Kost och träning

1659303564012.jpeg
Det är vetenskapligt bevisat att låg puls ger långt liv. Jag räknar med att leva länge om ja inte dör av nån olycka eller farsot...

Hade uppkopplat EKG i 48 timmar o dpktorn kom o sa på morgonen att jag hade "rätt låg puls" under natten. Jag svarade att var det runt 45? Nej 39 som lägst svarade han

Det är vetenskapligt bevisat att låg puls ger långt liv. Jag räknar med att leva länge om ja inte dör av nån olycka eller farsot...

Hade uppkopplat EKG i 48 timmar o dpktorn kom o sa på morgonen att jag hade "rätt låg puls" under natten. Jag svarade att var det runt 45? Nej 39 som lägst svarade han
Även jag är lågpulsad, har tidigare legat just över 40 i vilopuls. Och på sista hälso kontrollen hos previa hade jag mycket höga blodvärden, kommer ej ihåg namnet på det men samma som dom bloddopade brukar ha högt av. Även min lung volym & syreupptagning var mycket högre än testpersoner i samma åldersgrupp.
Kanske bådar för ett långt liv då :)

Även jag är lågpulsad, har tidigare legat just över 40 i vilopuls. Och på sista hälso kontrollen hos previa hade jag mycket höga blodvärden, kommer ej ihåg namnet på det men samma som dom bloddopade brukar ha högt av. Även min lung volym & syreupptagning var mycket högre än testpersoner i samma åldersgrupp.
Kanske bådar för ett långt liv då :)
Hade du valt rätt i ungdomen, så kunde du kanske vunnit Tour de France! :cool:

Du som har sådana utrymmen, varför inte en egen sandsäck och skruva ihop några makiwara (brädbitar finns det gott om i Sverige ;) )?
Jag e i Sheffield nu. Jag har inget eget utrymme i Sverige längre och i Thailand går jag till muaythai gymmet. Makiwara vet jag inte vad det e, har aldrig tränat karate men det e nåt man kan skruva upp o slå på?

Jag e i Sheffield nu. Jag har inget eget utrymme i Sverige längre och i Thailand går jag till muaythai gymmet. Makiwara vet jag inte vad det e, har aldrig tränat karate men det e nåt man kan skruva upp o slå på?
Missförstod nog, tänkte mera på "stadig" träning där du bor stationärt. Förstår att det är besvärligt när man reser runt. Köp ett hopprep om du vill bränna kalorier - jobbigare än man tror och kräver lite plats. ;)

Missförstod nog, tänkte mera på "stadig" träning där du bor stationärt. Förstår att det är besvärligt när man reser runt. Köp ett hopprep om du vill bränna kalorier - jobbigare än man tror och kräver lite plats. ;)
Jo jag tränar varje dag men nu slipper jag träna ensam! De har 'session' träning varje kväll och mma en dag i veckan och gym hela dagarna. Superbra och bara 8 pund i veckan.

Gött som faaan! Hittade ett gym. Börjar träna imorgon

20220804_185224.jpg
Men seriöst Krister, du är ung forfarande så skadar inte din kropp på samma sätt som om en äldre håller på med banting för att sen misssköta dieten. Bättre att helt byta livsstil (tycker jag ). Jag ser fram emot lite chips i kväll samt en liten Leo sen inget mer innan näste fredag. Lätt träning samt jobba på hojarna och bilen räcker sen för att jag skall ligga stadigt på 92-93 kilo vilket jag tror är ganska ok. kan inte cykla med knät , men går obehindrat några kilometer så lite motion blir det. Annars för jag sälja min fina TREK med 18 tums hjul.

Körde mitt livs första riktiga MMA pass igår 1 tim och 20 min. Fick dricka 2 resorb och trodde ja skulle hamna i koma.. 555

Fick inte tagit några bilder... har ju lite skills på brottning sedan barndomen och sparkarna satt bättre än deras men boxningen var som en vit fläck på min kunskapskarta. Speciellt reaktionerna under sparringen fanns inte. Men det kommer nog efter lite övning

Tillbaka
Topp