Massage, eller snudd på kiropraktik

Arvid Kriklund

Forumräv
Jag brukar ju som de flesta andra ta tillfället i akt att få lite massage när jag är i Thailand.
Det brukar vara skönt, men jag inser ju att de oftast är lite självlärda och kanske inte är till någon egentlig medicinsk hjälp.
Nu har jag sedan en tid haft besvär med ryggen och undrar då om thailändare är bra på att behandla ryggvärk.
Vart söker man sig för att få tag på någon riktigt kunnig massös/massör?
Dom där som går omkring på stranden, eller dom där "Happy ending tjejerna" är ju bra, men jag tror inte att du kan göra något åt min rygg.
Någon som har erfarenhet av någon mer Kiropraktor likande behandling i Thailand, eller kanske Naprapat? :unsure:

Jag brukar ju som de flesta andra ta tillfället i akt att få lite massage när jag är i Thailand.
Det brukar vara skönt, men jag inser ju att de oftast är lite självlärda och kanske inte är till någon egentlig medicinsk hjälp.
Nu har jag sedan en tid haft besvär med ryggen och undrar då om thailändare är bra på att behandla ryggvärk.
Dom där som går omkring på stranden, eller dom där "Happy ending tjejerna" är ju bra, men jag tror inte att du kan göra något åt min rygg.
Någon som har erfarenhet av någon mer Kiropraktor likande behandling i Thailand, eller kanske Naprapat? :unsure:
Du får söka o kolla runt inte lätt o hitta men finns . Mina bästa , Maitan rekomenderade på soi i jomtien tror det var typ 15 men inte säkert, Blindas massage fick en kille som reser runt med thaiboxare en av de bästa massage jag fått ,, Chaweng på Samui en massagesalong som jobbar ihopa med kiropraktiker o sjukhuset som kan röntga o ge råd för olika behandlingar ,, Som sagt finns,

Finns ju kiropraktor även i Thailand, annars kan du ta medicinsk massage på t.ex. Healthland (kedja som finns iaf i Bangkok och Pattaya).

/ SatanG

Massage salong i Stockholm. Det gäller att vara tydlig i sin marknadsföring :laugh2:

454C569B-917D-4399-863E-7B57F684A008.jpeg

028A724A-6CB4-47BD-8B92-0F26F7363018.png

Självklart. Det finns många löneslavar som behöver få massage för att klara av att fortsätta va löneslav.
De flesta seriösa företag bidrar med friskvårdsbidrag så därav blir kostnaden billigare för löneslavarna.
Precis vad jag tänkte. Jag har själv behov av massage och har blivit erbjuden både det ena och det andra. Men jag vill ha riktig massage och många kvinnor, eller män också för den delen, är riktigt duktiga. Salonger som erbjuder sex går bort.

Självklart. Det finns många löneslavar som behöver få massage för att klara av att fortsätta va löneslav.
De flesta seriösa företag bidrar med friskvårdsbidrag så därav blir kostnaden billigare för löneslavarna.
Hej

Håller med helt, det är väldigt populärt här med massage utförd av Thailändskor, många använder som sagt sina friskvårdsbidrag till detta och inte då minst kvinnor men även män med ryggproblem o.s.v, en del kvinnor ska vara riktigt duktiga har jag hört, frugan använder sitt friskvårdsbidrag till massage och Spa.

Själv tillhör jag dom lyckligt lottade som aldrig har haft några större problem med ryggen o.s.v och har egentligen inget behov av massage, så jag har väl bara provat massage och då den traditionella lite hårda klassiska Thailändska varianten en gång och då i Thailand.

Mvh isan lover

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar