Rätt och fel Kliv inte över någons kropp eller kroppsdel

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Här är mitt bidrag i ämnet vad som är rätt och fel att göra i Thailand.

Att kliva över någons kropp eller kroppsdel ska man undvika. Exempelvis om någon sträckt ut ett ben över en gångväg så är det ytterst olämpligt att ta ett kliv över den utsträckta kroppsdelen. Gå runt eller be personen att dra in sin kroppsdel så att det går att passera.

leg.JPG

Nu kommer väl någon och säger "Nähä! Så är det inte!" Men så är det faktiskt. :D

Här är mitt bidrag i ämnet vad som är rätt och fel att göra i Thailand.

Att kliva över någons kropp eller kroppsdel ska man undvika. Exempelvis om någon sträckt ut ett ben över en gångväg så är det ytterst olämpligt att ta ett kliv över den utsträckta kroppsdelen. Gå runt eller be personen att dra in sin kroppsdel så att det går att passera.

leg.JPG

Nu kommer väl någon och säger "Nähä! Så är det inte!" Men så är det faktiskt. :D

Hade jag ingen aning om! Jag skulle själv aldrig göra det, för jag tycker det är nedvärderande att liksom ta någon för en "hög sand" eller liknande (hoppas du förstår vad jag menar), men det var ett superbra tips, för det kan jag nog tänka mig att en hel del klumpiga farranger skulle tänka sig göra om de inte visste! Man tackar!!

Helt korrekt grannen Olsson , men å andra sidan så fattar ju inte faranger mycket härnere , finns många som kliver in på Migrationen i ett skitigt svettigt Singalinne , de får oftast problem med tjänstemannen , undrar varför

RESPEKT !!!

Hade jag ingen aning om! Jag skulle själv aldrig göra det, för jag tycker det är nedvärderande att liksom ta någon för en "hög sand" eller liknande (hoppas du förstår vad jag menar), men det var ett superbra tips, för det kan jag nog tänka mig att en hel del klumpiga farranger skulle tänka sig göra om de inte visste! Man tackar!!

Ja tänk på det när du skall till Thailandet.... och sedan att samma regel gäller för mat, om inte värre. Nu har du fått massa bra tips, lycka till på din resa!

Ja tänk på det när du skall till Thailandet.... och sedan att samma regel gäller för mat, om inte värre. Nu har du fått massa bra tips, lycka till på din resa!

Jag kanske skall tillägga, detta är en regel med möjlighet till undantag! Thai fördrar att äta på marken... Jag har flera gånger blivit totalt blockerad, och då har dom självmant sagt att det är ok om du går över våran mat... men om det finns ett sätt att undvika detta så är det ju självklart man gör det... Det e ju inte så att det e en tom fotbollsplan och man går över folk och deras mat om det finns möjlighet att gå runt... vanligt folkvett, ta med det till thailand så klarar du dig fint skall du se....

Tillbaka
Topp