Kvinnosyn mot asiater

• Trådstartare Trådstartare nakonsawan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan tyvvär bara säga att det är den bilden av thai kvinnor farang har. Läser ju bara här på forumet om männens åsikt och vad man kan förstå av allt tjöt sista tiden så tror många det är lite kärlek mycket pengar.
När jag och frugan gått ut i turisttäta områden så har vi alltid känt oss uttittade. Gick så långt så att när vi hade lgnht i pattaya ville hon inte gå utanför dörren i slutet för som hon sa people think im one of them bar girls

Det hemskaste i min situation är att när jag går ut med barnen i turisttäta områden så glor alla på mig som jag är en pedofil ingen tänker tanken att det är farsan som går ut med ungarna. Vilket har gjort att när vi är i bangkok etc. Jag vill inte gå ut med barnen själv.

"Jonas " sa:
Det hemskaste i min situation är att när jag går ut med barnen i turisttäta områden så glor alla på mig som jag är en [P do-fil] ingen tänker tanken att det är farsan som går ut med ungarna. Vilket har gjort att när vi är i bangkok etc. Jag vill inte gå ut med barnen själv.

Tyvärr så känner jag igen mig när det gäller detta vi har syrrans döttrar som alltid får följa me ner o bada o den ena ska allti hålla pappa farang i handen lite jobbigt när alla kollar o har sina förutfattade meningar

Innan jag hade thaitjej så var jag rädd för att om jag träffade en så skulle folk tänka att jag skaffat mig en fruimport från en bar. Men under våra tre månader ihop i Sverige så kände jag aldrig den känslan öht. Tvärtom tycker jag folk har accepterat vår realtion väldigt enkelt och välkomnande. Aldrig känt att jag fått minsta blick heller. Väldigt lite fördomar helt enkelt. Kanske hjälper det att jag bor i en hyfsat etnicitetblandad förort.

"Jonas " sa:
Kan tyvvär bara säga att det är den bilden av thai kvinnor farang har. Läser ju bara här på forumet om männens åsikt och vad man kan förstå av allt tjöt sista tiden så tror många det är lite kärlek mycket pengar.
När jag och frugan gått ut i turisttäta områden så har vi alltid känt oss uttittade. Gick så långt så att när vi hade lgnht i pattaya ville hon inte gå utanför dörren i slutet för som hon sa people think im one of them bar girls

Jag som är 25 år äldre än min fru och vår gemensamma dotter 4 år, har faktiskt aldrig kännt oss "uttittade".....Lite roliga episoder från dagis de första gångerna för 2 år sen då de trodde att morfar/farfar kom och hämtade dottern..!

Men däremot frun, .. hon är väldigt trött på alla vinklade program i TV och alla "expressen,aftonbladsarticklar".....Och när min bekantskapskrets fick höra att jag var tillsammans med en Thaitjej för 6 år sen.....ojojoj..alla fördommar de hade! :afro:

Den präktiga Svensken har fått en total förvrängd bild på den Asiatiska kvinnan!!!!
Tacka en nyhetstörstande media för det...som naturligtvis säljer bra på att vinkla allt till det värsta utan att ha bakgrundsfakta!

Areeya

Jag tror att folk har förutfattade meningar om vad övrigt folk tror om dom och deras förhållanden.

Jag själv har aldrig upptäckt att folk tittar med en "dömande blick", vare sig jag gått på stan med våran gemensamma dotter eller när jag gått med "hennes" son på stan. Varesig i Thailand eller Sverige.

Men det kanske bara är för att jag rent ut sagt skiter i vad folk tycker och tror, och därför missar dessa "signaler".

Det kan också bero på att det är mycket ovanligt att en man i Sverige gifter sig med en 30 år yngre kvinna om han inte är mycket rik. :nod:

"ledarn " sa:
Av alla anledningar man hör ifrån Svenskar som varit i Thailand är dom absolut flesta jag hört följande:

- Alla äckliga gamla gubbar med unga tjejer överallt !!

- Det är inte så billigt längre... (Gäller ju turist orter)

- Taxi skojerier och typ vattenskoter problemen... (Phuket)

Dessa argument gör att många inte åker tillbaka och många känner att dm inte vill prova åka dit heller....

Typ så låter det där jag e me i svedala

Senast redigerad av en moderator:
"ledarn " sa:
Av alla anledningar man hör ifrån Svenskar som varit i Thailand är dom absolut flesta jag hört följande:

- Alla äckliga gamla gubbar med unga tjejer överallt !!
- Det är inte så billigt längre... (Gäller ju turist orter)

- Taxi skojerier och typ vattenskoter problemen... (Phuket)

Dessa argument gör att många inte åker tillbaka och många känner att dm inte vill prova åka dit heller....
Känner igen tongångarna i Sverige!

Dock har jag eller min fru aldrig blivit uttittade eller dömda i Sverige, eller så är jag som Andrej att jag skiter i vad folk tittar på. Till saken hör att min fru är lång, även om hon ser ung ut så kanske det inte är så ögenfallande när hon är 172 lång.

Hon är aldrig ut på krogar på kvällar och slipper fyllesnacket.

Jag fick höra folk, nära vänner, hade åsikt innan hon kom hit (vi var ju bara vänner då), men efter att träffat henne har ingen yppat något negativt, bara possitiva saker. Sen vet jag inte vad de pratar om när jag inte lyssnar men det skiter jag i. Min släkt som är kristna har heller ingen förutfattad mening utan tycker det är kul och att hon är trevlig och bra för mig.

Dock media skriver ju såna här artiklar titt osm tätt och folk frågar mig vad jag tycker om det och om jag sett eller kännt något av detta.

Som jag sagt tidigare är det ju en ren tillfällighet att det blev en thaifru och att hon var betydligt yngre, men för min del behandlar jag henne som om hon vore svensk.

"Janne " sa:
Känner igen tongångarna i Sverige!

Dock har jag eller min fru aldrig blivit uttittade eller dömda i Sverige, eller så är jag som Andrej att jag skiter i vad folk tittar på. Till saken hör att min fru är lång, även om hon ser ung ut så kanske det inte är så ögenfallande när hon är 172 lång.

Hon är aldrig ut på krogar på kvällar och slipper fyllesnacket.

Jag fick höra folk, nära vänner, hade åsikt innan hon kom hit (vi var ju bara vänner då), men efter att träffat henne har ingen yppat något negativt, bara possitiva saker. Sen vet jag inte vad de pratar om när jag inte lyssnar men det skiter jag i. Min släkt som är kristna har heller ingen förutfattad mening utan tycker det är kul och att hon är trevlig och bra för mig.

Dock media skriver ju såna här artiklar titt osm tätt och folk frågar mig vad jag tycker om det och om jag sett eller kännt något av detta.

Som jag sagt tidigare är det ju en ren tillfällighet att det blev en thaifru och att hon var betydligt yngre, men för min del behandlar jag henne som om hon vore svensk.

Menar du att man behandlar Thai annorlunda?

Sjukt reportage... Kan bara säga att skribenten måste vara avis på att Thaikvinnan verkligen är som hon säger i det sista stycket ;D Dock så är Thaikvinnan inte ett objekt utan en kvinna som ääär just kvinna med alla de härligheter dettta innebär ..
Häftigt humör ja... men det får man ta ,min är iofs aldrig arg , men man läser ju en del på forumet ;)

I forna Swe så finns det bästa och det sämsta av Thailand, tyvärr så finns det en från början liten grupp som förstör för andra. Det är alltid så att det dåliga syns mer än det goda, och den "dåliga" gruppen har tyvärr blivit större med åren.

Den goda gruppen syns tyvärr inte så mycket, då dom lever ett normalt liv utan krogbesök varje dag, utan finns med sin familj och är lyckliga i det nya landet ,med man och ibland barn.
Sedan finns den Svenska kvinnliga synen på alla Asiatiska kvinnor, som många gånger bottnar i okunskap samt avundsjuka, dom flesta av dessa påstridiga och nervärderande kvinnor har aldrig ens varit i Asien, deras " kunskap" kommer ifrån vad dom hört av "andra"

"magnusjansson " sa:
Jag förstår inte artikeln,dvs vad vill denna skribent framhäva.
en fråga till dig nakon vad är det som du tycker är träffande i artikeln?
förklara för jag fattar inte syftet att skriva denna,
Kanske är jag morgontrött eller så är hjärncellerna för få men fattar heller inte syftet eller vad skribenten vill få fram ? Eller kan han ha varit full när han skrev ;)

Vilken HAN , måste ju bara vara en djäkligt svartsjuk kvinnosaktskvinna med mysbyxor ,näbbstövlar och schalett ::)

Bland det första jag fick höra när frugan kom hit för första gången var av en äldre man som frågade vad jag hade betalt för en sån läckerbit , och om hon var bra i sängen ???

"Thaigren " sa:
Bland det första jag fick höra när frugan kom hit för första gången var av en äldre man som frågade vad jag hade betalt för en sån läckerbit , och om hon var bra i sängen ???
Det kanske var en berättigad fråga? ;D ;D ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp