Kvinnosyn mot asiater

• Trådstartare Trådstartare nakonsawan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag hörde några gubbar (såg ut att vara i drygt 70-årsåldern) diskutera i söndags. Den ena hade en sliten thaifru på kanske 50 år med sig. Den andra pratade om en bekant som hade sagt att han ska byta thaifru då den nuvarande inte gör som han säger ... kändes med som han pratade om en sak än om en människa ...

Men jag som är lugn :D satt tyst då barnen satt hos mig ...

"Thaigren " sa:
Bland det första jag fick höra när frugan kom hit för första gången var av en äldre man som frågade vad jag hade betalt för en sån läckerbit , och om hon var bra i sängen ???

Thaigren, bry dig inte om Gurra. Av mig hade det varit stor risk att han hade åkt på en rak höger för en sådan fråga. Oacceptabelt och det har inte med nationaliteten på tjejen att göra. Och inte med respekt för kvinnor överhuvudtaget att göra heller. :thumbsdown:

Välkommen till ChaiMai förresten! :wai:

Ingen har sagt något åt det hållet till mig eller min fru , däremot så var det en Pattisidiot som en gång i Sverige på en firmafest frågade min fru samt hennes Thaikompis om dom skulle gå iväg och kn.....la , kan väl säga att han inte kommer att säga detta igen ,iofs var den djäkeln full och som vanligt då dum , men det gav jag fa.. i ,dom skall lära sig ....

Var på en privat firma fest och alla tyckte det var ok att tukta fanstyget en gång för alla ..

"Phonta " sa:
Ingen har sagt något åt det hållet till mig eller min fru , däremot så var det en Pattisidiot som en gång i Sverige på en firmafest frågade min fru samt hennes Thaikompis om dom skulle gå iväg och kn.....la , kan väl säga att han inte kommer att säga detta igen ,iofs var den djäkeln full och som vanligt då dum , men det gav jag fa.. i ,dom skall lära sig ....

Var på en privat firma fest och alla tyckte det var ok att tukta fanstyget en gång för alla ..

Lilla gubben nu ska vi inte prata skit om Pattaya :)

"Berralund " sa:
Thaigren, bry dig inte om Gurra. Av mig hade det varit stor risk att han hade åkt på en rak höger för en sådan fråga. Oacceptabelt och det har inte med nationaliteten på tjejen att göra. Och inte med respekt för kvinnor överhuvudtaget att göra heller. :thumbsdown:

Välkommen till ChaiMai förresten! :wai:
Kan man inte argumentera så tar man till knynävarna. :thumbsdown:

Tackar Berralund

Att ta till nävarna hade gjort det ännu mer pinsamt för frugan
som har stor respekt mot äldre människor hur korkade dom än är

"Thaigren " sa:
Tackar Berralund

Att ta till nävarna hade gjort det ännu mer pinsamt för frugan
som har stor respekt mot äldre människor hur korkade dom än är

Jo det har min älskade hustru också. Jag hade säkert inte tagit till nävarna i en sådan situation heller, en sådan skitstövel är inte värd det.

Tyvärr är Sverige fullt av fördomar och en av dom djupast rotade är nog att alla som har en hustru från Thailand har köpt henne och det gör mig rosenrasande. Inte för att jag har något emot tjejer som har en bakgrund i Pattaya eller Phuket, överhuvudtaget inte. De flesta av frugans kompisar har den bakgrunden och det är jättetrevliga tjejer.

Och även hemma i vår by/stad är detta djupt rotat. Gubben som kom hem och levererade vår nyinköpta säng gjorde ett antal dumma kommentarer om frugan till min svärmor. Detta fick till följd att han fick be om ursäkt högt och tydligt efter det att svärfar berättat om skitstöveln för hans chef.

Behöver jag nämna att vi aldrig kommer att handla i den affären igen??

Skall klargöra vad jag avsåg med benämningen "Pattisidiot"En kille som levt sitt liv på barerna i Pattis, bara lärt sig utrycka vissa önskningar på Thaispråket,anser att alla Thaikvinnor kan köpas för pengar (Och påstå nu inte att detta är sant) Iofs så har inte heller jag någon dålig syn på bartjejer , men det passar bara inte mig , men karlar som ser ner på Thaikvinnor bara för att de själva har köpt ...s e x och fått dålig eftersmak ,dom skall läras den hårda och enda vägen ....

Räcker oftast med en "käftsmäll" då de är så stora i käften att man omijligt kan träffa fel ... ;).

"nakonsawan " sa:
Vad tänker ni om detta?

Det tråkigt att det har blivit som det har blivit tycker jag. Samtidigt är det svårt att veta hur det egentligen står till, för media vill ju i första hand tjäna pengar. Känns som att det enda man kan göra är att själv se på dem på ett värdigt sätt och försöka vara så fördomsfri som man kan i situationen.

Precis, ta seden dit vi kommer , för även om det inte är ett aktagt "Yrke" att jobba på en bara så är det i stort respekterat och i alla fall godkänt av gemene Thai

Ja nej dom skulle aldrig berätta det för sina små barn för det är skämmigt och pinsamt för dem, men ändå är det helt ok inför föräldrar då pengar är nödvändigt. Lite kluvna där skulle jag säga.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp