Nästa steg mot civilisation

Det sjuka är ju att det inte går att sälja kläderna om det inte sitter ett Boss-märke på dem.
Nej, det är inte konstigt att det finns bedragare som lever på andras jobb men för den skull är det inte ok.
Inte OK kanske men jag anser att det är förmildrande att det oftast är fattiga som får en inkomstkälla av att sälja piratkopior. Kvaliteten är som sagt helt OK så jag tvekar inte att handla. Lyckas man stoppa hanteringen är det många som blir utan inkomst och får det svårt.

Det verkar ju som att alla här på forumet tycker att det är ok att kopiera någon annans arbete och leva på det. Märklig inställning tycker jag. I de allra flesta fall syns det ju att det är kopior också, då tar jag hellre på mig ett noname.
Har du aldrig laddat ner en låt eller film på nätet..??
Eller är du så präktig som du nu framställer dig..??

Utan kopiorna hade dom inte varit lika stora som märke...??
Kopiorna gör ju sitt i marknadsföringen på något konstigt sätt..??
Och inte fan hade dom fått sälja mera utan kopiorna inte..
Vem av dessa som köper kopior vill handla original skjortor för 1000:- sek..??

Ingen förmodar jag, men uppenbarligen vill man ju ta del av imagen att ha mycket pengar...

Hur mycket kopior finns det att köpa i Sverige jämförelsevis.
Dålig koll på det, lite finns tex på Kviberg iaf.
Skillnad också på inkomst vs priser här och i asien för orginal kostar ju i princip samma var du än är.

Sedan finns det ju outlets här i sv där man kan göra klipp vet inte hur det är i thailand?

Det verkar ju som att alla här på forumet tycker att det är ok att kopiera någon annans arbete och leva på det. Märklig inställning tycker jag. I de allra flesta fall syns det ju att det är kopior också, då tar jag hellre på mig ett noname.
Alla...?? Jag kan läsa att vi är 3 stycken som skriver att det är ok med kopior... 5555

Dålig koll på det, lite finns tex på Kviberg iaf.
Skillnad också på inkomst vs priser här och i asien för orginal kostar ju i princip samma var du än är.

Sedan finns det ju outlets här i sv där man kan göra klipp vet inte hur det är i thailand?
Nu gällde ju frågan jämförelsevis, självklart finns det bedrägeri även i Sverige. Inte riktigt lika öppet bara. Det varväl mest det som inlägget handlade om. Man börjar ta tag i kriminalitet även på låg nivå, att bygga moral.

Jag är ganska övertygad om att dom stora märkestillverkarna ändå klarar sig. Varorna dom säljer är ju svindyra och vet vi var deras käder tillverkas? Förmodligen i lågkostnadsländer och förstjänsten blir enorm. Och det kommer alltid att finnas folk som aldrig kan tänka sig att köpa en kopia.

Hela märkesgrejen handlar ju om att bygga image. När du säljer dyrt säljer du inte lika mycket. Men blir det vanligt med kopior så försvinner ju imagen. I fordonsbranchen finns ju BMW, Mercedes m fl. Lite svårare att kopiera.

Som sagt är det ju lite av tjusningen detta med kopior i Thailand..??
Förra året köpte jag några Piké av märket Polo Sport på marknaden i Chatuchak..
Provade en och den passade bra och tog också 2 till av andra färger i samma storlek..
När jag kom till hotellet och skulle prova dom andra två var det så klart annan storlek..
Alldeles för små och kan inte användas förrns jag gått ner kanske 10 kilo...
Så nu har jag i alla fall 2 tröjor om jag skulle vakna en morgon och vara lite smalare.. 5555

Funny.gif

Hela märkesgrejen handlar ju om att bygga image. När du säljer dyrt säljer du inte lika mycket. Men blir det vanligt med kopior så försvinner ju imagen. I fordonsbranchen finns ju BMW, Mercedes m fl. Lite svårare att kopiera.
BMW eller Mercedes vill man ändå inte ha. Tur att det inte finns Renaultkopior (vad jag vet). ;)

Nej dom säljer inte lika stora kvantiteter men lär ändå inte gå med förlust och riskerar säkert inte att göra det heller.

Nu gällde ju frågan jämförelsevis, självklart finns det bedrägeri även i Sverige. Inte riktigt lika öppet bara. Det varväl mest det som inlägget handlade om. Man börjar ta tag i kriminalitet även på låg nivå, att bygga moral.
Ja men om någon säljer en kopia likställer jag inte med värre brott än tex jobba svart.

Ja men om någon säljer en kopia likställer jag inte med värre brott än tex jobba svart.
Det var en bra jämförelse...??
Dom kopierar någon annans jobb och tar mindre betalt..
Du kan inte reklamera ett svartjobb och betalar därför mindre för produkten..
Gör dom ett sämre jobb..??

Ta Ralph Lauren "Polo" fullständigt sönderplaggierat så folk köper mindre då alla förutsätter att det är kopior detta förstör varumärket , gå in på tradera eller EBay förmodar att 70% är kopior där. Det är aldrig ok med piratkopior, moralen är rätt svajig här ibland skall man följa lagar ibland inte.
Har man inte råd med original eller vill betala för det skall man helt enkelt vara utan.

Mitten på -80 talet sålde jag Lacoste och Boss tröjor tillsammans med en man som drev en restaurang i Pattaya.
Han skickade dessa plagg som jag sålde som smör i solsken här i Svedala, kvaliten va riktigt bra, har en Bosströja (stickad) kvar än idag och den är lika fin ännu. Tyvärr blev det andra tullregler efter några år så vi la ner, men det gick riktigt bra ett tag. Skäms inte en sekund för detta, alla glada och nöjda.

haha, du låter helt chockad? Varför skulle detta forum skilja sig från övriga världen och samhället, människan har väl alltid varit och kommer alltid att vara skrupelfri och utan betänkligheter när det kommer till henne själv.

Tillbaka
Topp