Kommer #MeToo att bli ...

Kommer #MeToo att bli en stor sak även i Thailand

• Ja, thailändskorna känner att de äntligen kan berätta om hur förtryckta de är.

Röster: 1 5.6%
  • Nej, ingen som har hört talas om något patriarkalt förtryck

Röster: 5 27.8%
  • Nej, det här är en etablerad karriärväg i Thailand

Röster: 7 38.9%
  • Nej, vill man inte så har man vett på att säga nej

Röster: 5 27.8%

• Totala väljare
    18

Männen lär sig inte, vad får man ut av att ta nån på brösten, stoppa handen i trosan man kan ju inte
tro att hon hänger med hem för det, Nä sätt dit dom gubbar som tror att dom är och har nån chef
egenskap, Sätt dit dumskallarna
Ja gör det ,om du bemästrar språket de talar :rolleyes:

#MeToo

Sicket fjanteri, nu! Ska man tycka synd om någon på nätet.

Om en person har blivit utnyttjad, ja, då bör man ju som person öppna munnen, men när systemet sjukt eller dåligt.
Bör man inte ta bort cancersvulsten som orsakar problemet och ge den berörda upprättelse?

Männen lär sig inte, vad får man ut av att ta nån på brösten, stoppa handen i trosan man kan ju inte
tro att hon hänger med hem för det, Nä sätt dit dom gubbar som tror att dom är och har nån chef
egenskap, Sätt dit dumskallarna
Och vad ska man göra med alla fruntimmer som greppat paket utan att fråga om lov?
Har hänt mig många ggr men jag lipar inte för det. Är det måhända så att kvinnor är svagare, känsligare och inte tål lika mycket? Vad hände med jämställdheten?
Jasså den passar inte just nu...

Och vad ska man göra med alla fruntimmer som greppat paket utan att fråga om lov?
Har hänt mig många ggr men jag lipar inte för det. Är det måhända så att kvinnor är svagare, känsligare och inte tål lika mycket? Vad hände med jämställdheten?

Hej

Samma här, tar det snarare som en komplimang och har mig veterligen inte fått några men av det, att gå till media eller anmäla någon har jag aldrig en funderat på, ser det mer som ett spel mellan två olika kön.

Mvh isan lover

Ge dem en chans till..
Om dom nu inte fattade första gången
:D :D :D

20525756_479536435739255_1196073600185356998_n.webp
Du skall få se mig och min fru:

14034792_1249447798399088_9071446599964528201_n.webp
Okej. Jag och min älskling i somras utanför Engelen.

... vad får man ut av att ta nån på brösten, stoppa handen i trosan man kan ju inte tro att hon hänger med hem för det, ...

Antagligen har flertalet av dessa män - tänk på att många är beundrade, snygga/stiliga och framför allt mäktiga - fått ett stort antal i säng för varje besviken kvinna som nu deltar i drevet. Vad sänder det för signaler till vanliga killar, när tjejerna hänger i klasar utanför "rockstjärnans" hotell i hopp om att turnemanagern skall komma plocka ut just henne för att bli påsatt på hotellrummet?

Vi andra dödliga har den omvända situationen: vi får tjata oss blå, smila och bjuda på drinkar, men får kanske bara framgång var tionde gång.

Tycker Robert Gustavsson, i Torsk på Tallinn, hade en poäng när han berättade om strategin att gå direkt på skadat gods. Högre "success rate" i det segmentet. :angel:

Tillbaka
Topp