Khlong Toey på 60 sekunder.l

Åker förbi igen nästa vecka, ska ta nån bild då. Vet ni vad för andra centrala slumområden i Bangkok som finns kvar i lite storlek?

Åker förbi igen nästa vecka, ska ta nån bild då. Vet ni vad för andra centrala slumområden i Bangkok som finns kvar i lite storlek?

Hej

Vi var för en del årsedan och besökte släktingar i ett för mig nytt slumområde en bit längre ut ifrån centrum, men jag kommer just nu inte på namnet, detta område hade människor ifrån isaan men även södra Thailand så det muslimska inslaget var klart märkbart, det bodde även kambodjaner och Burmeser där, det var mer typ baracklängor som dominerade där blandat med skjul, så det var inte en ren kåkstad, men livlig och med mycket folk i farten.

Sen finns det väl fortfarande en hel del som närmast är att betrakta som slum kvar längs stora sträckor av floden, men även här har myndigheterna rivit en hel del och ersatt med hotell och liknande.

Men under Bankok broar finns det ju en hel del områden med skjul kvar, frugans ena morbror bor med sin familj under en av dessa broar nära en av stadens kanaler, vi har besökt dom där några gånger, standard på boendet är väl ungefär som om man hade bott på ett risfält i isaan, dom boende i området satsar inte så mycket på boendet eftersom dom kan bli vräkta när som helst och då få sina hus rivna, men familjen har jobb och tjänar pengar i staden.

Mvh isan lover

Det ser ut som slipersbyte var nyligen utfört då foton var tagna. Ser bra ut men lite makadam i spåret och en omgång med spårriktaren hade så klart sett bättre ut. Abetongs slipers. Gogkänner utförandet. :cool:

Det finns sämre järnvägar. :)

Helt otroligt att dom över huvud taget kommer fram på så dålig järnväg.

Det ser ut som slipersbyte var nyligen utfört då foton var tagna. Ser bra ut men lite makadam i spåret och en omgång med spårriktaren hade så klart sett bättre ut. Abetongs slipers. Gogkänner utförandet. :cool:

Det finns sämre järnvägar. :)

55555.
Är det i Ryssland eller?

Chao praya och sist men inte minst Mosqito bar

84.jpg

Mina Foton 12231.jpg

8..jpg

mosqito bar.jpg

Chao praya och sist men inte minst Mosqito bar.
mosqito bar.jpg

Hej

Just Mosqito bar besökte jag inte själv, hur länge fanns denna så kända bar?

Men jag känner många Svenska och Danska sjömän som har berättat om denna, det var en riktig rövarkula med mycket damer om jag har förstått det rätt, en Svensk sjökapten ifrån ön här på kusten berättade att en kille dödades med kniv framför hans ögon just på den baren.

Mvh Isan lover

Marknaden du nämner är troligen just "talad klong toey", den finns kvar än idag.

Jag var där för ganska exakt en månad sen , handlade 4 kg Pamuck Hääng ;)
Bara Thaifolk , inte en alien i sikte på den marknaden vid det tillfället

Hej
Har just läst artikeln du länkade. Är 100% säker på att området kommer att förändras. Dock hoppas jag inte det blir ännu ett IconSiam.
Det var mycket intressant att lära om namnet "Klong Thoey". Att klong är ngn typ av kanal visste jag och "(bai) toey" är ju pandan/skruvpalm, en mycket god smaksättning. Men hade aldrig funderat mer över namnet, ja man lär sig varje dag.
Mvh

Marknaden du nämner är troligen just "talad klong toey", den finns kvar än idag.

Jag var där för ganska exakt en månad sen , handlade 4 kg Pamuck Hääng ;)
Bara Thaifolk , inte en alien i sikte på den marknaden vid det tillfället
Jag brukar också besöka den marknaden. Skönt utan faranger, man behöver aldrig pruta men man måste veta vad man ska ha och kunna uttala det på thai. Brukar bli 10-20 kg grönsaker, torkad fisk, frukt och saba.

Tillbaka
Topp