Motobike

Som jag sagt tidigare så är det mycket smidigt att boka MC taxi (eller bil) med Bolt appen.

Just nu kostar sträckan rompho market till central festival 58 baht med båge taxi.
Screenshot_2022-04-13-12-32-10-907_ee.mtakso.client.jpg

Zone? Destination? Sju zoner? Sju destinationer.
Som jag skriver, riktpriser.
Och är inte 7 zoner, 7 destinationer. Walkingstreet 80 baht, då har du priset i området, central 100 baht.
Har sett karta på zoneuppdelning i tror det var pattayamail för några år sen men riktpriserna att rätta sig efter har ju varit kända innan.
Jomtien till walkingstreet, då har du åkt över 2, 80 baht som står på skylten.
Jomtien till central 2,5 zone 100 baht, jomtien Pattaya nua 3 zoner 120 baht.

För ca
Nej inget nytt, till och med stått i tidningen om dom olika fasta priserna.
Vart så under dom 10 år jag åkt här, 40 baht inom zone, 80 baht mellan 2 zoner.
Jomtien till Pattaya Nua så har du åkt genom 3 zoner, räknas Jomtien, Pattaya och Naklua.
Men ge dig nån gång. För en 4-5 år sen kunde man läsa att det skulle bli en rutt med bathbussar på Sai Sam men av detta blev ingenting. Tro mig, jag bor 100 meter från den gatan men tro du på tidningen om du vill.
Dom styrande i stan tror sig kunna detaljstyra över motorbiketaxi och bathbussar men se där går dom bet. Det är verkligheten och inte vad som står i tidningen som gäller

Om man åker ned år 2035 vad kan det tänkas kosta då? Vi har lite planer frugan å ja!:kewl_transparent:
Man får lyfta på hatten för att du är ärlig i alla fall! De flesta verkar mest låtsas att de vill åka till Thailand och sen skylla på nåt hela tiden.....

Nu, där vi lever, är priset rompho central 48 baht, men per person så boka gärna en bil istället för 72 baht.
Screenshot_2022-04-13-13-19-04-349_ee.mtakso.client.jpg

Tillbaka
Topp