Myggor

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Normalt när jag är här brukar jag klara mig från mygg, men inte denna gång.
Dom är ettriga och stora.
Hur har ni andra som är i Thailand under denna period klarat er?

Normalt när jag är här brukar jag klara mig från mygg, men inte denna gång.
Dom är ettriga och stora.
Hur har ni andra som är i Thailand under denna period klarat er?
Jag trodde det var ovanligt lite mygg i år men var nog så att jag bodde i en myggfattig village innan för knappt fått några myggbett detta året när jag var hemma, min vecka i nya huset gav nog lika många myggbett som hela det året jag bodde i den andra villagen ;)
Men jag har inte fått något överdrivet mycket myggbett kanske totalt ca. 10 bett sist jag var hemma men dom försvinner rätt snabbt på mig.

Är nog ungefär som det brukar vara, använder dock myggmedel (spray) för att slippa få för många bett.

Ungefär samma här också tycker jag. Nuförtiden sitter vi inne i vardagsrummet och äter middag, då slipper man kvällsplågan.

Hur länge ska ni stanna i Thailand ni som är där? Kanske dags att åka hem och jobba? Ja det är OT men jag är avis.

Vi är nästan överdrivet noga med att hålla myggnätsdörren stängd, öppen max 3 sek när man går in/ut. Sen sprayar vi inne nån gång/vecka innan vi åker å tränar el nåt så det hinner lägga sig tills vi e tebaks. Väldigt sällan mygg inne och jag går aldrig ut på kvällen utan sketelone på fötter, ben och armar.

Tillbaka
Topp