Mobiltelefonernas hållbarhet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Helt plötsligt igår så la displayen på min Ericsson mobil av, blev helt svart. Det var en modell där man skjuter upp själva displayen. Gick till butiken där jag skaffade den idag och frågade om han visste vad det var för fel, den var ju bara 6 månader gammal.

Oj, detta är ett vanligt problem med sådana modeller påstod han, kontakterna vid skjutluckan slits. Och då undrar jag naturligtvis i mitt stilla sinne varför man säljer sådan skit som inte är hållbarare.

Nu fick jag en ny telefon gratis eftersom jag förlängde det ena abonnemanget, så slutet gott allting gott. Det blev en Ericsson J108i (utan skjutlucka).

Är det inte så att Ericsson slutat med mobiler, kanske var därför den lade av :)
i ren protest.
Små manicker med mycket elektronik kan paja med en gång eller så håller dom till dödagar. Vissa kan man tappa i toan och dom funkar hur bra som helst medans andra räcker det med att lägga lite ovarsamt på bordet så är dom döda.
Det var bättre förr 20 öre och en telefonkiosk, gärna grön :D

Rolf, du är kanske lite som jag - ett gammalt fossil hehe!! Skämt åsido, jag har inte hört att Ericssons mobiler skall försvinna, bara att allt köps upp av Sony. Min nya verkar dock vara hållbarare, hoppas att mina föraningar besannas.

Och Yes, jag är ett gammalt fossil som inte skaffar en I-phone el dyl. Våga vägra en sådan!! 8)

"Berralund " sa:
Rolf, du är kanske lite som jag - ett gammalt fossil hehe!! Skämt åsido, jag har inte hört att Ericssons mobiler skall försvinna, bara att allt köps upp av Sony. Min nya verkar dock vara hållbarare, hoppas att mina föraningar besannas.

Och Yes, jag är ett gammalt fossil som inte skaffar en I-phone el dyl. Våga vägra en sådan!! 8)
Fossil är jag med men har lyckats med konststycket att bli ägare till 2 ajfån :D
En i jobbet en 3'a och en privat en 4'a. dom är rätt kul att ha när man kommer underfund med dom.
Samt att det går att ringa med dom.
Eller så köper man en sån här som min mamma fick bus enkel :D

Doro_HandlePlus_334gsm_right.jpg

Reser alldeles för mycket för att vara utan. Kör dessutom med två telefoner, en norsk och en svensk.
Datatrafik är nästan alltid avslaget. Använder jag telefonerna till surfande så är det till 99% med Wi-Fi. Har jag en dator i närheten så har jag inte en tanke att använda telefonen till surf, mail och annat.

Nä det är nog lungast att i så fall köpa ett kontantkort i tex Thailand.
Tog reda på i dag att tex 2tim tv streemande är 1Gb om man nu vill hålla på med sånt ???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp