Nästa steg mot civilisation

Köpte ett gäng schyssta strumpor på Chatuchak för en massa år sen som var märkta med Adidas..
Riktigt bra kvalitet och billiga var dom..
Men när jag tittade lite mer noggrant så stod det Adidos på dom... 5555
Nu för tiden kan jag inte titta på något som Adidas gör utan att tänka Adidos...

Men som många andra här skriver så skiter jag egentligen i vad det står och på märket..
Jag gillar schyssta kläder till schyssta priser och köper mycket som är NoName...
Och dom flesta Thai har nog ingen aning om att det är kopior som säljs..??

Kan ju ta en liten sak om detta...
När jag kom till hembyn första gången så var det ju som vanligt en delegation som mötte..
I detta gäng av kvinnor så kom där en med Svenska landslagets tröja på sig..
Nationsmärke och allt fanns där på bröstet.. Jäklars tänkte jag...
Inte fanken visste hon att det var en Svensk fotbollsströja hon hade på sig inte..
Den var gul och snygg tyckte hon när hon köpte den på marknaden... 5555

Kollade lite på klockor i ett gatustånd här och tyckte att priserna på 2-3000 baht va lite höga och frågade säljaren varför han va så dyr.
This is not copy copy mister, this is original copy.. [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1]

Köpte ett gäng schyssta strumpor på Chatuchak för en massa år sen som var märkta med Adidas..
Riktigt bra kvalitet och billiga var dom..
Men när jag tittade lite mer noggrant så stod det Adidos på dom... 5555
Nu för tiden kan jag inte titta på något som Adidas gör utan att tänka Adidos...

Men som många andra här skriver så skiter jag egentligen i vad det står och på märket..
Jag gillar schyssta kläder till schyssta priser och köper mycket som är NoName...
Och dom flesta Thai har nog ingen aning om att det är kopior som säljs..??

Kan ju ta en liten sak om detta...
När jag kom till hembyn första gången så var det ju som vanligt en delegation som mötte..
I detta gäng av kvinnor så kom där en med Svenska landslagets tröja på sig..
Nationsmärke och allt fanns där på bröstet.. Jäklars tänkte jag...
Inte fanken visste hon att det var en Svensk fotbollsströja hon hade på sig inte..
Den var gul och snygg tyckte hon när hon köpte den på marknaden... 5555
I vår thaifamilj bryr man sig överhuvudtaget inte om märket, det är helt ointressant. Det kan bara råka bli en sådan kopia om den är snygg och billig. Vi har handlat billiga kläder på marknader både i Udon Thani och Khon Kaen och jag bryr mig som sagt inte heller om märket. Råkar det finnas en snygg Lacoste så köper jag den men det blir oftare märkeslöst.

Kollade lite på klockor i ett gatustånd här och tyckte att priserna på 2-3000 baht va lite höga och frågade säljaren varför han va så dyr.
This is not copy copy mister, this is original copy.. [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1]
Sista gången jag var på Phuket 2008 skulle kompisen köpa några klockor och ta med sig hem som presenter. Men det var inte helt lätt att hitta några öppet, vi sprang på några som hade några exemplar i en trälåda. Sen drog han med oss in i en sidogata och i en affär där (med nerdragna jalusier) fanns det massor av klockor av alla olika märken,

Så redan då såldes klockor lite i skymundan, jag antar att det är ännu mer dolt nuförtiden.

Senast ändrad:
Sista gången jag var på Phuket 2008 skulle kompisen köpa några klockor och ta med sig hem som presenter. Men det var inte helt lätt att hitta några öppet, vi sprang på några som hade några exemplar i en trälåda. Sen drog han med oss in i en sidogata och i en affär där (med nerdragna jalusier) fanns det massor av klockor av alla olika märken,

Så redan då s'ldes klockor lite i skymundan, jag antar att det är ennu mer dolt nuförtiden.
Här säljs det helt öppet

Här kommer kvinnan som hade Sveriges landslagströja på sig...
(4 riktiga Isaan brudar det där) 5555

Sverige.JPG

Tror ni att Armani säljer T-shirst där det står Armania över hela bröste, tror ni Prada säljer tygskynken till klänningar som det står prada på, tror ni Ralph Lauren säljer pike som säljs på marknaderna.
Dom har inte kopiert ett skit av klädesplagget, dom använder namnet i ett land där majoriteten inte vet vad det betyder och ingen turist går och köper i tron att det är original.
Så här ser en Ralph Lauren ut i original.
alpg lauren.jpg

Så här ser det ut i Thailand, är la bara Ryssar och Indier som kan få för sig att det är original.
Thailand.jpg

Dom får gratis reklam ,folk vill ha ett original men har råd med en kopia men sparar till den dagen dom kan visa en original tröja så fåfänga som människan är.
Ralph Lauren har många olika typer av tröjor, bland annat såna som säljs som kopior. Dock lite annorlunda.

Och sen att du inte kan ta åt dig chockar ju mig inte, vi är väl flera som slutat skriva i din hustråd för du tar ju alla råd negativt.
Jag ser fel i takläggningen men inte fan vill jag skriva om det eller ge råd, du har ju redan världens bästa husbyggare och jag behöver inte svar som att jag är en negativ människa när man försöker hjälpa.
Så som jag ser att många förutom mig har lagt ner och kommentera där så är det för vi skiter i det de är ditt hus och du bryr dig inte, så varför skall vi göra det.
Nu är det ju bara lyckosökarna som knappt har någon erfarenhet av vind, väder, regn här ner och dom skriver ju att det är skit bra och det är ju skitbra för dig då får du positiv respons och slipper oss belackare ;)
Tycker detta inlägget vart rent elakt mot @Micke.T . Ni snackar om kläder,, uuuupps så kommer det en känga från @Jonas. Har väl för fan inte med husbygget hans att göra, onödigt blanda in deras kåk i Thailand. Men det är ju inte första gången en hustråd blir kapad på diverse sätt, vill folk skriva så får dom väl göra det, varför ska man dela något som man är stolt över, för att lite senare bli totaltdissad. En annan medlem här hade också en hustråd som blev blank, pga. att någon tyckte han byggde en lada. Nej. Elakheter. Det köper jag inte, vill folk skriva om vad de dricker, eller om solen gått upp, eller vilken plats som är bäst,eller vem som är bäst. Gör det utan att bli kapade längs med fotknölarna av belackare,, vilka det nu är.

Tycker detta inlägget vart rent elakt mot @Micke.T . Ni snackar om kläder,, uuuupps så kommer det en känga från @Jonas. Har väl för fan inte med husbygget hans att göra, onödigt blanda in deras kåk i Thailand. Men det är ju inte första gången en hustråd blir kapad på diverse sätt, vill folk skriva så får dom väl göra det, varför ska man dela något som man är stolt över, för att lite senare bli totaltdissad. En annan medlem här hade också en hustråd som blev blank, pga. att någon tyckte han byggde en lada. Nej. Elakheter. Det köper jag inte, vill folk skriva om vad de dricker, eller om solen gått upp, eller vilken plats som är bäst,eller vem som är bäst. Gör det utan att bli kapade längs med fotknölarna av belackare,, vilka det nu är.

Jag gillar Mickes hustråd, håller med Krille. Jag är tacksam att Micke visar upp bilder och beskriver hur det går. Upp till honom om han vill följa råden eller bygga huset som han och hans fru vill ha det. Han vände ju på lite dörrar vill jag minnas.

Skriv på Micke, vi gillar dig (men du ha dålig smak på hockeylag ;) )

Jag gillar Mickes hustråd, håller med Krille. Jag är tacksam att Micke visar upp bilder och beskriver hur det går. Upp till honom om han vill följa råden eller bygga huset som han och hans fru vill ha det. Han vände ju på lite dörrar vill jag minnas.

Skriv på Micke, vi gillar dig (men du ha dålig smak på hockeylag ;) )
Jag håller med er jag gillar Mickes hustråd och man får fan bygga som man vill det finns alltid några som vet mer än andra angående bygge men det är hans bygge jag gillar det skarpt så Micke sluta inte att rapportera dom som inte gillar hans tråd behöver inte titta på den men jag vill.

Senast redigerad av en moderator:
Ja jag tog väl i för mycket, ibland skall man ha alkolås på telefonen ;)
Jag följde Jannes råd och gick o la mig iallafall ;)
Förlåt @Micke.T .

Dålig koll på det, lite finns tex på Kviberg iaf.
Skillnad också på inkomst vs priser här och i asien för orginal kostar ju i princip samma var du än är.

Sedan finns det ju outlets här i sv där man kan göra klipp vet inte hur det är i thailand?
Finns t.ex en Outlet på Sukomvit road i Pattaya.

Tillbaka
Topp