Migrationsöverdomstolen målnummer UM3926-16

En förlängning av ett besök i Sverige ska inte påverka framtida visumansökningar.

Med vänlig hälsning Thaikonsult
Hej, undrar om du (eller någon annan)
kan hjälpa mig med en akut fråga ang ut visa.
Chansar iaf att ställa frågan: jag som referensperson har idag fått en kompletterande fråga från Img (ang
storlek på mitt hus) kan det då vara nära ett beslutsdatum ? frågan är akut
eftersom min flickvän kommer hit till
Sverige på fredag på ett besöks visa,
Hoppas nån kan ha en bra gissning
Tack på förhand //Olov

Chansar iaf att ställa frågan: jag som referensperson har idag fått en kompletterande fråga från Img (ang
Tack på förhand //Olov

Skriv direkt till Thaikonsult, du hittar honom bland medl.

Tack på förhand //Olov
Då är det nog nära beslut. En kompis till mig skulle också komplettera med ett papper, det var ett par månader sen. Beslutet kom 2 dagar senare har jag för mig.

En begäran om komplettering i ett ärende kan komma när som helst under handläggningstiden. Ibland före ett beslut ska fattas och ibland efter att ansökan gjorts men före en eventuell intervju. Handläggningstiden ligger idag kring 12 - 16 månader, lite beroende på hur mycket personal hos Migrationsverket som är på semester.

Normalt handlägger inte Migrationsverket ett ärende för beslut om sökanden befinner sig i Sverige på besök.

Då är det nog nära beslut. En kompis till mig skulle också komplettera med ett papper, det var ett par månader sen. Beslutet kom 2 dagar senare har jag för mig.
ok, tack för svaret, nu vet man varken in eller ut, kanske ska avblåsa besöket ,
känns ju så där 4 dgr före ankomst, men men, få ta en kvick funderare

En begäran om komplettering i ett ärende kan komma när som helst under handläggningstiden. Ibland före ett beslut ska fattas och ibland efter att ansökan gjorts men före en eventuell intervju. Handläggningstiden ligger idag kring 12 - 16 månader, lite beroende på hur mycket personal hos Migrationsverket som är på semester.

Normalt handlägger inte Migrationsverket ett ärende för beslut om sökanden befinner sig i Sverige på besök.

Ok tack för svaret, får försöka tänka över hur vi ska göra, men bryderier vart
det iaf nu när dom verkar ha tagit tag i
ansökan och ville ha en enkel komplettering från mitt svar som referens (T 77 tror jag första blanketten hette)

Tillbaka
Topp