Isan Lover
Forumveteran
Hej
Just nu pågår en Mango Festival i Phitsanulok den håller på t.o.m den 29 mars, på Central Plaza har man laddat upp med 10 ton högklassig Nam Dok Mai mango av prima export kvalitet, priset är bara 10-20 baht per kg vilket är ca 300 gånger billigare än i Europa.
Här skulle jag gärna ha varit, mango är ju så gott, äter det nästan dagligen i någon form när jag är i Thailand, gillar både omogen, sur och söt med chili och den alldeles perfekt mogna gula mangon.
Det här ser ju ut som semlor.
www.nationthailand.com
Mvh isan lover
Just nu pågår en Mango Festival i Phitsanulok den håller på t.o.m den 29 mars, på Central Plaza har man laddat upp med 10 ton högklassig Nam Dok Mai mango av prima export kvalitet, priset är bara 10-20 baht per kg vilket är ca 300 gånger billigare än i Europa.
Här skulle jag gärna ha varit, mango är ju så gott, äter det nästan dagligen i någon form när jag är i Thailand, gillar både omogen, sur och söt med chili och den alldeles perfekt mogna gula mangon.
Det här ser ju ut som semlor.

Nam Dok Mai mango ‘avalanche’ triggers gold rush in Phitsanulok
Phitsanulok’s annual mango harvest has sparked a gold rush in the lower North province, as prices plummet due to oversupply. With international travel and exports blocked by Covid-19, Phitsanulok farmers are desperate to find customers for growing mountains of their world-renowned Nam Dok Mai...

Mvh isan lover