Låtfrågan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

suriya

Forumveteran
Jag blev inspirerad av en annan tråd och kombinerade den med idén om språkaktiviteter.

A: Vad heter låten?
B: Vad heter artisten?

"jak roi yim tee ter song ma jak wela tee rao glai gan jab meu ter wai khang jai chan khae natee"

Karma till den som får båda svaren rätt först. :)

Hummm... Valde nog ingen bra låt? Lite ledtrådar kanske kan hjälpa. Artisten är även verksam på engelska utanför Thailand. Låten är en popballad.

Lyssnar själv e hel del på thai rock utan att gumman kräver det ;) du lär dig faktiskt rätt mycke av språket den vägen ..

men denna sång kan jag inte så det e ingen av mina favorit grupper ;)

men tar en grov chansning nu Daronii hon e den enda jag kommer på som sjunger eller sjöng på engelska

Det är nog så att det mesta är popballader, men det går iaf att räkna bort all Luk Thung. :)

Jag håller med om att man lär sig rätt mycket om språket via musiken, och man kan också lära sig saker om folket och kulturen.

Jag tar en ledtråd till. :) Det är en han, och han var med i ett band först och började sen på egen hand. När han började på egen hand så tog han sitt eget nick och satte framför bandets namn. Om man skriver namnet med engelska bokstäver så är hans nick tre bokstäver och bantets namn fyra bokstäver.

"ling " sa:

Det är rätt! :) Jag gav en karma för det fastän jag hade tänkt att det skulle vara en karma för både låten och artisten, men nu kan man få en till karma om man får rätt på låten också. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp