A
apknug
Gäst
Zone? Destination? Sju zoner? Sju destinationer?Ja och kan du läsa vad det står, är ju zone priser.
Jomtien 30 baht, Lotus Pattayathai 50 baht, walkingstreet 80 baht, Pattaya nua 120 baht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Zone? Destination? Sju zoner? Sju destinationer?Ja och kan du läsa vad det står, är ju zone priser.
Jomtien 30 baht, Lotus Pattayathai 50 baht, walkingstreet 80 baht, Pattaya nua 120 baht.
Vem fan bryr sig, jag kom dit jag skulle.Ja men då har dom ju tagit rejält extra för dom 600m, över dubbelt pris.
Finns riktpriser att sen folk blir överprisade är en annan sak.
Som jag skriver, riktpriser.Zone? Destination? Sju zoner? Sju destinationer.
Nu bryr jag mig inte men när jag bodde på Pratumnak och inne i Pattaya centrum och inte hade eget fordon och tog moppetaxi flera gånger om dagen brydde jag mig självklart vad jag betalade....Vem fan bryr sig, jag kom dit jag skulle.
Men ge dig nån gång. För en 4-5 år sen kunde man läsa att det skulle bli en rutt med bathbussar på Sai Sam men av detta blev ingenting. Tro mig, jag bor 100 meter från den gatan men tro du på tidningen om du vill.Nej inget nytt, till och med stått i tidningen om dom olika fasta priserna.
Vart så under dom 10 år jag åkt här, 40 baht inom zone, 80 baht mellan 2 zoner.
Jomtien till Pattaya Nua så har du åkt genom 3 zoner, räknas Jomtien, Pattaya och Naklua.
Man får lyfta på hatten för att du är ärlig i alla fall! De flesta verkar mest låtsas att de vill åka till Thailand och sen skylla på nåt hela tiden.....Om man åker ned år 2035 vad kan det tänkas kosta då? Vi har lite planer frugan å ja!![]()
Framför allt säkrare.Ja det är faktiskt billigare att ta en Bolt taxibil än att hugga en moppe taxi på gatan. Oavsett vad som står i nån tidning.
Som jag sagt tidigare så är det mycket smidigt att boka MC taxi (eller bil) med Bolt appen.
Just nu kostar sträckan rompho market till central festival 58 baht med båge taxi.![]()
Runt 800thb
Förlåt, givetvis hade man bara byteshandel på den tiden du var här sist.Tror du en gammal thaiveteran skulle tro på det?
BTT
Är man Thai veteran då frågar man inte Då vet manTror du en gammal thaiveteran skulle tro på det?
BTT