Lösenords-hanterare

Absolut, men det jag hakat upp mig på är vad det skulle vara för skillnad på att hålla reda på ett lösenord till en "Hanterare", och ett konto?
Det där med fingeravtrycks eller ansiktsigenkänning var det någon annan som tog upp.
Men jag tror att det går att köpa fingerigenkänning till stationära datorer.
Hur många konton har du som du behöver administrera? Lösenordshanterare kanske inte är något för dig.

Hur många konton har du som du behöver administrera? Lösenordshanterare kanske inte är något för dig.
Nä det är ju det jag ifrågasätter.
Jag kan ju lika gärna ha samma lösenord till allt istället för att ha ett lösenord till en hanterare som ger tillgång till alla konton?
Har man många intressen så har man väl en hel del konton, eller hur?

Absolut, men det jag hakat upp mig på är vad det skulle vara för skillnad på att hålla reda på ett lösenord till en "Hanterare", och ett konto?
Det där med fingeravtrycks eller ansiktsigenkänning var det någon annan som tog upp.
Men jag tror att det går att köpa fingerigenkänning till stationära datorer.

Nä det är ju det jag ifrågasätter.
Jag kan ju lika gärna ha samma lösenord till allt istället för att ha ett lösenord till en hanterare som ger tillgång till alla konton?
Har man många intressen så har man väl en hel del konton, eller hur?
Ett och samma lösenord till alla konton är en väldigt dålig lösning och då är en lösenordshanterare mycket bättre.

Ett och samma lösenord till alla konton är en väldigt dålig lösning och då är en lösenordshanterare mycket bättre.
Men vad då, vad är skillnaden?
Om någon kommer över mitt lösenord till min lösenordshanterare så ligger jag väl lika illa till som om har ett och samma lösenord till allt, ja t.o.m. sämre om jag varit klok och haft olika lösenord till allt, vilket jag inte orkar ha.....

Min lösenordshanterare är i min skalle, med olika lösenord för alla sajter.

När jag drabbas av demens är det kört, men det är det kanske även med en online-hanterare?! :monkey:

Om någon kommer över mitt lösenord till min lösenordshanterare så ligger jag väl lika illa till som om har ett och samma lösenord till allt, ja t.o.m. sämre om jag varit klok och haft olika lösenord till allt, vilket jag inte orkar ha.....
Ja tvåstegsverifieringen har ju nämnts vilket inte verkar gå in. Sedan är det ju förmodligen betydligt lägre säkerhet på visa siter som till exempel Thaisnack än vad det är på till exempel på ett Google konto som har lösenordshantering som jag använder. Använder man samma lösenord på alla siter så är räcker det ju med att en lite osäkrare site blir hackad så har dom kommit åt till lösenord.

@Kanman har ju redan svarat men starka lösenord (svåra att komma ihåg) och olika på varje site är det som gäller samt MFA. Med lösenordshantera behöver man inte komma ihåg sina starka lösenord. Lösenordshanterare med MFA har till uppgift att säkra och ”låsa in” uppgifter.
Du verkar bara inte vilja förstå så strunta i lösenordshanterare. Släpp det ;)

@Kanman har ju redan svarat men starka lösenord (svåra att komma ihåg) och olika på varje site är det som gäller samt MFA. Med lösenordshantera behöver man inte komma ihåg sina starka lösenord. Lösenordshanterare med MFA har till uppgift att säkra och ”låsa in” uppgifter.
Du verkar bara inte vilja förstå så strunta i lösenordshanterare. Släpp det ;)
Ja jag får nog göra det för om någon kommer åt lösenordet till den där hanteraren så spelar det ju ingen roll hur starka och krångliga lösenord jag har för övrigt.

Tillbaka
Topp