Pattaya Firework festival 2015, 2016

Men som du säger det fladdrade silka tryckvågor, tog några foton på första showen men sen satte jag mig bara och njöt, mäktigaste var ju Thailands egna för att hedra ers majestät, den varade bara typ nån minut men vilken minut i högtryck det var, en final count down ;)
Nä det var mäktigt, så koordinerat, fan dom har ju inte bara lagt en säck med krut i en hög, så jäkla snyggt.

Något av det mäktigaste jag upplevt pålänge och var riktigt trvligt där nere med, i sverige hade det säkert varit fylla och gapigt i området, här städat och fint inte ett bråk trots, ja jag vågar inte säga en siffra men mer en 1 gubbe.

Nu var ju ljusfestivalen inställd i år och förbjuden i Chiang mai i år på grund av störande av flygtrafik så fick ju tyvvär inte uppleva den.
Är inte ljusfestivalen när de släpper upp rislyktorna, eller har jag missuppfattat. Gjorde de inte det dagen efter i år eller hoppade de över det helt?

Är inte ljusfestivalen när de släpper upp rislyktorna, eller har jag missuppfattat. Gjorde de inte det dagen efter i år eller hoppade de över det helt?
Jo det är den och den skall vara dagen innan, var planerad men förbjöds helt pga störningarna av flygtrafiken, var bara tillåtet att skicka upp lycktor under vissa timmar under loi krathon den 25, ingen annan dag och dryga straff, satt uppe plakat i hela stan om just detta.
Därför tuk tuk chauffören sa att det bara var 2 dagars loi krathong i år i chiang mai och kan varit en anledning till så lite thai ute första dagen.

Senast redigerad av en moderator:
Vad jag förstod det som efter vad jag läste i Bangkokpost var det bara Chiang Mai som fick undantag och skicka upp lyktor annars var det strängt förbjudet i resten av landet.
Och detta pga den fara det utgör för flygtrafiken och det förstår jag när dom väl började skicka upp där, är ju omöjligt för flygplatsen att hålla uppe en säker inflygnings zon.

Sitter här och kollar på videoklipp jag spelade in nu, men blir ju inte samma sak, tryckvågen och dom öronbedövande smällarna ;)

Tror fan det står upp här och där fortfarande så mäktigt, jag blev nog beroende av tryckvågor och höga ljusglada smällar. ;)

Tror du missförstått min inställning till alkohol helt Jonas , vad jag menade med inlägget var nog att det kan vara trevligt även utan alkohol, dvs man behöver inte dricka alkohol så fort det ges tillfälle , det är helt min åsikt samt att jag hellre ser nyktra eller salongsberusade människor än folk som blir dumma och aggressiva när de dricker . Det finns kanske en anledning till varför vissa festarrangörer bannar alkohol då de inte gillar fyllskallar som ställer till otrivsel för minsta lilla .... Varför tror du Thaipolisen måste vara närvarande så fort det är alkohol inblandat , jag har sett alltför mycket skit samt aggressiva gäster under den tiden jag jobbade som dörrvakt .
Det du skrev var ju att bjuda på mitt inlägg .................:):):):)

Tror du missförstått min inställning till alkohol helt Jonas , vad jag menade med inlägget var nog att det kan vara trevligt även utan alkohol, dvs man behöver inte dricka alkohol så fort det ges tillfälle , det är helt min åsikt samt att jag hellre ser nyktra eller salongsberusade människor än folk som blir dumma och aggressiva när de dricker . Det finns kanske en anledning till varför vissa festarrangörer bannar alkohol då de inte gillar fyllskallar som ställer till otrivsel för minsta lilla .... Varför tror du Thaipolisen måste vara närvarande så fort det är alkohol inblandat , jag har sett alltför mycket skit samt aggressiva gäster under den tiden jag jobbade som dörrvakt .
Det du skrev var ju att bjuda på mitt inlägg .................:):):):)

Bra att du skriver ett inlägg istället för att göra replik med irriterande löjlig smiley.
Kan man ju iallafall respektera åsikten.

20151128_214833.jpg
20151128_201814.jpg

Då drar 2016 firework festival snart igång.
Tyvvär är man inte där iår men rekomenderar alla som är i Pattaya då att fixa en plats på stranden.
14680590_868008796663170_6112331108641813564_n.jpg

Tyvvär är man inte där iår men rekomenderar alla som är i Pattaya då att fixa en plats på stranden.

En plats på/vid stranden är inget måste.
Det syns och hörs vida omkring det där.
Jag såg det från taket på på ett hotell mellan second road och soi Buakhao 2014.

Sorry Jonas såg inte att det endast var en rekommendation.
Blev ordblind för en stund.
Även solen har fläckar som du säkerligen vet om.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp