Då är jag en dum svensk. Jag, precis som 99% av alla forskare, tror på global uppvärmning och växthuseffekt. Du, som inte är en dum svensk, har istället stöd av 1% av alla forskare men 99% av alla White Trash och Foliehattar.
Jag har fortfarande aldrig träffat någon, som är ens nära att vara normalbegåvad, som inte tror på global uppvärmning och växthuseffekt. Det måste vara så här Gallilei kände när kyrkans starka män lyckades övertala de obildade att allt är som det ska; jorden är fortfarande platt.
Alla de som förlorar mest på att erkänna global uppvärmning och växthuseffekt har redan erkänt att det är ett faktum, exempelvis oljebolag, stålföretag och flygbolag. Ändå så envisas ett gäng medelålders och äldre gubbar, ur understa lådan, med att det minsann är ett påhitt. Putins trollfabriker har producerat ännu en foliehattssida och genast har en låtsasprofessor i Moldavien större kunskap och inflytande än alla Europas, USA och Japans forskare ihop; de tillhör ju "eliten" som alltid lurar alla stackars äldre västerländska män.
Nu blir jag väl anmäld igen som jag blivit de senaste gångerna jag yttrat mig mot gammelgubbarna men det kan jag leva med.
När vi läste Oceanografi så hade vi en inhyrd lärare för Chalmers hade inga egna inom det ämnet.
Han kom från ett forskningsinstitut kommer inte ihåg vad det heter men ligger vid Wavrinskys plats precis innan Sahlgrenska.
Han bedrev forskning om just växthuseffekten, klimatförändringar och dess påverkan på haven.
Vi ställde såklart frågan vad han ansåg om växthuseffekten.
Efter flera års forskning kunde han inte säga att det fanns någon växthuseffekt, det pågick en klimatförändring men om den var naturlig eller pga en växthuseffekt skapad av människan det räknade han med minst 10 års forskning till, det är 10 år sen i år så kanske han vet nu.
Chalmers läraren blev helt förstörd
"så får du inte säga inför eleverna, här på Chalmers har vi en policy att växthuseffekten existerar, inget annat får diskuteras."
"Chalmers bedriver ingen forskning inom området det gör vi, jag är inhyrd så jag går inte under Chalmers och på vårat forskningsinstitut säger vi varken eller föränns vi är klara med våran forskning och har ett resultat.
Det finns inga bevis idag för att växthuseffekten existerar heller inga bevis för att den inte gör det."
Ungefär så lät hans svar, Chalmersläraren blev helt stum.
Han ville varken säga ja eller nej men som Chalmers sätta det som policy att den existerar och motsatsen fick inte diskuteras, då är det inte så konstigt att alla där trodde på den annars hade dom fått sparken.
Kanske det är så på många ställen som oljebolag och allt du räknade upp att man säger det man måste säga för att överleva?
Nu tror jag själv att vi har påverkat klimatet med alla våra utsläpp och skövling av skogar.
Sen om 99% tror på det (fast jag tror den siffran är rejält överdriven) så är det väl inte så konstigt vi har ju blivit hjärntvättade med det och fått det inhamrat så även jag tror på det fast jag har aldrig läst ett endaste bevis, man tror?
Är man whitetrash och dum i huvudet då om man ställer sig tveksam till det?