Kringgå landsblockerad videostream

 
Denna fil går inte att öppna
C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash till Desktop\Tor Browser\FirefoxPortable\App\Firefox\Plugins

Tips från Kjell/co
PPTP (använd inte)


Det finns flera olika protokoll för att sätta upp och skicka trafik genom en VPN-tunnel. Vilka protokoll som kan användas bestäms tillsammans av VPN-servern och VPN-klienten (d.v.s. datorn, mobiltelefonen, surfplattan eller routern som ska anslutas till servern). Både VPN-servern och VPN-klienten måste ha stöd för protokollet för att det ska kunna användas.

PPTP (Point-to-Point Tunneling Protocol) är ett väl utbrett VPN-protokoll. Det finns inbyggt stöd för PPTP-tunnlar i Windows, Windows RT, Mac OS X, Android och IOS (Windows Phone saknar inbyggt stöd i dagsläget). Det inbyggda stödet i kombination med att användaren endast behöver ange serveradress, användarnamn och lösenord, gör det synnerligen enkelt att sätta upp en PPTP-tunnel. Nackdelen med PPTP är säkerheten. Det finns flera kända och icke-åtgärdade säkerhetshål i PPTP som gör att protokollet enbart bör användas som en sista utväg. En avlyssningsbar krypterad tunnel är dock bättre än ingen tunnel alls.

Här är deras hemsida med massor av info
http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/natverk/hemnatverk/att-satta-upp-en-vpn-tunnel
 
VAR är ni som är duktiga på data, vill kunna se SWE Tv till en rimlig kostnad, utan problem, samt allt annat som man normalt inte kan se från en plats utanför SWE.
 
Använder ni chrome på datorn så tror jag att tilläget (hola better internet) hola ska funka
http://hola.org/ kanske någon kan testa?
Annars tror jag dold.se funkar

Varning för dold .se dom provade jag, fritt i 3 dagar men var bara skit. Dom vägrar, att betala tillbaka pengarna dom drog, trots flera påpekande, samt att jag skickat transferinfo till dom. Dom påstår, att jag aldrig, har haft konto hos dom.Varning !!!!!!
 
Varning för dold .se dom provade jag, fritt i 3 dagar men var bara skit. Dom vägrar, att betala tillbaka pengarna dom drog, trots flera påpekande, samt att jag skickat transferinfo till dom. Dom påstår, att jag aldrig, har haft konto hos dom.Varning !!!!!!
Hur kunde dem dra pengar om du provade på 3 dagar fritt?
När jag provade dem så fungerade det klanderfritt
I sverige använder jag mig av https://ipredator.se
 
Varning för dold .se dom provade jag, fritt i 3 dagar men var bara skit. Dom vägrar, att betala tillbaka pengarna dom drog, trots flera påpekande, samt att jag skickat transferinfo till dom. Dom påstår, att jag aldrig, har haft konto hos dom.Varning !!!!!!

Hola.org funkar med Crome, lite kronligt innan man kommer i gång,sedan sköter det sig självt.
 
VAR är ni som är duktiga på data, vill kunna se SWE Tv till en rimlig kostnad, utan problem, samt allt annat som man normalt inte kan se från en plats utanför SWE.

Tor nätverket skulle jag hålla mig borta ifrån. Det är till för folk som av någon anledning måste vara anonyma på Internet.

Det är en proxy ni skall ha. Går att köpa som en tjänst. Då jag satt upp en egen proxy på jobbet så har jag tyvärr inget att rekommendera men sök på proxy.

Vad proxyn gör är att den döljer din thailändska IP -adress bakom en svensk. Då "tror" t.ex. SVT play att du surfar från Sverige. Det är inte krångligare än så.
 
Tor nätverket skulle jag hålla mig borta ifrån. Det är till för folk som av någon anledning måste vara anonyma på Internet.

Det är en proxy ni skall ha. Går att köpa som en tjänst. Då jag satt upp en egen proxy på jobbet så har jag tyvärr inget att rekommendera men sök på proxy.

Vad proxyn gör är att den döljer din thailändska IP -adress bakom en svensk. Då "tror" t.ex. SVT play att du surfar från Sverige. Det är inte krångligare än så.

Tack för tipset, kollar, om inte Hola.org funkar i framtiden
 
 
 
Tillbaka
Topp