JBK.Ltd.
Forumveteran
Sant. Man kan ju trilla ihop och dö i morgon, men tiden innan den dagen kommer skall iaf va något speciellt, annars kan det kvitta.
Japp!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sant. Man kan ju trilla ihop och dö i morgon, men tiden innan den dagen kommer skall iaf va något speciellt, annars kan det kvitta.
Nä f*n vi är ju helyllegubbar allihopa
Bara hoppas att nått bröstet hjärta för 30 år sedan inte vill ta revansch![]()
Hej
Självklart ska övergrepp anmälas och utredas, men då av polis och åklagare, inte av någon mobb i media.
Det jag vänder mig emot är att man oemotsagd tillåts peka ut och anklaga personer för ofta väldigt gamla händelser offentligt trots att ingen vet om uppgifterna stämmer, detta kan få allvarliga följder för helt oskyldiga människor.
Mvh isan lover
Det är en hel del kändisar och annat som utan fällande dom eller avslutad utredning helt plötsligt förlorar sina tjänster/uppdrag/inbjudan till Nobelmiddag och annat när jag bläddrar igenom tidningarna.
Nu är säkert en hel del av dem svin och långt ifrån oskyldiga men att kunna ta människors jobb, karriär och annat utan något mer än en blotta anklagelsen bådar rätt så illa inför framtiden.
Vad händer när någon vill bli av med en politiker? Anklaga för något som hände för 20 år sedan! Tröttnat på en programledare? Anklaga... Chefen gav dig inte ledigt... Du fick inte en högre tjänst du hade sökt...
Det kan bli en ganska dyster framtid om detta blir ett verktyg för att orsaka skada utan bevis. När människor och media tar lagen i sina egna händer slutar det sällan väl.
Personligen ser jag gärna att fler skyldiga döms vilket jag tror att de allra flesta gör, gärna till kännbara straff. Men det måste finnas en rättssäkerhet i landet.
Förlorar man sitt jobb på rykten i media skulle jag kämpa hårt för min heder och för att få jobbet tillbaka,
men finns det mer under ytan som jag inte vill ska komma fram skulle jag bita i det sura äpplet, ta smällen och hoppas det glöms bort snart.
Vad gäller anställningar, avskedanden och liknande utreds detta inte av polis eller fastställs av vanliga domstolar.Hej
Tror precis som du att många kan vara skyldiga eller delvis skyldiga till det dom utpekas för, problemet är väl bara som du säger att dom straffas på olika sätt utan att dessa anklagelser har utretts av polis och brottet fastställts i domstol.
Mvh isan lover
Det stämmer, normerna ändras hela tiden, det som tillåtet förr är det inte idag.Hej
Sen verkar det ju dessutom som om gränsen för övergrepp har sänkts rejält, nu behöver det tydligen inte längre vara så mycket, det räcker tydligen med en klapp i baken eller en plumpig komplimang.
Man kan ju börja undra hur människor av olika kön ska kunna träffas, bilda par och föröka sig när dom numera knappt kan tala eller röra vid varandra utan att riskera att hängas ut som skitstövlar som utnyttjar situationen och begår övergrepp.
Mvh isan lover
Hej
Sen verkar det ju dessutom som om gränsen för övergrepp har sänkts rejält, nu behöver det tydligen inte längre vara så mycket, det räcker tydligen med en klapp i baken eller en plumpig komplimang.
Man kan ju börja undra hur människor av olika kön ska kunna träffas, bilda par och föröka sig när dom numera knappt kan tala eller röra vid varandra utan att riskera att hängas ut som skitstövlar som utnyttjar situationen och begår övergrepp.
Mvh isan lover
Börjar likna personangrepp från dig igen nu Lyco, men nu har jag ju med hjälp av ditt foto konstaterat att du inte ser så bright ut , så jag förlåter dig,, och ja , jag har en vikt för skallen , eller rättare sagt för nackmusklerna ,, du vet muskler , det är dem som "skulle" hålla upp ditt huvud så att allt inte blev ett arsele , lägg märke till att att jag skrev "skulle"
Nu tror jag inte att en klapp i baken är straffbart men hur hade du själv reagerat om en man gav dig en klapp i baken eller sa att du hade en sexig häck? Smickrad? Jag tror att det beror på vem som säger det.
Jag tycker inte att gränsen är så svår och visst känner man mär det finns samtycke! Det stora problemet är väl att en del kvinnor inte törs säga nej till personer de är beroende av och det vill man väl bryta nu genom att tala om vilka handlingar och kommentarer som kräver samtycke!
Blir nog det , tyvärr sågår jag inte ner , trots att jag inte äter fel ... märkligt , men tröjan spänner mer över axel samt bröstpartiet , kanske all inclinepressVarför inte upp till 105 istället?
Muskler väger mer än fett
Tips @Phonta köp en storlek större om det stramar för mycketBlir nog det , tyvärr sågår jag inte ner , trots att jag inte äter fel ... märkligt , men tröjan spänner mer över axel samt bröstpartiet , kanske all inclinepress![]()
Löjligt.Nu tror jag inte att en klapp i baken är straffbart men hur hade du själv reagerat om en man gav dig en klapp i baken eller sa att du hade en sexig häck? Smickrad? Jag tror att det beror på vem som säger det.
Jag tycker inte att gränsen är så svår och visst känner man mär det finns samtycke! Det stora problemet är väl att en del kvinnor inte törs säga nej till personer de är beroende av och det vill man väl bryta nu genom att tala om vilka handlingar och kommentarer som kräver samtycke!
Du tvättar tröjan i för varmt vatten [emoji16]Blir nog det , tyvärr sågår jag inte ner , trots att jag inte äter fel ... märkligt , men tröjan spänner mer över axel samt bröstpartiet , kanske all inclinepress![]()
Har hänt mig två ggr ,en ggr under 70 talet , blev en blåklocka för hans del ,samt en anmälan om misshandel för min del ,men inget åtal mot mig då han tafsade, och detta var under den tiden det fanns en rättvisa i landet , andra ggr på en privat större fest 80 talet ,, då small det också ,, hot om anmälan ,men sade bara att ,du ses vi i rätten ,, så av det blev det intet , men om en kvinna tafsar lite så blir jag bara glad , om hon är en puma förståsNu tror jag inte att en klapp i baken är straffbart men hur hade du själv reagerat om en man gav dig en klapp i baken eller sa att du hade en sexig häck? Smickrad? Jag tror att det beror på vem som säger det.