Longhorn Crazy Ants

 

Zedo

Medlem
Jag har fått dessa Longhorn Crazy Ants i mitt hus i Bangkok och de är nästan omöjliga att få bort. De är svarta och mycket små myror som springer runt som om de var tokiga. Jag har dykt ner i internet för att få några upplysningar om dessa myror.

Black Crazy Ants gräver inte ner sig eller bildar högar. För att göra det ännu svårare att kontrollera, klonas Black Crazy Ant eller "Longhorn Crazy Ant" drottningen och hennes kompisar, för snabbare reproduktion. De har ett dåligt rykte att skada elektrisk och datorutrustning. De har haft negativa effekter på industriområden och har orsakat problem runt bostadshus.

Jag har under årens lopp hittat tre nästen i mitt hem, ett i AC som slutade att fungera och de elektroniska komponenterna fick byts ut, ett näste i kylskåpet där fläkten och dess komponenter fick bytas ut och till slut bakom en tak lampa. Jag läste om en teori att elektricitet utlöser hormoner hos dem som de uppskattar högt. Dessa myror kommer ursprungligen från Asien och Afrika men har nu med mänsklighetens hjälp spritts sig till alla kontinenterna och är den mest utbredda myran. Den kan leva i både mycket torrt och mycket fuktigt klimat, men den klara inte av kyla.
Vi håller huset och golv mycket rena, diskar upp alltid efter oss och låter inget stå odiskat. Vi har spritt talk på vissa ställen och jag har spritt insektsgift i alla sprickor och håligheter som jag kan finna. Kanske de försvinner en dag.

/ Zedo
 
Hyra? Flytta? Du menar att jag skall sälja huset, men det tänker jag inte göra. Jag knäcker inte nötter med en slägga.
 
Skura de ytor som myrorna använder för att få bort doftspåren dom navigerar efter.
Vill du inte använda kemiska produkter så är kanel, ingefära och ättika saker som myrorna skyr.
Försök hitta deras bo och ingångsvägarna.
Det kan vara under bråte utomhus eller under marken.

Lycka till...
 
Tack för de råden. Jag misstänker att myrorna kommer ifrån en nära liggande obebyggd area fylld med vilda växter och högt stängsel runt omkring. Hålla rent är en mycket viktig faktor.
 
Jag sprejar på utsidan av huset. I springor samt runt hela huset vid marken. Detta gör jag varje gång jag besöker huset, ca 1-2 gånger/år. Håller rent i köket. Torkar av alla bänkar. Minsta smula så är dom där. Jäklar vad jag är på dom andra att hålla rent i köket. Jag vill inte få en invasion.
 
Jag sprejar på utsidan av huset. I springor samt runt hela huset vid marken. Detta gör jag varje gång jag besöker huset, ca 1-2 gånger/år. Håller rent i köket. Torkar av alla bänkar. Minsta smula så är dom där. Jäklar vad jag är på dom andra att hålla rent i köket. Jag vill inte få en invasion.
Helt rätt och man ska torka ytor med diskmedel eller rengöringsmedel och inte bara torka/sopa bort damm.
Täta springor och sprickor.
Det bara tillgången av föda som gör att dom kommer in.
 
Kunde inte låta bli att få ett skrattanfall åt min sons kommentar om dessa myror "finns det en gud så har han uppfunnit den myran för att dryga sig mot asiater"
 
Vi använder ett medel mot dessa , sedan dess vi började med det så är de helt borta från huset ,, klassat som ofarligt både i USA samt i Europa , skall böja marknadsföra detta här nere nu :thumbsup:
 
Vi andvänder oss av ett medel som de äter och tar med sig till sitt bo som är giftigt. Efter detta lär de sig att inte gå ditt längre. Det är en liten grön genomskilning behållare dom går att köpa över allt. Placera dem runt om efter behov.
 
Liten grön genomskinlig behållare? Okay, jag skall försöka hitta den om den nu finns i Thailand. Jag har bara hittat här normalt insekts gift.
 
Jag har skrivit jag tror 3 gånger tidigare om ett myrmedel som finns att köpa i ett sånt där tält som finns lite varstans med billiga grejor i.
Ett paket kostar 20-30B och räcker till rätt många myrkolonier.
 
Liten grön genomskinlig behållare? Okay, jag skall försöka hitta den om den nu finns i Thailand. Jag har bara hittat här normalt insekts gift.

Jag har bara sett den i Thailand det är frugan som sköter om det. Vi får väck dem snabbt även om jag sölar med natt mat.
 
Jag har bara sett den i Thailand det är frugan som sköter om det. Vi får väck dem snabbt även om jag sölar med natt mat.

Kan du sända mig ett foto av myr giftet. Min kunskap av thai är inte värd att nämna så det är lättare att ha ett foto att visa för mina thai vänner, som kommer att försöka finna det.
 
Jag har skrivit jag tror 3 gånger tidigare om ett myrmedel som finns att köpa i ett sånt där tält som finns lite varstans med billiga grejor i.
Ett paket kostar 20-30B och räcker till rätt många myrkolonier.
Kan det vara det här?

post-8709-0-42128400-1378943975.jpg
 
Kan du sända mig ett foto av myr giftet. Min kunskap av thai är inte värd att nämna så det är lättare att ha ett foto att visa för mina thai vänner, som kommer att försöka finna det.
Tyvärr är inte hemma. Men den är ca halv cm hög 3 cm bredd och 5 cm lång man lägger den på golvet.
 
Hålla mycket rent och lägga ut gift. Jepp, jag har hittills bara använd insekts spray och försökt hålla rent. Jag tror att vädret är också en bidragande orsak. När det kommer mycket regn flyttar myrorna inomhus. Jag har använt denna spray

P1020421.JPG
 
 
 
Tillbaka
Topp