Med vintern kommer smutsig luft.

Läste lite om den, går visst inte att köpa längre på netonet men de har kvar infon.
Vad kostar den i thailand och vad tar de för filtren?
Måste man styra den genom mobilen?
Såg även i nån kommentar att de fick ner värdet i sverige till väldigt låg nivå.. Kan det stämma?

"Tydlig display som visar antal partiklar PM 2.5 i rummet, men även temperatur och luftfuktighet. Styr den både via app och via Google mini. Trevligt att kunna använda röstkommando för att sätta på eller stänga av.
Bor nära motorväg och kan tydligt se att när luftrenaren är på har jag max 1 PM 2.5 inne "
Tack för alla svar.

Tycker också det är kul att mäta men känner att det är svårt att fästa alltför seriös vikt på sifftorna. Jag menar, hur väl är dom kalibrerade och hur ofta bör man kalibrera om dom. Kanske en yrkesskada av att man själv ofta måste kalibrera om diverse gasmätare på jobbet.
Har själv 4 luftrenare och det bästa, tror jag, är väl att man byter filter med jämna mellanrum.

/ SatanG
Efter ett tag så får man en känsla för när det är för höga värden om man för statistik.. Kan nog ta några månader att lära sig en som är tokigt kalibrerad men när man fått en känsla för felen så kan även en sån vara användbar.

Ingen bra luft här nu, nyskurat, direkt lägger sig ett lager sand men byggs ju som fan runt här nu det som innan va gräs och skog är nu sandhögar och byggplatser omkring.
Hoppas dom är klara snart så blir det väl bättre, förra året va värre då va ju det som blev grannvillagen helt uppgrävt, hela uppfarten låg det täcke med sand varje morgon då.

20201227_143841.jpg

Tillbaka
Topp