Kommer #MeToo att bli ...

Kommer #MeToo att bli en stor sak även i Thailand

• Ja, thailändskorna känner att de äntligen kan berätta om hur förtryckta de är.

Röster: 1 5.6%
  • Nej, ingen som har hört talas om något patriarkalt förtryck

Röster: 5 27.8%
  • Nej, det här är en etablerad karriärväg i Thailand

Röster: 7 38.9%
  • Nej, vill man inte så har man vett på att säga nej

Röster: 5 27.8%

• Totala väljare
    18

Acke

Forumveteran
... "stort" även i Thailand?

Fjantfeministen Fredrik Virtanen har under hela sin karriär varit med om att skapa ett monster, och nu när monstret vänder sig mot honom är det många som uppskattar poesin i denna rättvisa.

Här är en snodd text som jag tycker verkligen ger ett perspektiv på saken:

"Det var säkert något slags närmande, och hon bar packad. Viirtanen är äldre än henne. Han var en erfaren ansedd kulturman med status och makt. Hon en ung osäker tjej som bara var en dokusåpa-bimbo som kämpade för att få bli del av mediesverige.

I de flestas ögon detta inget annat än en man med ego som blir påträngande när den nya tjejen i gänget är packad. Typ lagledaren i skolans fotbollslag som tjatat på den osäkra första-ring-tjejen som precis kommit med i hejarklacken.

För de flesta inget mer än just detta. Män med status försöker få vad de vill, ofta sex. Och på fyllan är det enklare att tjata på tjejen med lägre status.

Men för feminister ÄR detta själva definitionen av våldtäkt. Dessutom en mycket värre våldtäkt än gruppvåldtäkt med araber i parken.

Sådant har aldrig upprört feminister lika mycket som ”tjatsex” i förhållanden och gubbar som daskar frugan på rumpan när hon diskar.

För detta är ju en i viss mån ”accepterat” och del av en struktur. Det är påminnelser om könsroller, den beundrade mannen som utnyttjar den trånande flickan.

Detta är könsroller, strukturer, svensk kultur, normer. Det är därför en viktigare måltavla för en ideologi vars själva kärna är att kritisera och krossa det västerländska samhället. Att det dessutom är ofarliga saker att uppröra sig över är givetvis en bonus.

Det är också därför feminister alltid skriker ”jag har själv blivit våldtagen och det var en VIT man” så fort ännu en tortyrliknande arabisk kidnappning och gruppvåldtäkt skapar rubriker.

För ur deras ideologiska perspektiv är den äldre pojkvännens tjatsex i baksätet på en Volvo V40 i Boden 1994 samma sak. Ja, värre för det är en del av maktstruktur. Den arabiska gruppvåldtäkten är det inte."

Senast ändrad:
Tycker hela denna kampanjen säger mer om hur kvinnor är. Det kanske inte är så konstigt att det är så få kvinnor på viktiga positioner i samhället om det är dessa kvaliteterna som skall ta dem ditt. Min fru sa spontant vilka slampor. Och det är många frågetecken som nu har fått sina svar jag har många gånger förundrats hur varför. Undra hur det känns för de kvinnor som har förtjänat sin position eller de kanske inte finns sådana. Vi kan ju börja med att ställa frågan till samtliga kvinnor hur fick du det här jobbet. Tycker nog att det är på sin plats att kvinnor som har förtjänat sin roll och position tar ett steg fram det kan ju inte var rätt att alla kvinnor blir fråga satta.

Det kanske är bara tidens melodi, man skall straffa andra via internet.
Visst är jättemånga män svin men som jag tycker bör man säga ifrån direkt, inte efter några år eller när någon annan först gör detta.
Denna kampanj ger ju ett utmärkt chans att straffa någon man inte gillar. Löjligt helt enkelt.

Det kanske är bara tidens melodi, man skall straffa andra via internet.
Visst är jättemånga män svin men som jag tycker bör man säga ifrån direkt, inte efter några år eller när någon annan först gör detta.
Denna kampanj ger ju ett utmärkt chans att straffa någon man inte gillar. Löjligt helt enkelt.
Läs Timells försvar i Expressen och Aftonblader. Läs två ggr så förstår ni kanske vad ett mansvin är
Vilka dåliga ursäkter och han vill be om ursäkt för han taffsat på dom och skyller på en ålderdomlig
tanke, inte fan taffsa jag på flickor när jag va ung om inte vi var eniga om det

Läs Timells försvar i Expressen och Aftonblader. Läs två ggr så förstår ni kanske vad ett mansvin är
Vilka dåliga ursäkter och han vill be om ursäkt för han taffsat på dom och skyller på en ålderdomlig
tanke, inte fan taffsa jag på flickor när jag va ung om inte vi var eniga om det
Exit Timell, äntligen! Han har förmodligen orsakat mången äktenskapskris när kärringen skäller på gubben för att han inte klarar av att göra saker lika enkelt som jäkla Timell.

Konstigt hur ni tänker och inlägg om det som är skit. Nu har även Kroner åkt dit för sextrakasiering . F-n dom som är chefer och har power och utnytjar sin chefskap med tankar om att dom kan Bom Bom alla tjejer. HUVA

Konstigt hur ni tänker och inlägg om det som är skit. Nu har även Kroner åkt dit för sextrakasiering . F-n dom som är chefer och har power och utnytjar sin chefskap med tankar om att dom kan Bom Bom alla tjejer. HUVA
Gällande Kroner så är ju frågan om det bara är ett argt ex?
Hon säger att hon blev sextrakaserad via SMS först sen hade dom ett 1 årigt förhållande och när det tog slut så anmälde hon honom för sextrakaserier via sms innan dom blev tillsammans?
Låter som ett bittert ex i mina öron.

Som alltid så i Sverige går det till överdrift.
Säger inte att det är ok men är det verkligen sex trackaseri att klappa en tjej på rumpan på en firmafest där alkoholintaget varit stort?
Är Svenska tjejer verkligen så känsliga att dom inte kan ge snubben en örfil eller skälla ut honom och sen låta udda vara jämt.
Känns inte helt sällan som att kvinnorna utnyttjar och rider på sin svaghet för att skaffa sig fördelar, är det jämställdhet?

Gentleman som jag är så skulle det aldrig falla mig in att klappa en tjej i rumpan om jag inte vet att det är ok men tycker att det går för långt i Sverige. Ofta rent löjligt.

Idag är det värre än jag trodde vara möjligt , stora arrangemang om detta iStockholm ,värdens jippo , ser andra syften med detta ,men det tänker jag inte ta upp här :rolleyes:

Sprids bla följebrev på fb som uppmanar alla kvinnor som blivit sex trackasserade att sprida vidare.
Vad får den här uppmärksamheten för konsenser eg?
Vi Svenska män har väldigt svårt för att hävda vår oskuld om vi blir oskyldigt anklagade för sexualbrott.
Hur drabbas nu ex Kroner av det här?
Hur påverkas han ex i yrkeslivet?

Ett präktigt skitland är vad det blivit av Sverige på många sätt.

Just nu i SVT 4 står en tjej och sjunger i bara BH ,dvs klart utmanande , Hur tänker dessa galna kvinnor ,, först sätter man på sig ett par riktigt tighta leggings som inte ger mycket kvar åt fantasin ,, sen skriker man att män är besatta av sex .. säger bara ett ord " Sjuuukt" , djäkligt sjukt beteende , Försvarar inte män som tafsar , men detta med Mee Too är RIKTIGT sjuuukt :(

Vi skulle kanske sätta igång ett Manligt Me Too kedjebrev, vi som tycker att det gått för långt

Bra början. Du startar, så berättar jag om alla gånger som jag blivit s-x trakasserad, hur många gånger har det inte hänt när jag träffar tjejer i alla dess olika åldrar, på bussen, tunnelbanan på krogen, andra tillställningar, jag riktigt ser i deras ögon hur dom klär av mig mina kläder..

Bra början. Du startar, så berättar jag om alla gånger som jag blivit s-x trakasserad, hur många gånger har det inte hänt när jag träffar tjejer i alla dess olika åldrar, på bussen, tunnelbanan på krogen, andra tillställningar, jag riktigt ser i deras ögon hur dom klär av mig mina kläder..
jag fick ett helv på ett av de sita jobben jag hade , en Kvinna som helt klart visade sitt intresse på flera sätt ratades av mig , resultatet var att hon gökade med chefen samt sen fick en bra position , sen började hon djävlas med mig när hon blev min chef ... Bara att flytta ,begära annan tjänst , en djäkla psykopatkärring var hon ,, Stod och böjde sig framåt så jeansen åkte ner på rumpan , detta när vi var ensamma på mitt kontor ,, snygg var hon , men jag tänder inte på håriga kvinnor :( Dessutom så var jag gift med min nuvarande fru , så även jag har blivit sexattackerad :)

... så berättar jag om alla gånger som jag blivit s-x trakasserad, ...

Jag gick genom Soi Cowboy en gång och jag undrar om jag faktiskt inte blev lite kränkt av flickorna! :angel:

Jag tror inte att det här med #MeeToo kan få fäste i Thailand - misstänker att feminizmen helt enkelt inte har fått fäste där på samma sätt. Kina har ju sagt att det inte förekommer och i Ryssland skrattar man bara åt det.

Kanske våra curlade damer helt enkelt inte förmår skilja på livet, med sina strider, orättvisor och motgångar, och en kränkning?

j ... en djäkla psykopatkärring var hon ,,

Så här skriver en läkare och det är svårt att inte, åtminstone delvis, hålla med. Tycker det stämmer rätt bra med mina egna erfarenheter (även om jag tyvärr inte har varit sååå eftertraktad):

"Sedan som läkare och kirurg på ett stort sjukhus har jag å andra sidan blivit ”sextrakasserad” hur många gånger som helst och handpålagd både här och där och fått erbjudande om heta sexövningar trots att kvinnorna i fråga vetat att jag var gift och att de själva många hade relationer.
Kvinnan är lite lömsk och väldigt osentimental mot sina medsystrar och har inga problem med att försöka sno en gift man om hon har fått för sig det."

Världslitteraturen är full av historier om ratade fruntimmer och hur livsfarliga de kan vara.

Vi skulle kanske sätta igång ett Manligt Me Too kedjebrev, vi som tycker att det gått för långt
Vi män är skapta till att sätta igång ett förhållande med sex .
Mycket sälsynt att kvinnor startar ett sexförhållande .
Dom är dessutom formade för att vi ska tända på dom .
När vi får välja så väljer vi den vackraste om dom har ungefär lika mycket i huvudet .
Bland djuren är det samma sak hanarna söker upp honorna .
Det är otroligt viktigt för människans och djurens överlevnad att reglerna följs .
Om det blir t.ex nära jordens undergång så måste dom starkare föra livet på jorden vidare

Tillbaka
Topp