Mutor och Backhand money

 
Som sagt köpte en husbil för 600k sek i år så jag å tjejen kan åka runt lite, blev bla en lång sväng nere i södra Tyskland, riktigt fint där. Kolla först på lite äldre husbilar för 3-400 men dom dög inte, vill ha fina grejer när jag väl köper nåt men köper aldrig en helt ny bil då det är en av dom sämsta affärerna man kan göra. Där kommer min snålhet in, gillar inte att göra korkade affärer.

Nu har jag precis sålt husbilen igen för 5000 sek mindre än jag köpte den för, använt den i 3v och kört drygt 500 mil så det blir skitbillig hyra och vill vi åka husbil nästa år köper jag en annan. Kalla det snål eller vad du vill men det är sån jag är. Varför ska den stå och tappa värde över vintern när pengarna kan jobba på börsen istället?..

Håller ju inte på och skryter om hur mycket jag tjänar och sen köper en bil på kredit.. [emoji6] [emoji1] [emoji1] [emoji1]
På de veckorna du hade bilen borde du ju låtit dessa 600k jobba till i varje fall 800k, så 205 k kostade bilen för tre veckor ;)
 
Det är många bolag som har, dock får man sällan ut bonusen då villkoren är hårda. Inte som för en vd som alltid får ut bonus även om företaget går dåligt. Ett sätt att inte sticka i ögonen på hur mycket en svensk vd tjänar. Styrelsen säger att det är svårt att få tag på en bra vd om man inte betalar som de gör i utlandet. Då jämför de världens största företag mot ett medelstort svenskt företag. Ta in billiga vd från utlandet eller billigare i Sverige!

Nu Janne hänger jag inte med mina synapser klarar inte denna mening

"Det är många bolag som har, dock får man sällan ut bonusen då villkoren är hårda. Inte som för en vd som alltid får ut bonus även om företaget går dåligt"...hur skall du ha det, får de ut eller inte:)
 
Senast redigerad av en moderator:
Nu Janne hänger jag inte med mina synapser klarar inte denna mening

"Det är många bolag som har, dock får man sällan ut bonusen då villkoren är hårda. Inte som för en vd som alltid får ut bonus även om företaget går dåligt"...hur skall du ha det, får de ut eller inte:)
Kanske tänkte lite för snabbt.

Jag menar många bolag har bonus för samtliga medarbeteare. Dock har man så snåriga regler så den sällan betalas ut. För vd betalas bonus dock ut även om bolaget går med förlust, vilket, enligt mig, inte ska ske när det är just en bonus!
 
Kanske tänkte lite för snabbt.

Jag menar många bolag har bonus för samtliga medarbeteare. Dock har man så snåriga regler så den sällan betalas ut. För vd betalas bonus dock ut även om bolaget går med förlust, vilket, enligt mig, inte ska ske när det är just en bonus!

Avgångsvederlagen då dom får sparken är ändå det värsta. Får kicken och 28 millar på kontot, snacka om att hålla om varandra fy f----
 
Senast redigerad av en moderator:
Kanske tänkte lite för snabbt.

Jag menar många bolag har bonus för samtliga medarbeteare. Dock har man så snåriga regler så den sällan betalas ut. För vd betalas bonus dock ut även om bolaget går med förlust, vilket, enligt mig, inte ska ske när det är just en bonus!

Ja nu blev det klarare:)
 
Senast redigerad av en moderator:
 
 
Tillbaka
Topp