Kommer #MeToo att bli ...

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Acke, 19 oktober 2017.

?

Kommer #MeToo att bli en stor sak även i Thailand

1. Ja, thailändskorna känner att de äntligen kan berätta om hur förtryckta de är.

1 röst(er)
    6,3%
  2. Nej, ingen som har hört talas om något patriarkalt förtryck

3 röst(er)
    18,8%
  3. Nej, det här är en etablerad karriärväg i Thailand

7 röst(er)
    43,8%
  4. Nej, vill man inte så har man vett på att säga nej

5 röst(er)
    31,3%
  1. Phonta

Phonta Forumveteran

Denna måste ju vara blåfärgad;) , eller är den verkligen med sanningen överrensstämmande ,då är det ju skrämmande , finns det verkligen någon relevans i kopplingen till "Den stora flyktingströmmen " Det känns som om det är rasister som tagit fram denna , folk med Afrofobi mm :D:D
    Javisst ,jag glömde ju att detta skall bero på att man nu är mer anmälningbenägen , det skall enligt Eliasson vara anledningen

Last edited: 5 december 2017
  2. mackes

mackes Forumveteran

Denna statistiken tog jag egenhändigt fram från BRÅ:s databas, den är inte fabricerad och det är fakta, Något som ni inte lyckats producera. Jag ville visa på att det inte har blivit farligare för kvinnor/tjejer att vistas ute i Sverige, något man får intryck av här. Det går alldeles utmärkt att ta fram vilken statistik ni vill om ni inte gillar denna men jag talade om våldtäkter, inte om ofredande.

@Phonta du valde att inte svara på min fråga om hur många du kommit i kontakt med i din bekantskapskrets, därmed får jag ett intryck av att dina "erfarenheter" om hur det verkligen ser ut kommer från skandalpressen.

Hur kan jag vara faktaresistens när du inte kan presentera några fakta? Hur kan man se något som inte finns? Jag känner ingen i min relativt stora bekantskapskrets i Sverige som råkat ut för detta.

3. Phonta

Phonta Forumveteran

Du , jag bor i ett mindre samhälle väldigt nära Norrköping ,, tack och lov för att det är tre mil emellan , I Norrköping är du inte längre trygg ,, I vissa områden ser du inget folk som talar Svenska , samma i vissa butikscentrum ,, Brå har inte tagit fram en enda rättvisande statisktik sedan 2005 , det behövs inte sägs det istället ,och ökningarna beror ju som sagt på en ökad benägenhet att anmäla :rolleyes:Men lev gärna i din bubbla uppe i det lilla Thaisamhället , där får du säkert en bra bild av hur det är att leva i dagen trygga Sverige

4. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Rätt bra Kurant fast USA s president har varit under luppen redan. Kanske är det mera vanligt att ta kvinnor i f....an som han säger än i Sverige. Vad som kommer till Donald så tror jag att han kommer att sitta som pressa en period till om han vill. Baserar min analys på den negtivismen som Sveriges media ger, alltså fake News.
    Metoo startades av några stjärnor i USA men lever upp förmodligen bara i Sverige andra är mera intelligenta.
    Fast rätt roligt att se hur vänsterfolket reagerar och de andra. Mackes är väl rätt röd antar jag. :cool:

Phonta gillar detta.
  5. Phonta

Phonta Forumveteran

Mackes är väl rätt röd antar jag.

Tror du det :):):)5555555555555

6. Acke

Acke Medlem

Här är ett ambitiöst försök att lägga korten på bordet. Bara att ta del av statistiken:

https://www.gangrapesweden.com/

Beträffande BRÅ så är det nog många som undrar över dess statistik och slutsatser.

jerzy_s_och_jimmie.jpg

Phonta gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. mackes

mackes Forumveteran

Jag tar det som en komplimang! Entreprenör, egen företagare, VD, styrelseledamot och röd, jag passar inte riktigt in i facket. Kanske ett tecken på mer empati än intellekt - och definitivt mer erfarenheter än pengar.

soysanwan, Micke.T och mats gillar detta.
  9. mackes

mackes Forumveteran

BRÅ:s databas är faktiskt hämtad från verkligheten, alltså anmälningar och domar, så det är inget som är fejkat!
    Vad man sedan drar för slutsatser är ju en annan sak och där tror jag BRÅ försöker dämpa främlingshatet.

Vad tycker du man skall dra för slutsatser av de "korten på bordet" som du visar?

10. Acke

Acke Medlem

Google hade ju undersökt entusiasmen för detta, på en skala 0-100. Naturligtvis var det världens mest extrema (och jämställda) land, Sverige, som hade 100 - Norge fick visst 19! Antagligen knappt mätbart i flertalet länder?

11. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

12. mackes

mackes Forumveteran

Se mitt tidigare inlägg om BRÅ

Fortfarande inget svar... Alltså noll erfarenhet? Utom det du läser då. Jag kan ju faktiskt läsa svenska tidningar i Thailand också numera. Så där är det ingen större skillnad på oss mer än vilka tidningar vi väljer att läsa.

Är det faktum att folk inte talar svenska likvärdigt att man har högre brottslighet?

13. Phonta

Phonta Forumveteran

Din bedömning Mackes , du vet ju bäst efter att ha läst just Svenska tidningar :):)

"vissa områden ser du inget folk som talar Svenska ", Ja ! jag anser det vara förkastligt att att vi idag har ett fletal klansamhällen där andra språk är förhärskande , detta är fn Sverige .här lever man efter Svenska värderingar , och efter Svensklag , och försöker lära sig språket , annars har man inget här att göra , då kan man dra till Phimai , där har jag hört att man är väldigt accepterande :):):)5555

14. Acke

Acke Medlem

Den här bloggtexen, av Lars Bern, borde alla läsa. Speciellt de som bygger sin omvärldsanalys på vad regeringen/BRÅ vill ge oss:

https://anthropocene.live/2017/12/04/morgan-johansson-pa-villovagar/

".. Regeringens ovilja att ta fram aktuell officiell statistik över bl.a. den ökande förekomsten av våldtäkter inspirerade en privatperson att göra en egen studie med utnyttjande av offentlighetsprincipen och tillgängliga söksiter. Som väntat visade studien på en betydande överrepresentation av män med utomeuropeisk bakgrund. De har begått 80-90% av alla dömda grova våldtäkter och gruppvåldtäkter. Jag utgår ifrån att det bl.a. är den typen av privata kartläggningar som regeringen vill sätta stopp för med sitt förslag om inskränkning i den grundlagsfästa offentlighetsprincipen. ...

... Regeringen har i sitt arbete med att försöka lägga lock över allmänhetens reaktioner även sekonderats av vänsterprofessorn Jerzy Sarnecki som försökt hävda att utlänningars överrepresentation skulle bero på socioekonomiska faktorer. Detta är givetvis bara nonsens, det finns ingen forskning som visar att fattigdom ger män lust att våldta kvinnor. Att försöka beskriva brott som en slags klasskamp som Sarnecki gör sig skyldig till, är bara ämnat att förhindra effektiva lösningar mot brottsligheten. Inte minst har aktuella avslöjanden i den s.k. #Metoo-kampanjen visat att hans teorier bara är lösa påhitt."

Sveriges demokrati befinner sig på ett sluttande plan och vartenda försök att hantera dessa egenskapade problem leder till allt mindre frihet för befolkningen.

Mr.Jo, SatanG, pontiac-51 och 1 annan gillar detta.
  15. Phonta

Phonta Forumveteran

Jag tycker det var förbannat roligt och väldigt "träffande"" och jo Mackes ,många VDar samt egna företagare är röda i sitt tänk,,och det får man väl vara i demokratiska Sverige;), bara man håller sig till sanningar och inte förvränger densamma i sina godhetsförsök :thumbsup:

pontiac-51 gillar detta.
  16. JKON

JKON Medlem

Helt klart kan man skapa den statistik man vill hos BRÅ för att stödja sin argumentation. Sen finns det ju en verklighet också och en rädsla. Allt går ju inte läsa sig till.

Samhället idag i Sverige är tyvärr väldigt otryggt och inte bara pga flyktingvågen.

Tillbaks till #MeToo hur har detta genomsyrat Thailand internt? I Thailand har man ju annan syn på könsroller etc. Det skulle vara kul att höra om.

17. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Inte likvärdigt men sannolikheten ökar för detta.
    Då dessa är överepresenterade vad det gäller våldtäkt, mord och grova våldsbrott samt har en lägre andel svensktalande så finns det alltså ett samband/ökad sannolikhet även om du och andra vänstertomtar inte vill det.
    "Brottslighet"är ju annars lite väl vagt och ganska ointressant som helhet, jag menar vem fan tycker det är spännande att t.ex. inbrott i övergivna lagerlokaler skulle ha ökat eller minskat? Det viktiga är väl för gemene man/kvinna om grova våldsbrott såsom mord, grov misshandel, våldtäkt, vapenbrott och liknande har ökat. Och Nej detta är inget som endast invandrare sysselsätter sig med men det innebär ju inte Sverige behöver importera mer av varan.
    Är det verkligen så svårt att begripa!

Förresten, OM forskning kunde bevisa ditt påstående om folk som inte talar svenska står för en högre brottslighet. Vad tycker du man isf borde göra åt det? Något säger mig att det inte skulle förändra ett skit utan det är bara att använda annan statistik, anordna någon manifestation och sedan tillbaka upp med huvudet i arslet så blir allt snart bra igen.

/ SatanG

Mr.Jo, nmax, Bahten och 4 andra gillar detta.
  18. Matt82

Matt82 Medlem

"Finns" metoo verkligen i Thailand? De kvinnliga vänner och bekanta (räknar med tjejens väninnor här) verkade ha hört talas om det men i princip inte ens brytt sig tillräckligt för att ens kolla på det. Nu är alla i denna gruppen jag pratar med eller hon pratar med 30-45 i princip så det lämnar ju en del grupper som studenter helt utanför vårat umgänge. Umgänget är dessutom i princip uteslutande Bangkok, Phuket och hennes släkt i Khon Kaen och "normala" kvinnor med jobb som sköter sig själva (och sin familj med pengar varje månad :) ).

Jag har verkligen fått känslan av att kvinnor i Thailand inte ens tar till sig av den hjälpen och stödet som finns om de råkar illa ut. Minns förra vintern då vi var en hög som var ute, ingen visste ens att det fanns stöd för just de som blir misshandlade i hemmet, att regeringen faktiskt säger att de ska stötta utsatta med bostad (i Thailand är detta könslöst verkar det som så ska även gälla män).

Tyvärr baserar sig min uppfattning på internet, tidningar och ett begränsat umgänge som definitivt inte får med hela landet på något sätt. Men jag har fått intrycket av att på pappret så försöker Thailand faktiskt ta tag i att folk blir utsatta, verkar vara könsneutralt när det kommer till hjälpen men invånarna verkar inte vare sig veta eller bry sig?

JKON gillar detta.
  19. NilsG

NilsG Forumräv

Vissa läser det de vill läsa som sagt...

JKON gillar detta.
  20. Acke

Acke Medlem

Känns som en och annan börjar fundera på vad det här med #MeToo egentligen syftar. Som sagt, det har verkligen gått hem i Sverige, till skillnad från många andra länder och här skall ju varje "vänstervåg" tydligen gå till överdrift. Här är en som har funderat över sakernas tillstånd:

"Enligt denna blogg är kampanjen organiserad av twittervänstern och handlar om att rikta fokus från det värsta sexuella våldet:

https://toklandet.wordpress.com/2017/11/22/var-kommer-alla-hashtaggar-ifran/

Ett utdrag:

”Alla de här taggarna, kan det inte komma nåt bra ur det då? Även om det är styrt av vänsterextremister? Naturligtvis kan det göra det. Men man bör veta vilka som ligger bakom och vilken agenda de faktiskt driver. De är bara intresserade av vänsterextrem politisk propaganda i första, andra och tredje hand. Detta ska användas under hela valåret. Det är vad det är till för. Propaganda. De vill inte diskutera Brås senaste siffror. De är inte intresserade av fakta. De vill inte veta varför sexualbrotten rusar i höjden. De vill bara leva i sin fantasi och samtidigt tvinga alla andra att också leva i den.”

För dessa postmodernistiska vänstermänniskor är det alltså mer allvarligt att Bengan rörde vid Annikas lår på fyllan för 25 år sedan än de mest bestialiska gängvåldtäkterna som förekommer i dag."

SatanG, pontiac-51 och Phonta gillar detta.
  21. Phonta

Phonta Forumveteran

Usch Acke ,, snart får du fula namnet .........:D

pontiac-51 gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?