Mercedesförare hindrade medvetet ambulans under utryckning och gav sen fingret.

Nu kan jag inte se video här.
Fakta står fast Thailand har en väldigt bra bilpark, utmärkta vägar som är bättre än i norra Sverige.
Ändå har dom världens sämsta trafikanter.
Mest nonchalanta och mesta lagbrytare som jag upplevt.
Mord förekommer i trafiken för ett visst finger.
Å hej och hå......

Det är väl tur att covid-19 räddat flera tio tusentals liv på vägarna i Thailand.

Själv siktar jag på en 15-20 år SUV med dieselmotor från Japan eller Korea.

Då kan man återanvända motor och transmission till nästa båt...
Det inlägget kana jag hålla med om.
Att thailändarna generellt sett är värdelösa i trafiken och det oavsett om man kör TukTuk, Tata eller MB.

IL har dock aldrig sett en trafikförseelse där en Toyota Pick-up har varit inblandad.

Kom hit ska jag ge dig en rundtur om vilka som beter sig illa i trafiken :)
Ser det varje dag, de som parkerar fel/illa, spyr ut svart rök och tränger sig i köer, blockar en ifrån att byta fil är till 95% pick-ups.
Jag vet att flera som blivit uppmärksammade medialt, t.ex. här med ambulansen, ofta kört merca men det gemensamma där verkar istället vara fyllekörning och och inte bilmärke.
De i pick-ups är i mina förutfattade meningar hill-billies som inte bara är majoriteten av de bilförare som tar sig större befogenheter på andras bekostnad utan även trolig majoritet av de som aldrig haft ett körkort.

Kanske är annorlunda på vishan men i större städer är det nog inte många som imponeras av en gammal benz, krävs nog isf CLS/S-klass.
Hoppas regering får igenom lag om att man får inte köpa bil om man inte har egen parkeringsplats snart.

/ SatanG

Hej

Helt klart väcker en stor och ny Mercedes mer uppmärksamhet och ger ägaren större status på landsbygden än i Bangkok där dessa är relativt vanliga, ute i provinserna långt ifrån Bangkok är det väl nästan bara politiker och den lokala eliten som kör runt med dessa ovanligare och dyrare bilar.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp