Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
beror lite på om det är Thai som säljer till Thai .Betydligt enklare av någon anledning , men när Farang köper då är det lite knepigare , men det finns ombud som fixar detta , finns ofta som en firma i anslutning till större Traffic Office , Påskrift av säljare krävs ju definitivt annars skulle ju stulna bösker utan problem kunna byta ägare ,, men Farang till Farang , en helv massa papper , jag har gjort detta många ggr I Thailand kan man nämligen handla och sälja som man vill utan att bli taxerad , inte som i sverige , jag har köpt samt gjort i ordning ganska många hojar samt sen sålt dem
Enligt land of transport här i Lampang gör det ordning alla dokument för flytt av motorcykeln.
Tar med mig alla dokument till köparen som i sin tur tar alla dokument till den staden han bor i och gör överföringen av motorcykeln och få då en ny skylt och uppdaterad grön bok.
Du får alla dokument från mig med den gröna boken och motorcykeln när jag ser pengar på mitt konto.
Sedan tar du allt till där du bor och besöker LOT lämna alla dokument på mig och dig med den grön boken och de skriver över den till dig och du får en ny skylt för den provinsen du bor i.
Om vi gör det mellan mig och din flickvän går allt mycket lättare eftersom hon är Thai.
Finns företag i Bangkok som kan fixa alla dokument för dig till en rimlig kostnad, hör uppe tar de 2500 bath och fixar allt om man inte vill göra något själv förutom att lämna in kopior på dig dokument.
Får tacka kycklingen och övriga forumpersonal för att jag fick lägga ut min motorcykel för försäljning här på forumet. Motorcykel är nu såld till en annan svensk. Tack
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.