensnygg kant.
Konstruktionslim,det kladdiga skitet en gång aldrig mer.

Vad ska man titta efter när man väljer en dash cam? Förmodar minne, men bildkvalitet? Är det MPixalar som gäller och i så fall vad är rimligt att ha? Behöver knappast vara HD-kvalitet.

Är helt "lost" i denna världen. Köpte en videokamera för många år sedan och då tittade jag även på (minns inte vad det heter) typ sensorer som tog upp bilden 3 var vanligt men 4 var bättre, eller hur det nu var:confused:.

Om vi tar det så här, vad är nackdelen med att köpa en billig dash cam här nere? Jag förstår så mycket att det blir bara skräp och man missar många funktioner, men vilka?

Jag behöver dessutom ingen vattentät.
Sorry för kapning av din tråd, men det är inom ämnet (om än lite avvikande);)

Vad ska man titta efter när man väljer en dash cam? Förmodar minne, men bildkvalitet? Är det MPixalar som gäller och i så fall vad är rimligt att ha? Behöver knappast vara HD-kvalitet.

Är helt "lost" i denna världen. Köpte en videokamera för många år sedan och då tittade jag även på (minns inte vad det heter) typ sensorer som tog upp bilden 3 var vanligt men 4 var bättre, eller hur det nu var:confused:.

Om vi tar det så här, vad är nackdelen med att köpa en billig dash cam här nere? Jag förstår så mycket att det blir bara skräp och man missar många funktioner, men vilka?

Jag behöver dessutom ingen vattentät.
Sorry för kapning av din tråd, men det är inom ämnet (om än lite avvikande);)
Jag vet inte ens vad dash cam är för något men om du syftar på en filmkamera som
är på när du kör är jag med. KAM behöver jag inte har inte så mycket hår.
Noi hade köpt en Proof som den förmodligen heter. En liten sak, nu vill hon ha större, kostade lite över tusenlappen i bath. Den har ett jävla minne och bildkvalitén ok. Bandar och är vidvinkel. Tittar ibland på våra resor i retur men och ser både resan och hör snacket, kul, förstår också tanken med detta om det skulle hända något
För mig är den kanon men som jag sa vill hon ha en med större skärm, jag bryr mig inte och av erfarenhet vet jag att även hon ger upp. :eek:

En liten sak, nu vill hon ha större

Vi pratar om kamera, inte dildos:D:D:D (förlåt:-[)

Jo det är action/dash cam som filmar (kärt barn har många namn)
Storlek på skärm ser jag inte som en nödvändighet. Snarare att lätt plocka ut filmsnuttar (i bättre kvalitet) men framför allt ett tydligt bevismaterial vid en ev olycka.

"Nightvission" är kanske inte optimalt då det ska spegla det föraren (jag) kan se i mörker. En moppe utan bakljus ska inte framträda bättre på filmen än det gjorde för mig. Jobbigt att ha bildbevis på en moppe utan bakljus man kört in i, när den syns fullt tydligt på filmen:eek:

Första filmen 1.30 "Luke, I'm your father" :)
Andra filmen, Vilken grupp o låttitel??!!!! Påminde lite om Sabbaton. Grymt bra!

Bortsett från det, är det GoPro som gäller? Vill juh också ha en sådan men ingen ville svara på mitt inlägg så jag hoppar in här;)
Japp det stämmer Sabaton.

Man kallar det att limma när man fäster med Silicon, glas Silicon är att föredra då den är beständig och inte gulnar som många andra Silicon gör.

Funkar på plastmatta också, men står faktiskt att man "bör" limma, vilket ger en liten öppning till att dra skruv ;)

Jag har inte satt (suttit, galet) monterat tusen toastolar men använder lim som ersätter spik och cilicon runt holken. Funkar, inget blir penetrerat, kanske lite synd :police: men det f***...ursäkta funkar. Hur nu detta gungar med en actionskamera vet jag inte men det var inte jag som började brukar det väl heta.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp