Kommer #MeToo att bli ...

Kommer #MeToo att bli en stor sak även i Thailand

• Ja, thailändskorna känner att de äntligen kan berätta om hur förtryckta de är.

Röster: 1 5.6%
  • Nej, ingen som har hört talas om något patriarkalt förtryck

Röster: 5 27.8%
  • Nej, det här är en etablerad karriärväg i Thailand

Röster: 7 38.9%
  • Nej, vill man inte så har man vett på att säga nej

Röster: 5 27.8%

• Totala väljare
    18

Skulle tro att ungefär 99% av Sveriges män och kvinnor anser att en majoritet av alla svenska män som är tillsammans med thailändskor är intellektuellt begränsade och socialt handikappade; här kommer en tråd som bevisar dem rätt.

Måste väl då bero på att de inte vet ett smack om Thailand , samt heller inte vet något om fördelarna med att leva med en god Thailändsk flickvän/hustru ..
Även att de är fulla med fördomar , vilket du ett flertal ggr förklarat att du har avsky för ...;)

.. ungefär 99% av Sveriges män och kvinnor anser att en majoritet av alla svenska män som är tillsammans med thailändskor är intellektuellt begränsade och socialt handikappade; ....

Nja, men den här killen gör det säkert :xmas_smiley:
untitled1.webp

Samhällets stöttepelare, så att säga.

Kanske detta är den fördröjda hämnden i arvegången från häxbränningens tider?..... snart är män en pitt kort (;

Som alltid så i Sverige går det till överdrift.
Säger inte att det är ok men är det verkligen sex trackaseri att klappa en tjej på rumpan på en firmafest där alkoholintaget varit stort?
Är Svenska tjejer verkligen så känsliga att dom inte kan ge snubben en örfil eller skälla ut honom och sen låta udda vara jämt.
Känns inte helt sällan som att kvinnorna utnyttjar och rider på sin svaghet för att skaffa sig fördelar, är det jämställdhet?

Gentleman som jag är så skulle det aldrig falla mig in att klappa en tjej i rumpan om jag inte vet att det är ok men tycker att det går för långt i Sverige. Ofta rent löjligt.

Vad min fru skulle kontra med om någon klappade henne på rumpan på en firmafest vet jag. Den personen skulle ångra sig :)

Nä det kanske inte är så farligt men jag skulle bli fly förbannad om någon klappade min fru där bak eller någon annan stans för den delen.

Svenska kvinnor är Skiiiit !! Det står jag för efter detta skit med Mee Tooo , i alla fall dem som stödjer detta utpekande av SAMTLIGA män , Detta har en politiskt mening , var så säkra ,, Gudrun fågeskrämman Shyman gnuggar händerna , hennes parti FI....tt..na kommer att öka enormt av detta ,,
Det sade hon själv häromkvällen ..
Jag tycker att Svenska män skall starta en rörelse ,, Neka Svenska kvinnor sex !!!! ,, Finns ju massor av Polskor , Asiater , mfl. som vill ha vår kärlek ..Chockhöj sen skatten på Rabbitvibrator .:):):):)

Vi som inte är våldsam mot kvinnorna kan känna oss lugna .
Att männen är ledande när det gäller att få igång ett förhållande med en kvinna är enligt naturlagarna .
Om man rubbar på naturlagarna blir alla olyckliga .

Men hör till min fasa att unga gäng i Sverige misshandlar flickor och våldtar dem .
Märkte inte av dom skriverierna när jag bodde i Sverige för 4 år sedan .
Nu verkar det vara mycket vanligt .

Vi som inte är våldsam mot kvinnorna kan känna oss lugna .
Att männen är ledande när det gäller att få igång ett förhållande med en kvinna är enligt naturlagarna .
Om man rubbar på naturlagarna blir alla olyckliga .

Men hör till min fasa att unga gäng i Sverige misshandlar flickor och våldtar dem .
Märkte inte av dom skriverierna när jag bodde i Sverige för 4 år sedan .
Nu verkar det vara mycket vanligt .
Men hallå !!!! ;)

All form av trakasserier är åt helvete men visst så fort ett drev startar finns där alltid några som skall tjäna på drevet och tar chansen, så är det och detta är inget undantag och tvivlen ökar om vad som är sant och inte sant.

Däremot är ju ett faktum att folk i maktposition som TV profiler är svin men framställs som svärmorsdrömmar och inget som förvånar mig.

All form av trakasserier är åt helvete men visst så fort ett drev startar finns där alltid några som skall tjäna på drevet och tar chansen, så är det och detta är inget undantag och tvivlen ökar om vad som är sant och inte sant.

Däremot är ju ett faktum att folk i maktposition som TV profiler är svin men framställs som svärmorsdrömmar och inget som förvånar mig.
Visst är de det ,precis som alla andra som är svin och inte är i maktpositioner , Titta tillex på hur en del i Thaialnd behandlar Thaikvinnor , där kan svinen leva ut sina innersta drömmar , i alla fall tills jag får se det .... har hänt ett par ggr och jag lägger fn inte två fingrar emellan ...Detta är oftast riktigt ynkliga figurer dessutom, bjuder man dem på stryk så springer de som små råttor ..

Visst är de det ,precis som alla andra som är svin och inte är i maktpositioner , Titta tillex på hur en del i Thaialnd behandlar Thaikvinnor , där kan svinen leva ut sina innersta drömmar , i alla fall tills jag får se det .... har hänt ett par ggr och jag lägger fn inte två fingrar emellan ...Detta är oftast riktigt ynkliga figurer dessutom, bjuder man dem på stryk så springer de som små råttor ..

Jovisst men handlar ju mer om två olika saker, Thai en djupt rotad kulturell och föga jämlik syn eller uppfostran, i Sverige idag 2017 borde det ju finnas mer upplyst och jämlik syn på sådana här saker, men men, antagligen sitter gamla ränder i fortfarande, grottan är inte långt borta tydligen.

Jovisst men handlar ju mer om två olika saker, Thai en djupt rotad kulturell och föga jämlik syn eller uppfostran, i Sverige idag 2017 borde det ju finnas mer upplyst och jämlik syn på sådana här saker, men men, antagligen sitter gamla ränder i fortfarande, grottan är inte långt borta tydligen.
Vad jag åsyftade var Svenska män , dvs turister som åker ner till tillex Pattaya och där kan leva ut sina behov av att trycka ner kvinnor ,, i Sverige klarar de ofta sig inte ,utan får straff för sina handlingar , i Thailand kan de ofta komma undan ,, tyvärr

Vad jag åsyftade var Svenska män , dvs turister som åker ner till tillex Pattaya och där kan leva ut sina behov av att trycka ner kvinnor ,, i Sverige klarar de ofta sig inte ,utan får straff för sina handlingar , i Thailand kan de ofta komma undan ,, tyvärr

Ja den är ju känd, ok missuppfattade:)

... Thai en djupt rotad kulturell och föga jämlik syn eller uppfostran, i Sverige idag 2017 borde det ju finnas mer upplyst och jämlik syn på sådana här saker ...

På radion pratas det om att detta är en "jätterörelse" över hela världen. Undrar verkligen om förutsättningarna finns för att det blir någonting av det här, i t.ex. Thailand. Hörde att det skulle vara närmast omöjligt för en kvinna att åka buss i Egypten, var och varannan man lär tafsa, och det riktigt grovt. Någon som tror att egyptiskorna samlas på Tahrirtorget för en "mäktig manifestation?

På radion pratas det om att detta är en "jätterörelse" över hela världen. Undrar verkligen om förutsättningarna finns för att det blir någonting av det här, i t.ex. Thailand. Hörde att det skulle vara närmast omöjligt för en kvinna att åka buss i Egypten, var och varannan man lär tafsa, och det riktigt grovt. Någon som tror att egyptiskorna samlas på Tahrirtorget för en "mäktig manifestation?

Ja vem vet, nu skall ju tydligen kvinnor få lov att köra bil i Saud Arabien, sakta men säkert går det framåt, men väldigt sakta som snigeln sa när han gick över vägen...5555

Tillbaka
Topp