Mobilen som gör den vill inte som jag vill.

Stämmer precis! Samt ekonomi. Merkostnaden med en I-fåne motiverar inte ett köp för min del. Många verkar glömna att en telefon är till för att telefonera med, åtminstone var det så förr. Jag behöver inte en massa finesser, använder bara ett begränsat antal appar.
Ringa, jag kan inte minnas när jag ringde vanligt samtal på min telefon sist, laddar den bara med internet både i Sverige och Thailand.
Ringer dock med messenger.

Stämmer precis! Samt ekonomi. Merkostnaden med en I-fåne motiverar inte ett köp för min del. Många verkar glömna att en telefon är till för att telefonera med, åtminstone var det så förr. Jag behöver inte en massa finesser, använder bara ett begränsat antal appar.
Det finns inte fler eller bättre appar i en i fåne.

Betala 15 000 kr plus för en telefon är inte ett rationellt val.

Man behöver heller inte köpa märkes Android de andra är same same funkar lika bra.

Det finns inte fler eller bättre appar i en i fåne.

Betala 15 000 kr plus för en telefon är inte ett rationellt val.

Man behöver heller inte köpa märkes Android de andra är same same funkar lika bra.
Man behöver inte heller köpa en iPhone som kostar 15000 kr plus…det finns betydligt billigare.
Detta är mitt senaste köp och den fyller sin funktion och är nog inte sämre eller dyrare än någon annan likvärdig lur.

1687466714062.jpeg

Två saker som jag tycker är bra med Apple.
Men det är säkert en vanesak.

Integration med andra enheter
Att kunna integrera sin mobiltelefon med sina andra enheter har alltid varit viktigt, men numera är det nästan en självklarhet att du ska kunna interagera mellan dina olika produkter. Detta görs faktiskt bäst med en iPhone och Apples övriga produkter.
Apple har just nu bäst interaktion mellan sina surfplattor, laptops, datorer samt mobiltelefoner. Android närmar sig, men iPhone är enklare att använda mellan olika enheter. Alla Apples produkter tillverkas av en leverantör, och de tillverkas med tanke på funktion, design, funktionalitet samt samarbete med de övriga produkterna.

Support
Det är sällan man behöver komma i kontakt med en support oavsett om du väljer en Android eller en iPhone. När det väl kommer en dag då du behöver support, då är iPhone den bättre av de två. Den är enklare och det går oftast snabbt att få bra och kunnig support.

Jasså det är priset på iPhone där skon klämde för vissa. Ni är iPhone wannabees alltså :) Egentligen drömmer ni om iPhone men priset är för högt så ni köper ett alternativ och för att må bättre så kastar ni skit på produkten ni egentligen ville ha. Jag förstår taktiken :laugh2:

Själv har jag inte betalat för en egen mobil någon gång innan år 2000. Har ingått i jobbet. Så länge jag jobbar kvar på kontor så lär jag få mobil via jobbet.

Jasså det är priset på iPhone där skon klämde för vissa. Ni är iPhone wannabees alltså :) Egentligen drömmer ni om iPhone men priset är för högt så ni köper ett alternativ och för att må bättre så kastar ni skit på produkten ni egentligen ville ha. Jag förstår taktiken :laugh2:

Själv har jag inte betalat för en egen mobil någon gång innan år 2000. Har ingått i jobbet. Så länge jag jobbar kvar på kontor så lär jag få mobil via jobbet.

Det är oftast priset som är problemet för folk.
För egen del så är det egentligen inte så noga med telefon eftersom jag anser det egentligen vara en ”read only” produkt.
Att slänga in några inlägg på forum och mindre avancerade grejer fungerar, men annars är det dator som gäller.

Tydligen men man behöver inte göra saken värre.
Ja är inte Kina så är det Usa som spionerar på dig.
Google, Apple mfl använder alla dina användning till att hålla koll på dina vanor.

Även i telefoner från Samsung och kinesiska Xiaomi är försedda med elektronik från amerikanska Qualcomm skickar personliga data från din telefon till moderbolaget.

Ja är inte Kina så är det Usa som spionerar på dig.
Google, Apple mfl använder alla dina användning till att hålla koll på dina vanor.

Även i telefoner från Samsung och kinesiska Xiaomi är försedda med elektronik från amerikanska Qualcomm skickar personliga data från din telefon till moderbolaget.

Ja att telefonen lyssnar på en i viloläge är jag rätt säker på nu.
5 tillfällen denna turen som när jag öppnat telefon och gått in på forumet eller fb så är den första reklam som kommer upp på det vi suttit och pratat om på bryggan.
Så inte bara pga ens surfvanor som det kommer riktad reklam utan även vad man pratar om.

Tillbaka
Topp